HDMI kobling - Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI kobling - Hjelp!

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg spørr likevel..

Jeg har idag koblet alle mine komponenter sammen med HDMI kabler som følgende:

Pioneer BDP-LX71 blue-ray----->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    Canal Digital HD PVR----------->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    PS3--------------------------->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    Dell Studio XPS 16 Laptop------>HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker

Pioneer SC-LX82 forsterker----->HDMI--------- >Pioneer KRP-600A plasma

Jeg bruker datamaskinen veldig mye til å spille musikk, men slik som det er koblet nå kutter tv signalet når jeg skrur forsterkeren over til den inngangen som datamaskinen er på. Så det jeg lurer på er om det finnes en måte å koble sammen alt med HDMI men likevel slik at jeg kan spille musikk fra dataen ut forsterkeren, men samtidig at det som vises på tv'en kan løpe i bakgrunnen uten lyd??

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Sikkert et dumt spørsmål, men jeg spørr likevel..

Jeg har idag koblet alle mine komponenter sammen med HDMI kabler som følgende:

Pioneer BDP-LX71 blue-ray----->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    Canal Digital HD PVR----------->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    PS3--------------------------->HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker
    Dell Studio XPS 16 Laptop------>HDMI--------->Pioneer SC-LX82 forsterker

Pioneer SC-LX82 forsterker----->HDMI--------- >Pioneer KRP-600A plasma

Jeg bruker datamaskinen veldig mye til å spille musikk, men slik som det er koblet nå kutter tv signalet når jeg skrur forsterkeren over til den inngangen som datamaskinen er på. Så det jeg lurer på er om det finnes en måte å koble sammen alt med HDMI men likevel slik at jeg kan spille musikk fra dataen ut forsterkeren, men samtidig at det som vises på tv'en kan løpe i bakgrunnen uten lyd??
    Vil ikke tro dette går om du skal koble alt med HDMI, eneste måten blir om du kobler lyden fra PVR dekoderen eller pcen med analoge eller andre digitale utganger, og assigner de til andre kanaler, som feks meg, jeg har koblet pcen til med HDMI kabel, men jeg har lyden ut med optisk kabel.

Tror det vil funke? om jeg ikke roter nå, men om alt bare skal ha HDMI går det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I'll second that!

Ja, det er fryktelig irriterende å høre på musikk eller lignende med hdmi, da av en eller annen grunn begynner den å lete etter nytt signal ved hver pause.

Min løsning ble samme som sagt over, koble pc'en til en Digital eller analog inngang for å høre på musikk.

I tillegg kan du ta og koble en digital kabel fra Blueray eller dvd spilleren din. Deretter går du inn i menyen og tildeler den digitalinngangen til CD på forsterkeren din. Da er det bare å velge CD hver gang du skal snurre musikk på gamlemåten, og du slipper irriterende pauser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •