Kabelkvalitet på kabler fra hdmikabel.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelkvalitet på kabler fra hdmikabel.no

Heisann
    Er på utkikk etter noen billige hdmikabler og har funnet frem til hdmikabel.no
    Står veldig lite specs osv der inne(usikker på leverandør også), derfor lurer jeg på om noen har prøvd kablene fra hdmikabel.no, også om noen har erfaringer med butikken(seriøse? Leveringstid osv).

Skal først og fremst ha et par på 1.7 meter og regner med det ikke er så store forskjeller på kabler i den lengden? Men den 3 jeg skal ha er 3 - 5 meter og der begynner vel kvalitet å spille inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Jeg skal bestille en på 10 m fra dustin-home, denne kablen koster 169,- + frakt...
    Jeg har vel hørt at en kablel må kunne levere signaler i minimum 10 meter uten signalforsterker for å bli hdmi sertifisert, så jeg lever i troen på at på slike digitale kabler kan man ganske trygt velge billig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av House
    Heisann
    Er på utkikk etter noen billige hdmikabler og har funnet frem til hdmikabel.no
    Står veldig lite specs osv der inne(usikker på leverandør også), derfor lurer jeg på om noen har prøvd kablene fra hdmikabel.no, også om noen har erfaringer med butikken(seriøse? Leveringstid osv).

Skal først og fremst ha et par på 1.7 meter og regner med det ikke er så store forskjeller på kabler i den lengden? Men den 3 jeg skal ha er 3 - 5 meter og der begynner vel kvalitet å spille inn.
    Jeg kjøpte min på DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping - DX. Billig og bra, aldri hatt tull med den.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje billigst i Norge, utenom Clas, men voldsomt billige var de ikke etter min mening.

1,8 meter
    1,8 meter
    2 meter
    5 meter (samme som HDMIkabel.no til halve prisen)

Edit: Det fine med DealExtreme er at man som oftest finner nyttige brukererfaring, så unødige risikoer reduserer man ved å se på disse.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens, virker som om dere har valgt gode alternativ men jeg velger helst fra en butikk her i norge siden jeg trenger dem så fort som mulig. Og om hvis det er som MartinWS sier at strekkene må være såpass lange tar jeg nok sjangsen på Hdmikabel.no Er kjedelig å sitte med cd samlingen på pcn og ikke få spillt dem av pga en kabel... Jaja, ble tørka støv av den gamle cdspilleren ihvertfall..

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Kanskje billigst i Norge, utenom Clas, men voldsomt billige var de ikke etter min mening.

1,8 meter
    1,8 meter
    2 meter
    5 meter

Edit: Det fine med DealExtreme er at man som oftest finner nyttige brukererfaring, så unødige risikoer reduserer man ved å se på disse.
    Mener du at clas har billigere kabler enn hdmikabel.no? Ligger en rett borti gata ^^

Edit: husk at de har gratis frakt.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av House
    Mener du at clas har billigere kabler enn hdmikabel.no? Ligger en rett borti gata ^^

Edit: husk at de har gratis frakt.

Jada, sett at de har gratis frakt. Clas lå i allefall i samme prisleie før når jeg tittett innom. Så noen kabler her, men de var nokså dyre, selv på tilbud. Så det er mulig at de også vil tjene på HDMI, men det skader jo ikke å sjekke i butikken, mulig de har noen avvik der. Ikke alt er på nett hos de heller

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartinWS
    Heisann
    Jeg skal bestille en på 10 m fra dustin-home, denne kablen koster 169,- + frakt...
    Jeg har vel hørt at en kablel må kunne levere signaler i minimum 10 meter uten signalforsterker for å bli hdmi sertifisert, så jeg lever i troen på at på slike digitale kabler kan man ganske trygt velge billig.

Er vel ikke trygt med alle kabler.
    Er jo 1000 vis av klage tråder ang billige kina kabler som man får til innkjøp for 2-10 kr stk i kina og selges rundt om på nettsider /enkelte butikker til forholdsvis billig penge som ikke holder mål eller feiler.

Mye tvilsomme spesifikasjoner fra forhandlere å missvisende informasjon i forhold til hva en HDMI sertifisering oppfyller

Produseres ofte uten å må betale royalties til HDMI og unngår /unslipper serifiseringskrav for å selges i et ukontrolert marked

10,2 Gbps bør en kabel/innpakkning , info på nettside inneholde så er man sikker
    (altså en garantert high speed kabel)

hdmikabel.no har dårlig info om hva de egentlig selger da de ikke oppgir all info som er vanlig for at en kunde skal vite hva de kjøper å om kabelen passer til det de skal bruke den til.
    Ut fra info de oppgir sier ikke det mere enn.....bingo kabel men følgepappir/innpakkning når man får kabelen tilsendt kan jo kanskje forholde seg til hdmi spesifikasjon og dokumentasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

1,8 meter
    1,8 meter
    2 meter
    5 meter (samme som HDMIkabel.no til halve prisen)

Kablene er kanskje billigere, men man må betale $21.10 i frakt. Da havner man på 200 spenn...

Jeg driver og ser etter billig og bra hdmi kabel nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aalsen
    Kablene er kanskje billigere, men man må betale $21.10 i frakt. Da havner man på 200 spenn...
    Det kommer ikke frakt i tillegg hos DealExtreme, men jeg kjøpte akkurat den 5-meterskabelen, og den virker rett og slett ikke. Fikk et bilde med mye støy i lav PC-oppløsning, men i HD får jeg ikke bilde i det hele tatt.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en 5 meter fra hdmi.no og den kom i brevpost direkte fra Kina.
    Tok vel en 2-3 uker før den kom.

Så lokal sjappe er hdmi.no ikke nei

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg fant HDMI kabel på 1,5 meter på Rema Karlsrud til 10 kroner idag. Løp og kjøp!

P.S Har ikke testet den men skal gjøre det straks, vent å se.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lotus72
    Jeg fant HDMI kabel på 1,5 meter på Rema Karlsrud til 10 kroner idag. Løp og kjøp!

P.S Har ikke testet den men skal gjøre det straks, vent å se.
    Sier vel litt om hva slags avanse det er på slike produkter....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lotus72
    Hvor i hekken er Karlsrud?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvor i hekken er Karlsrud?

Ligger ved Lambertseter i Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at mange kan krangle og diskutere på dette.. men har hørt at og kjøpe en HDMI kabel til 1200kr for en kabel på 4m ikke er nødvendig .. men på distanser over 10m burde man legge litt mere penger i kabelen, for og få noe med tykkere kabler inni...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •