Monster Powerbars - Garantibevis i esken på de 275 000 euro ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Monster Powerbars - Garantibevis i esken på de 275 000 euro ?

Lurer litt på å kjøpe en Monster Powerbar HT800.
    Ser at disse dekker inntil 275 000 euro dersom produktene blir skadet ved lynnedslag.

Noen som har kjøpt denne eller en av de dyrere modellene som kan bekrefte at man får et fysisk bevis for denne garantien i esken?

Takker for svar

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er mange produsenter av tilsvarende produkter som har lignende "garantier". Mulig det er jeg som er i overkant skeptisk, men det hadde forundret meg om du fikk så mye som 1 euro ved ødelagte komponenter ved lynnedslag. Antageligvis må du kunne bevise at komponenten var tilkoblet enheten da den ble ødelagt og det er vel i utgangspunktet umulig...

Men det er godt mulig jeg er i overkant pessimistisk. Kunne ha vært interessant å høre om en slik garanti noen sinne har vært utbetalt - her i Norge eller hvor som helst i verden.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du overspenningsvern skal det ikke være mulig å få skade på tilkoblet utstyr ved lynnedslag, om du får det vil padden være så pass ødelagt at det vil bli bevis i seg selv... tror ikke dere vil finne mangen som har fått utbetalt slike summer for det skal teknisk sett være steik fætte umulig å få det til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg ser at det er mange produsenter av tilsvarende produkter som har lignende "garantier". Mulig det er jeg som er i overkant skeptisk, men det hadde forundret meg om du fikk så mye som 1 euro ved ødelagte komponenter ved lynnedslag. Antageligvis må du kunne bevise at komponenten var tilkoblet enheten da den ble ødelagt og det er vel i utgangspunktet umulig...

Men det er godt mulig jeg er i overkant pessimistisk. Kunne ha vært interessant å høre om en slik garanti noen sinne har vært utbetalt - her i Norge eller hvor som helst i verden.
    Jeg har sendt et par mailer med en hos Interconnect som importerer Monster i Norge, og de sa at den garantien gjelder også her i landet.
    Man kan dog ikke endre på produktet, så ikke kapp kabelen i riktig lengde og sett på kontakt selv.

Ellers virket det ikke som at det skulle være noe diskusjon dersom det hadde vært lynnedslag som hadde ødelagt tilkoblede komponenter..

Men vil gjerne ha et bevis på dette når jeg kjøper produktet, selv om mailen fra fyren hos Interconnect sikkert også kan brukes..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    har du overspenningsvern skal det ikke være mulig å få skade på tilkoblet utstyr ved lynnedslag, om du får det vil padden være så pass ødelagt at det vil bli bevis i seg selv... tror ikke dere vil finne mangen som har fått utbetalt slike summer for det skal teknisk sett være steik fætte umulig å få det til
    Om det er mulig eller umulig er egentlig ikke interessant. Det som er interessant er om en slik garanti er verdt papiret den er skrevet på.

Produsentene må jo sikre seg mot svindel fra kundenes side. I alle fall når det er snakk om slike vanvittige summer som skrevet over her. Det er vel ingen som tror at Monster blar opp med en million kroner sånn uten videre? Derfor de kreve en eller annen form for bevis for at utstyret var koblet til enheten deres når det ble ødelagt. Og sannelig om jeg vet hvordan man kan bevise slikt. Er det nok å fremvise en ødelagt enhet? Hvordan beviser du at anlegget var koblet til denne? Osv osv.

Jeg mener selvsagt ikke at Monster-enheten ikke virker, men bare at man ikke bør legge for mye vekt på denne garantien. Det er også mulig at produsentene ikke krever den voldsomme bevisførselen for mindre erstatningsbeløp, men jeg tillater meg å tvile... ;-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er mulig eller umulig er egentlig ikke interessant. Det som er interessant er om en slik garanti er verdt papiret den er skrevet på.

Produsentene må jo sikre seg mot svindel fra kundenes side. I alle fall når det er snakk om slike vanvittige summer som skrevet over her. Det er vel ingen som tror at Monster blar opp med en million kroner sånn uten videre? Derfor de kreve en eller annen form for bevis for at utstyret var koblet til enheten deres når det ble ødelagt. Og sannelig om jeg vet hvordan man kan bevise slikt. Er det nok å fremvise en ødelagt enhet? Hvordan beviser du at anlegget var koblet til denne? Osv osv.

Jeg mener selvsagt ikke at Monster-enheten ikke virker, men bare at man ikke bør legge for mye vekt på denne garantien. Det er også mulig at produsentene ikke krever den voldsomme bevisførselen for mindre erstatningsbeløp, men jeg tillater meg å tvile... ;-)
    det er ikke vanskelig å bevisa at et overspenningsvern ikke har gjort jobben sin, å om det er snakk om slike summer så vil du nok få en monster teknikker/etterforsker på besøk for å finne ut om det var padden som sviktet eller ei

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    det er ikke vanskelig å bevisa at et overspenningsvern ikke har gjort jobben sin, å om det er snakk om slike summer så vil du nok få en monster teknikker/etterforsker på besøk for å finne ut om det var padden som sviktet eller ei
    Det jeg tvilte på var om det var mulig å bevise at dingsen var koblet til anlegget når det gikk ad undas. Vi vet jo alle hvor morsomt det kan være å diskutere med forsikringsbransjen. Men hvis de på Interconnect sier at ikke ville bli noen diskusjon så er det jo greit...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tvilte på var om det var mulig å bevise at dingsen var koblet til anlegget når det gikk ad undas. Vi vet jo alle hvor morsomt det kan være å diskutere med forsikringsbransjen. Men hvis de på Interconnect sier at ikke ville bli noen diskusjon så er det jo greit...
    Tror ikke du trenger å bekymre deg for å måtte ta den diskusjoenen, overspenningsvernene til monster virker

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp:

Jeg mener selvsagt ikke at Monster-enheten ikke virker [...]

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer et overspenningsvern?

Får "knepping" i lyden hvis downlights tilkoblet trafo kobles inn og ut, og også kjøleskap.

Er det en slags kondensator i disse, som vil hjelpe mot ovennevnte?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig trenger du ikke noe bevis når produktet kommer med en slik garanti, etter norsk lov. Du kjøpte et produkt med en rekke egenskaper som markedsføres, blant annet garantien på 275 000 euro. Dersom garantien ikke gjelder så er dette et avtalebrudd fra selgers side.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Forøvrig trenger du ikke noe bevis når produktet kommer med en slik garanti, etter norsk lov. Du kjøpte et produkt med en rekke egenskaper som markedsføres, blant annet garantien på 275 000 euro. Dersom garantien ikke gjelder så er dette et avtalebrudd fra selgers side.
    Men det kommer jo an på hva slags vilkår som følger garantien. Og det vil i så fall stå på dette skriftlige garantibeviset som etterspørres.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Men det kommer jo an på hva slags vilkår som følger garantien. Og det vil i så fall stå på dette skriftlige garantibeviset som etterspørres.
    Vilkårene som følges er de som står på pakken. Tolkningsrom blir det opp til rettsvesenet å vurdere. Eventuelt hvis det linkes til nettsidene til Monster hvor det står mer detaljert.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer et overspenningsvern?
    Generelt og grovt sagt leder det overspenninger til jord.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vilkårene som følges er de som står på pakken. Tolkningsrom blir det opp til rettsvesenet å vurdere. Eventuelt hvis det linkes til nettsidene til Monster hvor det står mer detaljert.
    Man må først ha vilkårene før noen kan tolke dem.
    Men hvis vilkårene står på pakken er det jo greit, dersom pakken aksepteres som garantibevis. Og da trenger trådstarter bare å beholde esken. Case closed.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Generelt og grovt sagt leder det overspenninger til jord.
    overspenningsvernet fungerer som en veldig veldig følsom sikring med ingen mulighet for sammensmelting, det som ofte skjer med gode overspenningvern er at du kutter kretsen lenge før den i det heletatt når fordeleren ved lynnedslag eller annet som kan gi nok strøm til å grille elektronikk. mest sansynlig vil lynet slå ut hovedsikringen i huset først.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte og hørte med selskapet jeg har innboforsikringen min hos, og de sa at jeg ville få pengene tilbake for det ødelagte utstyret, minus et slags alder-fradrag for elektriske komponenter..

Så i teorien trenger man ikke noe slikt lynvern, med mindre man har komponenter man er veldig glad i eller som har noen år på baken og som man da må legge til mye penger for å kunne kjøpe tilsvarende på nytt.

Motivasjonen for å kjøpe slikt må da være at hvis Monster kan garantere for slike summer, så burde vernet i alle fall fungere

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunn fornuft skal brukes, og det er lov å være skeptisk.
    Hvor mange har jord i stuen?
    Skulle jeg overveie et slikt produkt interesserer det meg overhodet ikke at fabrikanten har en garanti hvor de siger de dekker skader ved lynnedslag. Ikke gidder jeg lese all tekst der står skevet smått heller. Jeg forutser masse problemer ved en eventuell garantisak med Monster, det er kanskje overdreven skepsis, men sånn er jeg.
    Har man ellers de forsikringer man normalt skal ha ser jeg ikke grunn til å velge et produkt ut fra den reklame.
    Jeg tenker å bruke en god Clas Ohlsson type, eller kanskje en Supra sak.
    Får man en unormal overspenning på strømnettet der ødelegger noe utstyr er det el-selskapet sitt ansvar, og da er der mange i området der blir berørt av dette. I Norge har jeg aldrig hørt om et slikt tilfelde.
    Lynnedslag er mest vanlig når lynet kommer inn med telefonlinjen el. lign., da blir telefoner, modem og pc sin strømforsyning stekt, men slår lynet ned i huset direkte er nok stereoen det siste jeg ville bekymre meg om.

Til McBain, overspenningsvern vil ikke hjelpe mot disse tingene, dimmere er ikke bra sammen med stereo, de forurenser strømmen. Eneste du kan gjøre er å skifte til en annen type dimmere kanskje, eller innstallere et filter a la LCAudio sitt nettfilter, det er ganske effektivt mot disse tingene. Noen forsterkere er også mer følsomme enn andre overfor disse forstyrrelser i strømmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sunn fornuft skal brukes, og det er lov å være skeptisk.
    Hvor mange har jord i stuen?
    Skulle jeg overveie et slikt produkt interesserer det meg overhodet ikke at fabrikanten har en garanti hvor de siger de dekker skader ved lynnedslag. Ikke gidder jeg lese all tekst der står skevet smått heller. Jeg forutser masse problemer ved en eventuell garantisak med Monster, det er kanskje overdreven skepsis, men sånn er jeg.
    Har man ellers de forsikringer man normalt skal ha ser jeg ikke grunn til å velge et produkt ut fra den reklame.
    Jeg tenker å bruke en god Clas Ohlsson type, eller kanskje en Supra sak.
    Får man en unormal overspenning på strømnettet der ødelegger noe utstyr er det el-selskapet sitt ansvar, og da er der mange i området der blir berørt av dette. I Norge har jeg aldrig hørt om et slikt tilfelde.
    Lynnedslag er mest vanlig når lynet kommer inn med telefonlinjen el. lign., da blir telefoner, modem og pc sin strømforsyning stekt, men slår lynet ned i huset direkte er nok stereoen det siste jeg ville bekymre meg om.

Til McBain, overspenningsvern vil ikke hjelpe mot disse tingene, dimmere er ikke bra sammen med stereo, de forurenser strømmen. Eneste du kan gjøre er å skifte til en annen type dimmere kanskje, eller innstallere et filter a la LCAudio sitt nettfilter, det er ganske effektivt mot disse tingene. Noen forsterkere er også mer følsomme enn andre overfor disse forstyrrelser i strømmen.
    Jeg bor i rekkehus, og alle mine strømkontakter er jordede og alle kurser er 16A.
    Men nå er rekkehuset bygget i 2006 da, så er vel sikkert modernisert ganske bra i forhold til eldre hus.

Jeg vurderer faktisk den Supra MD06-EU/SP selv, da man på denne kan lage en strømkabel selv i den lengden man trenger. Vernet i denne og i Monster sin skulle jeg tro er like bra, så da burde man luke ut de fleste ulumskheter som kan inntreffe. Slår lynet direkte ned i huset tror jeg ikke det hjelper uansett hva man har, og da dekker i alle fall forsikringselskapet det som er ødelagt..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, noen som ville kjøpt et overspenningsvern som ikke "garanterer" at det virker mot overspenning??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •