Konvertere RF til RCA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertere RF til RCA

Heisann,

Er ny på forumet her,så hei hei alle sammen!

For å gå rett på sak holder jeg på å lage en ny video til youtube kanalen min. Jeg ønsker å ta opp gameplay fra min gamle Atari spillkonsoll. Jeg bruker vanligvis Dazzle videocapture for å ta opp gameplay, men Dazzle tar kun RCA eller S-Video. Jeg må altså konvertere RF til RCA på en eller annen måte. Jeg trodde jeg fant løsningen ved å bruke en gammel videospiller som forklart her:
    How to Convert a Cable to RCA | eHow.com

Jeg har også lest på diverse forum at dette er en grei løsning Videospilleren er en gammel Radionette RN290, og den har en anntenne inn/ut. I tillegg har den scart inn/ut. Men denne løsningen er ikke logisk i mitt hode. Jeg plugget antennekabelen fra spillkonsollen inn i videospilleren,og brukte en scart til RCA-kabel fra videospilleren til TV'en. Da får jeg selvsagt bare opp bilde fra selve videospilleren og ikke Atarien. Vil en kabel fra videospillerens antenne ut til TV'en hjelpe? Men da skjønner jeg ikke hvordan man skal få signaler fra spillkonsollen når TV'en står innstilt på input 3 som er RCA inngangen?.

Noen som har noen gode forslag? Må jeg finne en RF til RCA modulator, og hvor har de det evt? Clas Ohlson hadde kun SCART til RF :-(

Setter stor pis på svar! På forhånd takk :-D

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Benighted
    Heisann,

Er ny på forumet her,så hei hei alle sammen!

For å gå rett på sak holder jeg på å lage en ny video til youtube kanalen min. Jeg ønsker å ta opp gameplay fra min gamle Atari spillkonsoll. Jeg bruker vanligvis Dazzle videocapture for å ta opp gameplay, men Dazzle tar kun RCA eller S-Video. Jeg må altså konvertere RF til RCA på en eller annen måte. Jeg trodde jeg fant løsningen ved å bruke en gammel videospiller som forklart her:
    How to Convert a Cable to RCA | eHow.com

Jeg har også lest på diverse forum at dette er en grei løsning Videospilleren er en gammel Radionette RN290, og den har en anntenne inn/ut. I tillegg har den scart inn/ut. Men denne løsningen er ikke logisk i mitt hode. Jeg plugget antennekabelen fra spillkonsollen inn i videospilleren,og brukte en scart til RCA-kabel fra videospilleren til TV'en. Da får jeg selvsagt bare opp bilde fra selve videospilleren og ikke Atarien. Vil en kabel fra videospillerens antenne ut til TV'en hjelpe? Men da skjønner jeg ikke hvordan man skal få signaler fra spillkonsollen når TV'en står innstilt på input 3 som er RCA inngangen?.

Noen som har noen gode forslag? Må jeg finne en RF til RCA modulator, og hvor har de det evt? Clas Ohlson hadde kun SCART til RF :-(

Setter stor pis på svar! På forhånd takk :-D
    RF er jo et antennesignal, som inneholder mange frekvenser og kanaler.
    For å konvertere til fra RF til RCA, så må du ha en tuner, derav videospilleren.
    Det skal være en mulighet for å velge "tv-kanal" på videospilleren, og da vil du få ut bildet fra atarien på scart utgangen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok søke inn Atari'en på VCR'en for å få bilde og lyd via den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! That did the trick. Hadde ikke fjernkontrollen først, men så fort jeg klarte å grave fram den, så hadde den en meny knapp med søkefunksjon og greier.

Takk for svar! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •