Anti cables

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Anti cables

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anti cables

Etter ønske fra leverandør og for å være med å markedsføre et produkt jeg har tro på starter jeg denne tråden.
    Kabler kan vi diskutere til vi blir gråe uten å komme noe nærmere enigheten. Selv har jeg alltid prøvd en del forskjellig, men aldri i de ektreme prisklassene. Har lagd mange selv og brukt mye vanlig installasjonsmaterialer o.l.
    Den dyreste kabelen jeg har eid er Harmonic Tech - Truth link til 2k brukt.
    Jeg er enig i at de forskjellige materialer og teknikker har forskjellige lydsignaturer, men vil nok ikke greie å plassere de forskjellige i en blindtest. Hvem som låter best i mine ører greier jeg helt sikkert..
    Artikkelen i siste Fidelity med kabler til 160k, og de mener at kablene er verdt pengene, er for meg helt ubegripelig og minner meg på at snake oil fortsatt er salgbart.
    Anti-Cables | Home som jeg sitter å hører på nå, var en perfekt match i mitt anlegg. De ga den opplevelsen som sikkert mange av dere kjenner. Hva skjedde ?? Også blir man sittende å spille favorittmusikken og bli mere og mere overbevist.
    Enklere kabel finnes ikke. Den består av en massiv kobberleder som er lakkert rød for isolasjon. Dette er fordelen mener Paul Speltz siden den tykke isolasjonen er problemet i andre kabler. Siden kabelen er motsatt av de fleste andre staselige kabler med feit isolasjon og den ikke gjør noe annet enn å slippe musikken gjennom, kalt han dem Anti-Cables.
    Sjekk hjemmesiden, mye informasjon der.
    Jeg er overbevist, derfor sendes denne videre til de intresserte.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se det, enda flere kabeltråder i kveld!

rød maling på kobber isolerer mot hva?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet

LOL.
    Det må vel være noe som isolerer kobberet ellers hadde det vil ganske interessant bak monoblokkene :-)
    Meningen er vel at det skal være så lite isolasjon som mulig for å unngå negative påvirkninger..
    Maling er nok litt feil å si. Dette rette er vel coating i et vist antall my...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    le så høyt du vil. du trekker frem den rødmalte isolasjonen som om den skulle skille seg ut - til det bedre - fra andre kabler. hvordan?

Den består av en massiv kobberleder som er lakkert rød for isolasjon. Dette er fordelen mener Paul Speltz siden den tykke isolasjonen er problemet i andre kabler

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    LOL.
    Det må vel være noe som isolerer kobberet ellers hadde det vil ganske interessant bak monoblokkene :-)
    Meningen er vel at det skal være så lite isolasjon som mulig for å unngå negative påvirkninger..
    Maling er nok litt feil å si. Dette rette er vel coating i et vist antall my...
    Du har jo nettopp nevnt "snake oil" som et argument i et innlegg litt høyere opp i tråden.
    Hva er det som får deg til å tro at dette ikke gjelder for " rød coating"? ;-)

Ellers har jeg svært vondt for å tro at et isolasjonsmateriale i seg selv - det være seg varianter av PVC, Teflon, og annet tilsvarende, kan ha noen betydning for resultatet....

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Er det noe spesielt med kobberet, eller? Eller er det bare isolasjonen som er feil med alle de andre kablene på markedet?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anti cables blir ofte nevnt i kabeltråder på div forum som et billigere alternativ til Bluejeanscable. Kablene skal visstnok være helt ok, men ikke noen high-end dødare.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet

Vel nå brukes jo en type lakk for å isolere viklingene i motorer/trafoer/generatorer osv mot å kortslutte.

feks uretan isolasjon

http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp.csp?lng=3&idx=9115&country=NO&product=URE THANE%20CLEAR&brand=CRC%20GREEN&CSPCHD=00000001000 035fsboe7000000_3RTntviHr7H7u$SnncxgA--

Så da er det bare å strippe kablene gutta og spraye på

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av gutter.
    Jeg kjøpte og monterte disse fordi de fikk en del bra kritikk og var innenfor akseptal pris. Noe skjedde når de ble puttet inn i kjeden. Om det er i øra eller psysisk er ikke viktig. De ga meg noe og jeg syntes det var greit å formidle det videre.
    Håper ikke jeg har blitt utnevnt til årets kabelnisse nå, for det er de minst prioriterte delen av mitt hifiliv :-)
    Kan også virke som jeg selger disse eller har provisjon.. Har ikke det. Dette var kun til informasjon for dem som liker å tweake litt for en fornuftig pris.
    En annen fordel med disse er at det blir godplass og ryddig bak racket da de bygger lite.
    Til en forandring var det moro å se de tynne røde kablene bak racket når det meste annet man får kjøpt skal være så tykt som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :. Grenland stein .: - Art. 200485 Farget kobbertråd, Rød. Tykkelse 1mm. Spole med 9 mtr.

Man kan jo også gå rett på viklingstråd som jeg mistenker det er

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er for tynn, bokstavelig talt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    :. Grenland stein .: - Art. 200485 Farget kobbertråd, Rød. Tykkelse 1mm. Spole med 9 mtr.

Man kan jo også gå rett på viklingstråd som jeg mistenker det er
    Se her ja. Kanskje det var bortkastet å vente på USPS :-)
    Ellers skulle jeg akkurat sjekke noe på nettsiden, men skrev .no isteden for com. En norsk forhandler og med 3 dobbelt pris... Hanor Audio + Anti-cable

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dermed blir man også 3-dobbelt overbevist?
    "Here we go again".
    Men man må (som vanlig) vente litt, ettersom produsenten hevder at (også denne) kabelen fordrer ca 100 timers "innkjøring". Joda - takk som byr!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe skjedde når de ble puttet inn i kjeden. Om det er i øra eller psysisk er ikke viktig.
    Det er nettopp det det er.

Om du ønsker å komme med en anbefaling og promotere en høytalerkabel så mister hele anbefalingen din verdi dersom du ikke kan begrunne resultatet og/eller hvorfor folk skal bytte. "noe skjedde" er en verdiløs påstand. For alt vi andre vet så brukte du skureskrubber som høytalerledninger før, og da er det forståelig at du opplever bedre lyd nå. Samme resultat ville du da oppnådd med en korrekt dimmensjonert kabel fra Europris.

Dette er bare nok en verdiløs og tidkrevende kabeltråd hvor man ikke kommer noe sted. Flott at du ble fornøyd med å bruke mer enn 20 kr pr meter på kabelen din.

Men ha det i bakhodet at årsaken til at lyden endret seg kan skyldes andre faktorer som flytting av høytalere, dårlig kobling tidligere som du nå ubevisst har rettet opp i, ny gjennomgang av romkorreksjon veiviseren, endring i sittepossisjon, forventninger, humør, sliten, energisk, lydstyrke osv.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man vil prøve Duelund metoden er det bare å dyppe kablen i linoleum noen ganger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nomore
    Det er nettopp det det er.

Om du ønsker å komme med en anbefaling og promotere en høytalerkabel så mister hele anbefalingen din verdi dersom du ikke kan begrunne resultatet og/eller hvorfor folk skal bytte. "noe skjedde" er en verdiløs påstand. For alt vi andre vet så brukte du skureskrubber som høytalerledninger før, og da er det forståelig at du opplever bedre lyd nå. Samme resultat ville du da oppnådd med en korrekt dimmensjonert kabel fra Europris.

Dette er bare nok en verdiløs og tidkrevende kabeltråd hvor man ikke kommer noe sted. Flott at du ble fornøyd med å bruke mer enn 20 kr pr meter på kabelen din.

Men ha det i bakhodet at årsaken til at lyden endret seg kan skyldes andre faktorer som flytting av høytalere, dårlig kobling tidligere som du nå ubevisst har rettet opp i, ny gjennomgang av romkorreksjon veiviseren, endring i sittepossisjon, forventninger, humør, sliten, energisk, lydstyrke osv.
    Det er jo akkurat dette alle kabeltråder er. Subjektive lytteinntrykk. Så vidt jeg vet er det ingen som har greid å vise til målbare forskjeller på kabler.
    Men å kalle kabeltråder verdiløse er jeg ikke enig i. En del av dem har da høy underholdningsverdi :-)
    Ellers så dukket det opp noen interessante tips til neste tweak. Gryteskrubber dyppet i linolje. Så kan jeg sammtidig vurdere hørbare forskjeller på forskjellige linoljer og antall dyppinger ;mrgreen;

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er ment som pur underholdning så kjør på. Mange vil nok sette pris på det. Men førsteposten din er åpenbart ikke ment som underholdning, men som en produktanbefaling på bakgrunn av at "noe skjedde".

Som underholdning har tråden absolutt en verdi. Men bortsett fra det vil eg påstå at den er verdiløs.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nomore
    Som underholdning har tråden absolutt en verdi. Men bortsett fra det vil eg påstå at den er verdiløs.
    Enig blir vi nok ikke.
    Jeg anser alle kabeltråder som underholdning og kan ikke huske å ha lest en kabeltråd som ga meg lyst til å prøve noen "ekslusive" kabler. På det grunnlag er alle kabeltråder verdiløse ut fra utgangspunktet at lytteren har brukt tid og penger og ønsker å høre en forbedring.
    For å endre utgangspunktet " noe skjedde" kan jeg jo bruke mange av de samme argumentene som blir brukt i kabeltester. Bassen fremsto tørrere og med mere punch enn tidligere. Vokalisten stod fjellstøtt midt mellom høyttalerene og med godt med luft rundt. Diskanten var silkemyk og full av microdetaljer jeg ikke har hørt før. 3 dimensjonaliten ble mye bedre og alle aktørene kan nå plasserers 100% i lydbildet. Floksler, men en subjektiv beskrivelse av et lytteinntrykk basert på bestemte komponenter i et bestemt rom med et lytter i et udefinert sinnsstemning :-) Ble anbefallingen bedre når jeg lesser den ned i standard floksler for kabeltester?

Du har kanskje lest testen i det siste Fidelity? Syntes du den var så informativ at du fikk lyst til å kjøpe noen av de?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid Core høytaler kabler har i alle fall noe for seg - det har jeg hørt, men har mer tro på en 4 leder som krysskobles enn å lakkere den rød. På den annen side skal man vel bygge en merkevare.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig blir vi nok ikke.
    Jeg anser alle kabeltråder som underholdning og kan ikke huske å ha lest en kabeltråd som ga meg lyst til å prøve noen "ekslusive" kabler. På det grunnlag er alle kabeltråder verdiløse ut fra utgangspunktet at lytteren har brukt tid og penger og ønsker å høre en forbedring.
    For å endre utgangspunktet " noe skjedde" kan jeg jo bruke mange av de samme argumentene som blir brukt i kabeltester. Bassen fremsto tørrere og med mere punch enn tidligere. Vokalisten stod fjellstøtt midt mellom høyttalerene og med godt med luft rundt. Diskanten var silkemyk og full av microdetaljer jeg ikke har hørt før. 3 dimensjonaliten ble mye bedre og alle aktørene kan nå plasserers 100% i lydbildet. Floksler, men en subjektiv beskrivelse av et lytteinntrykk basert på bestemte komponenter i et bestemt rom med et lytter i et udefinert sinnsstemning :-) Ble anbefallingen bedre når jeg lesser den ned i standard floksler for kabeltester?

Du har kanskje lest testen i det siste Fidelity? Syntes du den var så informativ at du fikk lyst til å kjøpe noen av de?
    Imponerer meg at du klarer å høre og skille ut alle disse detaljene. Spesielt mtp at disse detaljene fint kan endre seg ut i fra hva du hører etter eller hvor du sitter.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •