DVI-kabel mellom HTPC og projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI-kabel mellom HTPC og projektor

Jeg trenger 12 m DVI-kabel mellom HTPC og projektor. Projektoren er en Hitachi PJ-TX100 med oppløsning 1280x720. Hjemmekino PCen har kraftig grafikkort og skal forsyne projektoren med film oppskalert til 1280x720 punkter.

Er det noen der ute som har erfaring med lange DVI-kabler mellom PC og projektor ?

Hvis noen kan anbefale et produkt som gjør jobben uten snø og blinking i bildet, vil jeg være svært takknemmelig for en link etc.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er at det avhenger en del av sendestyrke på avsenderenhet. Hadde f.eks. en HTPC med GeForce 4200 som hadde store problemer med overføring av XGA til en NEC HT-1000 projektor (hvite prikker, synk falt ut osv), mens et Radeon 9500 kort fungerte nesten smertefritt med samme kabel og øvrig utstyr (litt prikker til tider, men laaangt mer stabilt). Dette var med en semigod OEM DVI kabel single-link. Single link har i utgangspunktet mer enn nok båndbredde, og støtter helt opp til minst 1024p (sikkert også 1080p). De fleste fiberoptiske kabler kjører single-link, og de har jo som kjent mer enn nok båndbredde... Nå er det kanskje slik at dual link er en større fordel på kabler av dårligere kvalitet, det kan jo selvsagt være derfor de rimeligste er Dual-link... Vet iallfall at M500 fra Monster (som er single-link), gjør en meget god jobb på 1280x720 hos Gorm, og antar denne også vil støtte høyere oppløsninger når det dukker opp!

Vel, litt mye frem og tilbake her... SVAR: 12 meter er i utgangspunktet 2 meter over hva som vanligvis fungerer med standard kvalitets DVI-kabler. Imidlertid er sjansen allikevel stor for at en standard kabel vil fungere greit. Bittelitt prikker og ustabilitet tror jeg imidlertid du må påregne, med mindre du går for en noe mer avansert kabeltype.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svaret - ble litt klokere. Prøver å unngå og kjøpe en kabel som viser seg å ikke holde mål. Monster M500 er dyr (4495,- på komplett.no). Hvis jeg kan bruke en ”standardkabel” er det å foretrekke. Har andre erfaring med lange ”rimelige” kabler.

Skjermkortet er et ATI Radeon 9800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •