Håper noen har mulighet til å hjelpe meg? Bygde for ca 4 år siden en garasje med loftetg. som fungerer som gutterom og hjemmekino. Klargjorde da med trekkerør for diverse kabler, men var ikke forutseende nok til å trekke rør som var romslige nok. Innvendig plass i rørene er ca 15 mm og det er nok til at jeg har trukket en component kabel og loddet på pluggene igjen.

Nå har jeg fått en del nytt utstyr og har litt problemer med å få fullt utbytte. Klarer ikke å trekke HDMI kabel gjennom trekkerørene. Har forsøkt følgende, men uten hell: Supra HDMI - HDMI kabel MET-B 10 m (for trekking) [/URL]

Kjører nå en Yamaha RX-V1900 receiver med Yamaha BD og Canal Digital HD tuner som bildekilder. Som bildefremviser bruker jeg en Hitatchi HC6800.

Utfordringen ligger i at jeg ikke har klart å få receiveren til å omforme signaler fra BD og tuner fra HDMI til component. Med andre ord klarer jeg ikke å benytte component kabelen fra receiveren uten også å benytte component fra BD og tuner også.

Er det mulig å benytte en omformer av noe slag f.eks. slik at jeg kan trekke Cat 5 eller tilsvarende i røret med overgang til hdmi i enden?

Veldig takknemlig for forslag!!!