Kvaliteten av verdi.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvaliteten av verdi.

Sakset fra HiFiSentralen:¨

"Vi er importør av Chord Cables og bestilte inn disse for å ha et ekstra demo-par. Vi hadde så vidt begynt å spille dem inn, da vi fikk vite at Chord har kommet på markedet med en ny modell som heter Sarum. De kablene koster over tre ganger så mye som signature. Så vi har bestemt oss for å selge dette paret med Signature for å kunne kjøpe inn Sarum i steden.

Chord Signature brukes av enkelte Hi-Fi skribenter når de skal teste High-End produkter. Jeg snakket nettopp med en av disse, som fortalte meg at han likte Chord Signature bedre enn noen prestisjetunge High-End kabler til kr 160.000,- han hadde testet. Fordi Chord formidler musikken på en mer engasjerende måte. Du har kanskje sett at Chord Signature er SORTE/RØDE. De kablene vi skal selge er SORT/SORT, da vi vet at ikke alle kunder liker den RØDE utgaven. Våre kabler er på 2x3,0 meter og har en utsalgspris på kr 11.990,-"

Ja, her snakkes det altså om et par kabler til 12.000,- som er på tilbud til 7.000,-. Det er greit nok.

Men disse er ikke bra nok så de selger dem ut billig fordi produsenten har kommet med noen som koster tre ganger så mye. Og de skal være fullt på høyde med kabler til...160.000,-

Hadde jeg hatt så mye penger at en høyttalerkabel til 160.000,- fikk meg til å tro at lyden jeg hørte var bedre enn den jeg hører med mine kabler så ville jeg heller funnet noen smarte hjerner med et par gode ideer om hvordan man skal skape nye suksesskriterier for et samfunn som tror at penger er ensbetydende med kvalitet (når virkeligheten er at penger er ensbetydende med kvalitetsfølelse) og sponset dem med differansen slik at de kunne bruke sine skarpe hoder og lyse idéer til å opplyse oss alle om hvordan vi skal kunne basere våre kvalitetsbedømmelser på nye verdigrunnlag.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Også fra Sentralen, les første post:

Hjelp! CD-spilleren min streiker...

Det aller verste er at noen tror på alt dette pisspreiket til kabelsvindlerne, og av den grunn tillegger kabler ekstreme funksjoner og essensiell betydning på dette tivoli-nivået. Verden vil bedras, og så lenge idioter øser penger over disse svindlerne vil de fortsette å eksistere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •