Laangt signalkabel strekk (40-50m) eller annen løsning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laangt signalkabel strekk (40-50m) eller annen løsning?

Heisann.

Jeg har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe med. Har lagt opp trekkerør i nytt hus stort sett alle veier som er tenkelig, men har glemt et sted hvor jeg nå selvfølgelig gjerne skulle hatt.

Saken er at jeg gjerne skulle brukt "sone 2" utgangen fra en receiver og trukket signalkabel fra hjemmekinoen og ca 10m til baren ved siden av biljardbordet. Men, som sagt, har jeg glemt å legge trekkerør mellom disse to stedene.

Alternativene mine, sånn jeg ser det, er følgende:

1. trekke en DIY 2xRCA - 2xRCA først til teknisk rom (ca 20-25m) og så derfra til bar (ca 20-25m). Tomme trekkerør ligger klart. Er det i det hele tatt mulig å få signalet såpass langt i vanlig rca kabler?

2. bruke nettverkskabler (CAT6) som ligger ferdig trukket i rør mellom hjemmekino - teknisk rom og teknisk rom - bar (også totalt ca 40-50m). Disse må da skjøtes på teknisk rom.

3. Evt andre løsninger som smartere folk enn meg må tenke ut :-D

Håper dere har noen tips og råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på et alternativ til.

Har RG6 kabler trukket i samme retning som de alternativene over - denne er vel i hvert fall godt isolert og kunne kanskje motvirke noe støy ?? Eller er jeg kanskje helt på bærtur :???:

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke analog signalkabling ville jeg brukt XLR i steden for RCA, da minsker du sjansen for interferens/støy på veien.

XLR connector - Wikipedia, the free encyclopedia

/sidenote
    artig for en gammel lysnerd å se DMX XLR problematikken på wikipedia, vet ikke hvor mange ganger hele lysriggen har kjørt sirkus/gått i svart pga en eller annen idiot(evt meg selv) har brukt lav-ohms XLR i DMX-kjeden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •