Signalkabel mellom forsterkere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Tjena! Jag är enig med hvad du seier, men strömkablar är vel det som påværkar lyden minnst! Iallefall när ni bytter fron et annat dyrt merken... Andra kablar påværkar jo ljudet. Kos deg med ditt anlegg, og god sommar!
    Helt enig med Dig! Men nu tycker jag inte att jag har så mycket mer att byta ut i kabelväg,och då blev det strömkablarna!
    Kos Dig Du också!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Kan du på en saklig måte begrunne denne BS påstand ?
    Les blader, sjekk Internett, se på bilder fra lydmesser....Hvorfor er det ingen der som bruker lakrislissekabler, hvis kabler ikke har noen betydning???
    Og sånn har det vært i 40 år....
    Og ALLE vet jo at forsterkere/surroundrecievere/høyttalere/CD/DVD/Blu-ray låter forskjellig, fordi de er konstruert forskjellig....
    For ikke å snakke om innspilllinger av lyd og lyd/bilde.....
    Akkurat som ledninger.....
    Biler....
    Damer....

for ikke å snakke om myter....

Det er jo det som gjør det gøy å holde på med dette...
    Stadig vekk å prøve å få ting til å låte "bedre" i dine ører...som regel i et rom som kanskje styrer 50 % av lyden....
    Ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd....

Have a nice day..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan fint bruke uskjermede lakriskabler til stereo, istedet for gode, på samme måte som:

-man kommer fra A til B med en 1 liter istedetfor med en 3 liter motor.
    -man kan bo i en liten hytte istedetfor et stort hus.
    -man kan spise knekkebrød hver dag istedetfor biff.
    -Man kan ha en stygg dame istedetfor en fin.
    -Man kan bare pusse tennene nede istedetfor alle.

O.S.V

Det er kun enkle valg man tar i livet... alt går ann...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Man kan bare pusse tennene nede istedetfor alle.
    Hva ?? mener du at jeg har sløst bort mange minutter til dagen i årevis ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hva ?? mener du at jeg har sløst bort mange minutter til dagen i årevis ??

Jess mister, men du kan spare tid i fremtiden med å bytte på å bare pusse oppe og nede... annenhver gang...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fra alvor til spøk. Det er dumt at trådstarterne i disse kabel-trådene oftest ser ut til å forsvinne når krangelen mellom troende/ikke-troende bryter ut. Hva hvis alle bare kan si hva de har valgt å gjøre fremfor å angripe hva andre gjør, for så å la trådstarter ta en avgjørelse basert på innleggene i tråden.. bare en tanke..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men fra alvor til spøk. Det er dumt at trådstarterne i disse kabel-trådene oftest ser ut til å forsvinne når krangelen mellom troende/ikke-troende bryter ut. Hva hvis alle bare kan si hva de har valgt å gjøre fremfor å angripe hva andre gjør, for så å la trådstarter ta en avgjørelse basert på innleggene i tråden.. bare en tanke..

Høres fornuftig ut det. Min intensjon i denne tråden har ikke vært å angripe noen, beklager hvis min språkbruk har blitt missoppfattet. Min intensjon har vært å stoppe en evt kabel-krangel, og bare legge de fakta jeg har på bordet. Forskjell er det. Men den er liten i forhold til.. ja, en buss.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut det. Min intensjon i denne tråden har ikke vært å angripe noen, beklager hvis min språkbruk har blitt missoppfattet. Min intensjon har vært å stoppe en evt kabel-krangel, og bare legge de fakta jeg har på bordet. Forskjell er det. Men den er liten i forhold til.. ja, en buss.
    Sorry, nå mente jeg ikke deg, skal fjerne quoten

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hei og god kveld

Skal kjøpe meg 2x XPA-1 forsterkere og trenger derfor kabler fra dem til min Onkyo.

Noen som har noe å annbefale??

Er lydforskjellen stor mellom kablene??

Helst ikke for stiv pris
    Kjøp rca kabler fra Emotiva! (Har selv xpa-5 og 2)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så har slike kommentarer lite for seg og mange tar det ille, siden man ikke ser ironien i det.

Iallefall hadde det beste vært uten noe kontaktpunkter og kun direkteloddinger og relestyring istedenfor switcher og potmetre...
    Men det finnes ikke slike muligheter, så anbefaler gode plugger og ledere av god kvalitet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Dessverre så har slike kommentarer lite for seg og mange tar det ille, siden man ikke ser ironien i det.

Iallefall hadde det beste vært uten noe kontaktpunkter og kun direkteloddinger og relestyring istedenfor switcher og potmetre...
    Men det finnes ikke slike muligheter, så anbefaler gode plugger og ledere av god kvalitet.
    Har lenge vurdert å kjøpe noe solidcore på Elfa og skru rett i kontaktene på forsterker og høyttaler. Se om det blir forskjell på det og noen ferdigterminerte gode kabler med 5,3 kvadrat tverrsnitt...

Burde vel bygget noe selv. Med trafo-forsterkning i pre... hvor store kan man lage dem? Kan man lage en effekt-forsterker basert på gigantiske trafoer som forsterker signalet?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •