Van Den Hul kabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da kom endelig hybrid jubileumskabelen fra Van den hul i posten idag :-D Mulig dette er et latterlig spørsmål, men det var 2 kabler i pakken. En som var merket røde i endene, og en som er merket blå i endene. Jeg trodde signalkabel som dette kun er _en_ kabel? Skal man bruke begge to samtidig eller kun en av de?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig er å bruke Rød til Høyre kanal og Blå da til Venstre kanal Men selvfølgelig er det akkuratt det samme ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Vanlig er å bruke Rød til Høyre kanal og Blå da til Venstre kanal Men selvfølgelig er det akkuratt det samme ^^

Men dette er jo en signalkabel da, som skal gå fra kilde til forsterkeren. Skal man bruke begge to da også? Første gang jeg får 2 kabler i pakken ved kjøp av signalkabel nemlig:-D

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags kilde skal du bruke den til?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hva slags kilde skal du bruke den til?

Signalkabelen skal brukes fra en blu-rayspiller til en integrert stereoforsterker, splitter nye Cambridgekomponenter som ankommer i midten av April. Derfor jeg har dratt på og investert i en såpass rå signalkabel :-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabel er jo en Phono kabel, RCA, Analog kabel. Da må man har to stykk, en for hver kanal En til høyre høyttaler og en til venstre.
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Signalkabel er jo en Phono kabel, RCA, Analog kabel. Da må man har to stykk, en for hver kanal En til høyre høyttaler og en til venstre.

Oki, takker for info. Min tekniske innsikt har falt endel de siste årene hvor studier har opptatt mye av min tid istedet for hifiinteressen8)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da må du ta en fra left utgangen på blu-ray til left inngangen på forsterkeren. Og tilsvarende for right, hvis ikke ender du opp med bare lyd i den ene høytalleren.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    da må du ta en fra left utgangen på blu-ray til left inngangen på forsterkeren. Og tilsvarende for right, hvis ikke ender du opp med bare lyd i den ene høytalleren.

Fordel med lyd i begge høyttalerne Skal bli virkelig spennende å se hva disse van den hul kablene er gode for når Cambridgespilleren ankommer. En signalkabel til 2500 spenn bør gjøre nytta og vel så det. (selvom jeg riktignok "kun" betalte 1300 kr pga salgsvare).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler er det ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hvilke kabler er det ?

Hybrid jubileumsutgaven 8) Link:

VAN DEN HUL The JUBILEE HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har tenkt å kjøpe nye kabler på fredag. Oppgradere litt. :-D

Står mellom Van Den Hul D-352 Hybrid og Van Den Hul Magnum Hybrid. Noen forskjeller på disse lydmessig? Mener å ha lest at det er mange som ikke blir fornøyd med magnum kabelen..

Takker for svar !

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei!

Står mellom Van Den Hul D-352 Hybrid og Van Den Hul Magnum Hybrid. Noen forskjeller på disse lydmessig? Mener å ha lest at det er mange som ikke blir fornøyd med magnum kabelen..

Takker for svar !
    Det er bedre bassfundament på Magnum, har disse selv og prisen er ikke avskrekkende heller. Anbefaler dem med gode bananplugger. Nå er ikke jeg noen kabeltester men du kan jo prøve dem og se om det er verdt pengene.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker for svar !
    Hehe, nice. jeg skal kjøpe av han Daniel her på AVforum

Så jeg gleder meg til disse kommer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker for svar !

Jeg har ikke så god kjennskap til Magnumkabelen. Dog er min erfaring fra flere bekjente og folk i diverse hifisjapper at 352 hybrid er legendarisk og en gnistrende god kabel. Sjekk ut restsalget hos hifiklubben Tønsberg på nettsidene til klubben,- der kan du få jubileumsversjonen av 352 hybrid til halv pris! ( den samme som jeg kjøpte).

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    VDH Magnum Hybrid-kabler er skikkelig STYGGE!!
    Kanskje den styggeste kabelen jeg noen gang har sett!!

Derfor gjør jeg nå et forsøk på å sprite opp mine egne litt

Van Den Hul kabler-bilde-1-jpg

Som dere ser skinner det rød gjennom ved nærbilde med blitz.

Van Den Hul kabler-bilde-2-jpg

Men på avstand ser det litt bedre ut. Den oppleves som en slags grå in real life.

Van Den Hul kabler-bilde-3-jpg

Da jeg var litt usikker på hvordan dette ville bli kjøpte jeg billigste kabelstrømpen på ebay.
    Og den er av jallakvalitet. Stiv og det frynser og får sprekker hvis man stirrer på den.

Meeen godt nok til at jeg vil gå videre med det. Så nå bestiller jeg mindre kabelstrømper til endene, samt krympeplast.
    Plugger er allerede på vei.

Forhåpentligvis gjør de seg litt bedre langs en hvit/lys list når dette er ferdig.
    Skal poste bilder av resultatet.

PS. Mobilbilder ja, om du lurte :-)
    Vel, endelig kom pluggene!
    Og jeg glimrer til med knallgode bilder :-)

Van Den Hul kabler-img_2228-jpg

Van Den Hul kabler-img_2229-jpg

Van Den Hul kabler-img_2230-jpg

Van Den Hul kabler-img_2231-jpg

Van Den Hul kabler-img_2232-jpg

Grunnet litt dårlig kvalitet på materialene og litt feile dimensjone ble ikke det så bra som jeg hadde håpet.
    MEN det er fullt mulig å få det til å bli veldig bra.

Jeg kommer til å kle på resten av endene nå, men det kan godt tenkes at jeg kjøper nye klær om ikke så lenge.
    Straks man vet hva man trenger, og ikke minst hvilke dimensjoner, så er det jo mye lettere :-)

Og bare for å presisere, det er spesielt strømpen som er av dårlig kvalitet, og den lille strømpen til endene er egentlig for stor, klarte ikke å få den heelt stram på den ene (synlig på bildet).

Og uansett gjør den seg MYE bedre langs en hvit list nå, enn tidligere. Og da er målet nådd :-D

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Van den hul er kvalitet!

Etter at jeg nå har hatt Van den hul kabler en god stund på mitt nåværende oppsett og gjort meg noen erfaringer er det ingen tvil for meg om at dette er høykvalitetskabler, og man får mye for pengene. Har nå Van den hul over hele linjen, både hdmikabel, signalkabel og høyttalerkabler

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Etter at jeg nå har hatt Van den hul kabler en god stund på mitt nåværende oppsett og gjort meg noen erfaringer er det ingen tvil for meg om at dette er høykvalitetskabler, og man får mye for pengene. Har nå Van den hul over hele linjen, både hdmikabel, signalkabel og høyttalerkabler
    Du er litt i samme situasjonen som meg, har Van Del Hul høytalerkabler, HDMI og 1 signal. Jeg skal få solgt de 2 QED kablene mine så kjøpe VDH så da er det rund baut her i gården også. Jeg synes det er veldig god kvalitet samt dem er kritikeroste i flere magasiner, prisene på dem er ikke så avskrekkende forhold til mange andre merker.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du er litt i samme situasjonen som meg, har Van Del Hul høytalerkabler, HDMI og 1 signal. Jeg skal få solgt de 2 QED kablene mine så kjøpe VDH så da er det rund baut her i gården også. Jeg synes det er veldig god kvalitet samt dem er kritikeroste i flere magasiner, prisene på dem er ikke så avskrekkende forhold til mange andre merker.

Høres konge ut Waters at du snart får VDH over hele linjen Du har helt rett i at prisene ikke er avskrekkende sett i forhold til kvaliteten. Dessuten får jeg et meget seriøst inntrykk av både byggekvalitet og design på nesten alle kabelmodeller fra VDH. Her snakker vi kvalitet og erfaring tvers igjennom. Hvilken signalkabel har du forresten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Høres konge ut Waters at du snart får VDH over hele linjen Du har helt rett i at prisene ikke er avskrekkende sett i forhold til kvaliteten. Dessuten får jeg et meget seriøst inntrykk av både byggekvalitet og design på nesten alle kabelmodeller fra VDH. Her snakker vi kvalitet og erfaring tvers igjennom. Hvilken signalkabel har du forresten?
    Water er veldig lydint tross sin alder.

Hehe, jeg endte opp med The D-102 III som signalkabel, gleder meg til å bli kvitt de QED kablene med tiden. Har virkelig sansen for VDH selv og synes det er helt topp at de lager så bra kabler. Den jeg har er flaggskipet i mid-end klassen, passer bra til anlegget også. Jeg har ikke testa noe A-B prøving med kablene, men vet heller at jeg har kvalitet i alle ledd og null flaskehalser.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •