RGB fra dekoder til receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RGB fra dekoder til receiver

Ettersom Get overpriser HD-boksen sin når man skal ha flere dekodere, så har jeg bare gratisdekoderen i hjemmekinoanlegget - ser uansett ikke så mye TV der, men ønsker selvfølgelig best mulig bilde uansett.

Dekoderen kan sende ut RGB via scart, og digital lyd via spdif coaxial. En løsning er selvfølgelig å sette fullkoblet scart mellom dekoder og tv og coaxial mellom dekoder og receiver, men det hadde vært langt enklere om jeg kunne slippe scartkabelen opp til tv, både av hensyn til waf samt at man da slipper å skifte inngang på tv-en.

Har en Yamaha RX-V667, og den skal støtte oppskalering til hdmi. Planen er da å koble dekoderen til AV2 (bilde av baksiden til 667).

Har lett litt etter kabel for å sende videosignalet (lyd er allerede på plass), som altså må ha 21-pins scart i den ene enden, og component i den andre enden. Fant mange tråder her inne som er i samme gate, men de er som regel datert 2004 så alle linker og produktanbefalinger er for lengt utdatert.

Noen som har forslag på hvilken kabel jeg trenger, og gjerne med tips til en forhandler som kan levere?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reciveren takler vel s-video og component inn
    Har ikke decoderen det ut ?

man kan sikkert convertere x video type ut decoder til x type video som passer med reciver inn

eller
    Kjør kabel rett fra decoder til tv
    tv vil jo scalere å nødvendigvis ikke dårligere enn reciveren men kansje bedre også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også et alternativ:
    Supra kabel scart 3RCA->Scart (A/V) 1m - Sivilingeniør Njål Hansson AS

Jeg har selv alltid vært fornøyd med Supra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •