subwoofer kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

subwoofer kabel

Jeg lurer på om man merker no forskjell i bassen på en dyr og en billig sub kabel. jeg bruker nå en hjemme lagd monster sub kabel som var mnet til og bruke som kabel mellom cd spiller og reciver men jeg klippte den opp og loddet den om til en 2 rca - 1 rca kabel. hvil jeg merke no forskjel ved og bytte til en tara labs kabel bergnet til sub bruk

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med Monster sin kabel til over 600kr og en billig vanlig rca kabel. Kan ikke si jeg merket noen forskjell, nei. :?
    Prøvde å bytte fram og tilbake mange ganger, men klarte ikke med min beste vilje å høre noe som helst forskjell.

Mitt råd: Spar pengene og behold den du har.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du skal ha en vanvittig dårlig kabel for å høre forskjell til sub-bruk. Det er jo tross alt snakk om en båndbredde på knappe 100Hz...
    En ting som kan være avgjørende er innstråling og støy, så kvaliteten på skjermingen kan gi utslag.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Supra sin ?
    Den til 25kr metern, det er jo nesten ikke no, en pølsemeny koster mer likssom :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man skal lage en subwoofer kabel av den supra kabelen, hva tenger man da. kabelen må jo vere 1 rca til 2 rca så du slipper og bruke et y ledd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suora har en egen kabel man kan lage med et y-ledd, Dual tror jeg den heter. Der ligger det to små koaxer innvendig. Bare å koble begge inn i en phonoplugg i ene enden, og en til hver i andre. Så har man en kabel med "ferdig" y-ledd.

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: subwoofer kabel

Sitat Opprinnelig postet av -dts-
    Jeg lurer på om man merker no forskjell i bassen på en dyr og en billig sub kabel. jeg bruker nå en hjemme lagd monster sub kabel som var mnet til og bruke som kabel mellom cd spiller og reciver men jeg klippte den opp og loddet den om til en 2 rca - 1 rca kabel. hvil jeg merke no forskjel ved og bytte til en tara labs kabel bergnet til sub bruk
    Definitivt.

Da jeg kjøpte subben min for et par år siden, hadde jeg en ålreit tykk signalkabel (billig) som jeg brukte, prøvde også en billig Phoenix Gold signalkabel til bilstereo. Med en gang virket det OK, men var liksom ikke helt fornøyd. Kjøpte så en Tara Labs Sub kabel til rundt 1500,- på hifiklubben, og for en forskjell! Bassen virket som den gikk 20Hz lavere, og med stålkontroll. Ingen ukontrollert buldring, bare kjellerdyp massasje Grunnen er nok at denne kabelen er beregnet for subwoofere (Den er tykk og godt skjermet).

Fikk samme åpenbaring da jeg satte subwooferen på Spikes.

Subben er forøvrig en Dali SWA15.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å sitere meg selv fra en annen tråd:

Jeg loddet meg en Supra DAC kabel fra forsterkeren til subforsterkeren som et lite morsomt helgeprosjekt. Hadde aldri trodd jeg kom til å høre forskjell i det hele tatt, men joda! Samme som awesom-o, bassen gikk plutselig dypere, men mistet alle tendensene til buldring og booming. Hele fundamentet ble mye bedre integrert. Jeg måtte koble frem og tilbake flere ganger for å være sikker på det ikke var gjort noe anderledes en plass.. Helt superbt ble det ikke, men det skyldes at subforsterkeren var litt for strømsvak for elementet..

Sub: 18" JBL 2240H i 280 liters "prøvekasse" med en Hypex HS200 bak spakene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dynabel har de en supra kabel beregnet til sub med innebygd y ledd for 420kr. suben er en gale 3080w

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann og bruke en vanlig phono kabel til subwoofer kabel, eller må kabelen ha en spessiel impedans osv.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -dts-
    Går det ann og bruke en vanlig phono kabel til subwoofer kabel, eller må kabelen ha en spessiel impedans osv.
    Vanlig skjermet phonokabel vil gjøre jobben.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •