Signalkabel til Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkabel til Sub

Heisann!

Endelig et skikkelig hifi/hjemmekino forum! Ser frem til mange sene kvelder her ja!

Men over til saken;

I mitt hjemmekino oppsett har jeg en cerwin 12" aktiv sub. Er klar over at dette ikke er det peneste av lyd man kan få tak i, men det var det eneste jeg hadde råd til(kjøpte brukt). Så lurer jeg på om jeg har noe å tjene på å legge i en par hundringser i en bedre signalkabel fra forsterker til sub? Nå bruker jeg ei flis av en ledning som fulgte med DVD spilleren min.. ops:

Selv skulle jeg tro det var ett skritt opp, men vil alikevel høre andres erfaringer og råd siden jeg lever på et STRAMT budsjett om dagen og ikke har råd til å kaste penger ut av vinduet..

mvh Løkken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen burde bli bedre ved å bruke andre kabler enn de "skolissene" du har fra før.

Før du evt. kjøper ny kabel så prøv og lån med deg kabelen hjem.
    Hvis du synes at lyden blir bedre med den nye kabelen, er det bare å beholde den. Hvis ikke kan du levere den tilbake og få igjen pengene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Løkken, og velkommen til forumet.
    Jeg opplevde at bassen ble strammere (litt mer punch), når jeg oppgraderte til TaraLabs subwoofer interconnect. Denne kabelen er laget spesifikt for bruk til subwoofer. Kabelen jeg brukte tidligere var av grei kvalitet men laget for annet bruk. Det hele kommer an på hvor kresen du er på lyden, mange vil påstå at du ikke hører forskjell. Jeg mener at de som ikke hører forskjell er døve men det er min mening. Mitt råd er å låne en subwoofer kabel å lytt selv etter forbedring. Det er dumt å brenne hundrelapper uten å ha noe igjen for det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Monster(http://www.interconnect.no) har også en dedikert subwoofer kabel.Funker bra hos meg.
    (Yamaha SW 300)

AE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for innspill!

Får vel ta en liten tur ned på nye hifi sjappa nede i byen i morra, og se hva jeg evt får lånt med meg hjem. Kanskje jeg kan få overtalt dem til å la meg få dytte en blue diamond eller to i bagasjen med hjem og! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •