3 RCA kabler i dyst !!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Vel, står det om så kan jeg vel alltids huse fruen litt... Neida, bare en billig spøk fra min side.
    Uansett, syns det er tøfft av deg å skrive dine erfaringer med en slik test. I dette fora er det omtrent det samme som å legge pik*** på hoggstabben! En skikkelig kabeltest har jeg aldri selv gjort. Ligger vel plantet midt imellom de som tror og de som nekter, men syns likevel det er interessangt å lese andres erfaringer på området 8)
    Ja du kunne vel tenkt deg det ja Men, not! hehe :-D
    Tenkte vel byttelåne, slenge ho inn til dama til kompisen min og han ut her til meg, det er planen vår så får vi se kor tid det blir, skal i samme slengen og få lånt klipsch palladium P17 og kanskje og gulv modellen. Så skal bli artig det. Men skal passe inn med unger osv..

Ja eg er ikkje redd for å bli hugget på.. :-D
    Seff ikke populert å vrake en dyr kabel heller
    Men ærlig som eg er, så skriver eg det bare rett frem som det er, uten krydder på.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer Lovemusikk
    Lærerikt!
    Har og en ny Hegel DAC på lån, for å teste. Hadde ikke du en til test og en gang,eller var det noen andre? Mente det ble beskrevet for lite dynamikk?
    Det opplever ikke eg nei. tre-fire ord: dynamikk,luft, rom og kraft.
    Meget bra, men er kun brukt 30 timer ca så kan forandre seg enda mer.

Kabler ja.. Opplevde det slik at Chord var nøytral, og dei andre to, hadde sine sterke sider dei og, men dei ligger noe etter helt klart.
    Håper på noen andre og vil dele sine erfaringer.

Ikke noe å vere redd for folkens, dur i vei, ingen kan hogge av dere noe på et forum. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Placebo effekten bør ikke undervurderes, det gjelder så så absolutt kabler også ! Les her : Bli full uten alkohol*|* TV 2 Nyhetene
    God helg

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Har og en ny Hegel DAC på lån, for å teste. Hadde ikke du en til test og en gang,eller var det noen andre? Mente det ble beskrevet for lite dynamikk?
    Jo på makrodynamikk var den meget god, med fine egenskaper mikrodynamisk... Men syntes personlig den ble litt feig i forhold til AudioNote... IMHO

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Placebo effekten bør ikke undervurderes, det gjelder så så absolutt kabler også ! Les her : Bli full uten alkohol*|* TV 2 Nyhetene
    God helg

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo på makrodynamikk var den meget god, med fine egenskaper mikrodynamisk... Men syntes personlig den ble litt feig i forhold til AudioNote... IMHO
    Ja det kan du nok ha rett i, men eg har ikke testet den så dermed er Hegel bra den 8)
    Når eg tenker meg om..så skal eg få testet med og uten på dynamikken som fokus.
    Syns den fikk MAen til å slå med enda mer tyngde i bassen. Liksom som en som slår med slegge, for så å skifte til litt større slegge.. ikke noe ernorm forskjell, men litt mer tyngde.
    Men trur eg kan kanskje høre det du mener uten å ha fått testet AudioNote (som eg trur kan vere bedre ja)

Du tips om en pre? Må vere balansert på.
    Hørte med Hegel om en rimligere pre, men utfra svaret kunne det virke som det var en god ide :-)
    Kanskje du har erfaringer med en god pre uten at det koster skjorta.. rimligst mulig, max 10.000
    Høyttalere:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan du nok ha rett i, men eg har ikke testet den så dermed er Hegel bra den 8)
    Når eg tenker meg om..så skal eg få testet med og uten på dynamikken som fokus.
    Syns den fikk MAen til å slå med enda mer tyngde i bassen. Liksom som en som slår med slegge, for så å skifte til litt større slegge.. ikke noe ernorm forskjell, men litt mer tyngde.
    Men trur eg kan kanskje høre det du mener uten å ha fått testet AudioNote (som eg trur kan vere bedre ja)

Du tips om en pre? Må vere balansert på.
    Hørte med Hegel om en rimligere pre, men utfra svaret kunne det virke som det var en god ide :-)
    Kanskje du har erfaringer med en god pre uten at det koster skjorta.. rimligst mulig, max 10.000
    Parasound Halo P3 forforsterker vurderes solgt
    Noe sånt?
    Kan også være verdt å sjekke ut pre'ene til EC... Gamle 4.5 og 4.8 burde være greit å få til en god pris? Og gir mye for pengene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound Halo P3 forforsterker vurderes solgt
    Noe sånt?
    Kan også være verdt å sjekke ut pre'ene til EC... Gamle 4.5 og 4.8 burde være greit å få til en god pris? Og gir mye for pengene.
    Tja... ingen av disse er vel nøytral?? eller?

Er blitt så jevla kresen Mulig EC hadde vert noe.. Innom elkjøp i dag, men er så håpløse disse butikkene.. Abrahamsen pre til 6500,- men gadd ikkje kjøpe. Bare sånn billigt drit er tilkoblet.. er så jevla typisk.. var for seint ut til at eg hadde noe tid å reise til byn.

Bladelius da? vert pengene??
    Høyttalere:

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC og nøytral er vel to ord som sjeldent kommer opp i samme setning... Iallefall er det min erfaring etter et eierskap med 4.5.(but i like it!)
    Hva med noe Lyngdorf-greier? Mere nøytralt har iallefall aldri jeg vært borti!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... ingen av disse er vel nøytral?? eller?

Er blitt så jevla kresen Mulig EC hadde vert noe.. Innom elkjøp i dag, men er så håpløse disse butikkene.. Abrahamsen pre til 6500,- men gadd ikkje kjøpe. Bare sånn billigt drit er tilkoblet.. er så jevla typisk.. var for seint ut til at eg hadde noe tid å reise til byn.

Bladelius da? vert pengene??
    Kunne vel ikke sånn utifra det jeg leste over at du var på jakt etter noe nøytralt? Men har vel lest litt dårlig vil jeg tro.

Syntes selv 4.5 var en smule mere nøytral enn feks. effektene, men muligens en liten feilvurdering.

Noe med det mest nøytrale er passive konstruksjoner, men spørsmålet er om det finnes noen balanserte??

Edit: DP har jo noen rykende gode

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vel ikke sånn utifra det jeg leste over at du var på jakt etter noe nøytralt? Men har vel lest litt dårlig vil jeg tro.

Syntes selv 4.5 var en smule mere nøytral enn feks. effektene, men muligens en liten feilvurdering.

Noe med det mest nøytrale er passive konstruksjoner, men spørsmålet er om det finnes noen balanserte??

Edit: DP har jo noen rykende gode
    Denne da? Trur eg vil prøve denne, er DAC og pre i en.

Xindak DAC-8
    Xindak DAC-8 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp DACen (Hegel) til pcen og fra DAC prøvde eg no balanserte kabler til Hegel effekt.
    Alså eg har lest det skal vere bedre sånn.........
    Men kofor har ingen sakt det var så stor forskjell på balansert og rca?
    Hørtes ut som eg hadde skiftet forsterker.
    Kraftigere/tyngre bass, større rom og bredde, mer luftigt, spilte knall så nå får min Hegel effekt stå i stua.
    Då må eg bare få tak i en pre eller DAC med pre.

Knall!!! hoooooo!!!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp DACen (Hegel) til pcen og fra DAC prøvde eg no balanserte kabler til Hegel effekt.
    Bit perfect ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alså eg har lest det skal vere bedre sånn.........
    Men kofor har ingen sakt det var så stor forskjell på balansert og rca?
    Hørtes ut som eg hadde skiftet forsterker.
    Kraftigere/tyngre bass, større rom og bredde, mer luftigt, spilte knall så nå får min Hegel effekt stå i stua.
    Då må eg bare få tak i en pre eller DAC med pre.

Knall!!! hoooooo!!!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører først skikkelig forskjell når du får deg en CD spiller/DAC med rør (i tillegg til rørforsterker så klart). Har du ikke dette på plass, har du ikke bra nok anlegg til å merke store forskjeller på kabelsiden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i en (god) transistorbasert kombo, vil man ikke høre (skikkelig) forskjell?
    Hvorfor?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så i en (god) transistorbasert kombo, vil man ikke høre (skikkelig) forskjell?
    Hvorfor?
    Ja, det er jeg også nysgjerrig på

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det har med nivåmatching, jeg.... Husk at balansert gir 6dB høyere nivå, og hvis du ikke kompenserer for dette så vil det høres bedre ut.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du hører først skikkelig forskjell når du får deg en CD spiller/DAC med rør (i tillegg til rørforsterker så klart). Har du ikke dette på plass, har du ikke bra nok anlegg til å merke store forskjeller på kabelsiden.
    Tolker dette som grov ironi? :P

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg tipper det har med nivåmatching, jeg.... Husk at balansert gir 6dB høyere nivå, og hvis du ikke kompenserer for dette så vil det høres bedre ut.
    Såpass ja..oki
    Men ellers ble det mer luft og slikt og spiller mye bedre på mine Mozart, med et basstrøkk og kraft det er naturstridig at disse små elementene kan lage. :-)
    Høyttalere:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •