Spørsmål ang. HDMI splitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. HDMI splitter

Hei,

Jeg har laptop med HDMi utgang som jeg vil koble til en reciever og en ekstra skjerm. Kan jeg bruke en sånn biltema sak til dette?
    Jeg er ikke interessert i å ha bilde på begge skjermene samtidig, men siden lyden fra PCen går via HDMien må denne utgangen hele være aktivert (mens jeg har den ekstra skjermen på).

Går dette med en billig splitter eller må jeg kjøpe noe dyrere?
    Og er det slik at jeg kun kan bruke en av utgangene på splitteren samtidig?

Takker for svar

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du vil frem til her er om du kan kjøpe en splitter, for så å kjøre en kabel til en skjerm for bilde, og en kabel til reciever for lyd? Det går ja.. en slik løsning hadde jeg selv en gang i tiden når recieveren min ikke støttet BYPASS av bildesignalet. Om den Biltema splitteren er så "kompetent" att den klarer dette vet jeg ikke. Jeg kjøpte iaf en splitter til 1000kr og den har fungert ypperlig. Om du vil, så skal du kunne velge å bare bruke 1 av signalene med å bare deaktivere det andre (ved knapp på splitter, jeg vet dog ikke om biltema splitteren har det)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er denne er det den samme jeg har. Splitter signal fra PVR til TV og receiver. Nå har jeg ikke to skjermer, men om jeg vil så kan jeg la TV få sin lyd og sitt bilde fra splitter samtidig som receiver får sitt lyd- og bildesignal fra splitter. Akkurat dette gjør jeg jo ikke for da kjører jeg heller alt fra splitter til receiver så skjerm, men det er mulig og da skal det også tilsi at hele signalet kommer frem til begge enheter som kan brukes samtidig.

Jeg kjøpte ikke min fra biletema, men dealextreme tror jeg det var. Håper biltema bare har feil produktbilde, da det er en swtich avbildet med 2 inn og 1 ut i stedet for 1 inn og 2 ut som splitter skal være.

Noe dyrt behøver det ikke å være, men se opp for de passive. De fungerer svært kun ho svært få ut i fra det jeg har lest. Fungerte ikke her.

EDIT: Sjekket dokumentene og produktet det er linket til er da både avbildet som, og er beskrevet som en switch, ikke splitter. Det er en OEM-produsent som lager disse, både splitter og switch, men dette er altså ikke splitter. Med mindre både bildet og skrivene hos biltema er feilaktige.

Fant ikke igjen linken til hvor jeg kjøpte i farten, men denne gjør samme nytten og er nyere og, ut i fra hva jeg leser, bedre enn d en jeg har og split-utgaven av den biltema selger. Du finner nok denne også billigere på ebay, men pass på det samme med denne som den biltema selger, den fins i både splitter og switch. Så om du kjøper, kjøp riktig.

EDIT2: HER er splitteren av den som selges på biltema. Men koster mer for eldre utgave enn den over.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Tror jeg går for den fra dealextreme ja. Den fra biltema funker visst kun som switch etter hva jeg har lest i en annen tråd her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvis du ikke har kjøpt noe enda, så kan jeg anbefale denne: ATEN VS182 - Video/lyd-splitter - 2 port ATEN VS182 - Video/lyd-splitter - 2 port VS182 - Amentio Datakjeden

Liten og kjekk sak, med egen strømforsyning. Splitter signalet i 2, og man har 2 identiske bilder tilgjengelig (med lyd overføring også). Har selv 1 av disse, og kommer nok til å investerer i flere etter som behovet melder seg. Ikke er den så dyr heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte og splitteren fra dealextreme, den er koblet etter en reciever og splitter til tv og projektor. Fungerer som bare juling sammen med pvr og ps3, men bildet fra Eee Boxen som jeg bruker som mediesenter hakker som bare det. Selv etter å ha satt ned oppløsningen til 720p opplever jeg småhakking. Før splitteren ble installert kjørte den 1080p uten problemer. Tenkte først at det var kablene mine som var problemet, men en "oppgradering" av disse hjalp heller lite. Så problemet ligger nok i splitteren (og at eee boxen ikke er et kraftmonster).

Vurderer derfor nå å prøve meg på en ny splitter, en som ikke gir to utsignaler samtidig, men ett om gangen. Noen som kjenner til en passende med denne spesifikasjonen? Så og si alle switcher fungerer jo slik, bare omvendt.

Eller er det usannsylig at en ny splitter vil gjøre nytten i det hele?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •