Hdmi eller optisk for lyd overføring? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lowland
    vet dette er en gammel tråd, men er det fremdeles tilfelle at det er bedre med hdmi enn optisk for lyd ? sliter i tilfelle litt da jeg har 3d projektor, men receiveren min støtter ikke 3d. Så jeg må koble hdmi direkte i ps3 og videre fra ps3 med optisk, men syns det mangler mye på lyden. Hvilket format skal jeg velge på ps3 for best mulig resultat ?
    Denne burde funke: 1080P One HDMI Male to Dual HDMI Female Adapter Splitter (25cm-Cable) - Worldwide Free Shipping - DX

Sett lyd ut til Bitstream, ikke pcm for best lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Da har jeg byttet om til hdmi og da kom digital og true hd opp på alternativene jeg kunne velge på ps3. Så kom det ett nytt problem, hvis jeg velger true hd får jeg ingen lyd på ps3. Støtter den ikke true hd ? Kan jo velges på menyen så det var jo litt rart hvis ikke. Går ut fra true hd er det beste alternativet så vil jo gjerne bruke det. Noen som har noen tips ang dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Da har jeg byttet om til hdmi og da kom digital og true hd opp på alternativene jeg kunne velge på ps3. Så kom det ett nytt problem, hvis jeg velger true hd får jeg ingen lyd på ps3. Støtter den ikke true hd ? Kan jo velges på menyen så det var jo litt rart hvis ikke. Går ut fra true hd er det beste alternativet så vil jo gjerne bruke det. Noen som har noen tips ang dette ?
    PS3 støtter HD lyd så vidt jeg vet, men ikke sikkert receiveren din gjør det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk testet dette igår. Ps3 støtter HD lyd, men receiveren gjorde det desverre ikke. Så da må jeg ta opp igjen jakten på ny receiver, men det får bli i en annen tråd. Takk for hjelpen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk testet dette igår. Ps3 støtter HD lyd, men receiveren gjorde det desverre ikke. Så da må jeg ta opp igjen jakten på ny receiver, men det får bli i en annen tråd. Takk for hjelpen.
    støtter ikke din reciver decoding av hd codec men støtter multichannel PCM hdmi inn setter du ......linear PCM i PS3
    (feks linear pcm 5.1)
    da vil pc3 decode hd lyd codec til multichannel pcm

(du merker ikke av for 7.1 om du har 5.1 )
    http://cdn.avsforum.com/f/f5/f5a2b67...ach131814.jpeg

I video settings finner du også BD / DVD - Audio Output Format (HDMI) der du setter Linear PCM

decode hd lyd til multichannel pcm er ikke tap av lydkvalitet
    (lossless hd lyd codec decodet blir lossless multichannel pcm)
    Du kan merke at multichannel pcm er litt lavere i volum enn feks når du avspiller dts/dolby digital (eller om reciver hadde kunnet decode hd lyd).......dette er volum forskjell å ikke lydkvalitetsforskjell
    Sett DRC innstilling i ps3 til off (finner drc i video settings)
    (står ikke drc som off vil man få dynamisk komrimering som gir en "flatere , tammere" lyd)

Er du interesert men ikke vet din recivers mulighet til multichannel pcm så skriv hva reciver heter + modell

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for utfyllende svar. Bestilte meg ny forsterker idag så jeg regner ikke med å få testet dette med det første. Ble en Yamaha RX-A2020, Her er det vel mer eller mindre plug`n play ang disse instillingene vil jeg tro.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •