Dyre kabler (Forvirret) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 270
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva i alle dager har homeopati med dette å gjøre? vet du hva homeopati er?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvor dyre kabler må man ha for å få lov til å uttale seg i kabeldebatter?
    Jeg bare tok et tall...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Hva i alle dager har homeopati med dette å gjøre? vet du hva homeopati er?
    Homeopati går ut på å gi pasienten ekstremt fortynnet "medisin" uten at det finnes noen plausibel forklaring på hvorfor man skal gjøre det, og ingen har greid å bevise at det funker.

Dyre hifikabler går ut på å bruke veldig mye tid og penger på en komponent som i følge klassisk elektroteknikk burde være triviell, og ingen har greid å bevise at det har noe for seg.

-k

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tok et tall...
    Med andre ord bare sa du noe uten mening? Du må jo ha en formening om hva du mener er "bra nok" kabler, siden du mener skeptikerne helt sikkert ikke har den type kabler som kvalifiserer til å vite om det er forskjell på kabler?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @knut
    Homeopati omhandler å stimulere kroppens egne vern (eksempel imunforsvaret) for å kurere sykdom, en liten del av forskningen der går ut på å gi pasienten en "utvannet" preparat som vanligvis ville gitt en frisk pasient sykdommens symptomer, forskningens hovedmål er å få igang kroppens eget helbredelsesystem å det har vert positive resultater som kan ha vert fororsaket av placeboeffekten, det beviser hvor sterk effekt placebo kan ha. homeopati omhandler også alternativ smertelindring/bearbeiding som akupunktur, masasje og annet som kan få kroppen til å slappe av... homeopati omhandler også å gi de som har fått dødsdommen høyere kvalitet på sitt gjenværende liv uten å dope dem ned med morfein og lignende som gjør deg til grønsak.
    pga skeptikere er denne typen behandling blitt nedprioritert å nermest latterligjort, jeg personlig mener homeopati burde fått vel så mye støtte som annen medisinsk forskning...

@hybris
    Jeg sa 3000kr fordi jeg mener det er mye penger å bruke på kabler. ifølge skeptikerne så har det ikke noe å si om kabelen koster 15 kr eller 150000kr det er ingen forskjeld what so ever, for 3000kr får du et sett med magnum kabler å et sett med stilige bananplugger (som jeg selv har bare uten å ha betalt 3k for dem), derfor tok jeg det tallet som et eksempel, mine erfaringer er begrenset til de 3000kronene beklager vist jeg utelukket deg men jeg kan godt si 1000 kr istede passer det bedre? i følge denne diskusjonen er jo ikke prisen relevant...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @knut
    @hybris
    Jeg sa 3000kr fordi jeg mener det er mye penger å bruke på kabler. ifølge skeptikerne så har det ikke noe å si om kabelen koster 15 kr eller 150000kr det er ingen forskjeld what so ever, for 3000kr får du et sett med magnum kabler å et sett med stilige bananplugger (som jeg selv har bare uten å ha betalt 3k for dem), derfor tok jeg det tallet som et eksempel, mine erfaringer er begrenset til de 3000kronene beklager vist jeg utelukket deg men jeg kan godt si 1000 kr istede passer det bedre? i følge denne diskusjonen er jo ikke prisen relevant...
    Jeg har hatt phonokabler på 1 meter til 2000kr. Jeg har hatt høyttalerkabler til 2500kr for 2x3 meter.

I øyeblikket har jeg ingen andre analoge kabler i anlegget enn høyttalerkablene. De koster 150kr/meteren (Van den Hul CS-122), også de påkoblet stilige bananplugger. Inkludert bananpluggene kostet vel dette kanskje 1000kr.

Låter CS-122 dårligere enn kablene jeg hadde som kostet 2500? Jeg hører hvertfall ikke forskjell.

Låter et par ålreit dimensjonerte signalkabler til 250kr dårligere enn phonokabelen jeg hadde som kostet 2000kr? Jeg hører hvertfall ikke forskjell.

Det er nok ikke så mange som har sagt at det ikke har noe å si om kabler koster 15kr eller 150000kr. Det man sier er at det er vanskelig, og kanskje helt umulig å høre forskjell mellom kabler så lenge de alle er fornuftig konstruert, har tilstrekkelig dimensjon og eventuelt nødvendig skjerming. Litt avhengig av type kabel og lengde så vil dette koste mer enn 15kr. Men ikke nødvendigvis så veldig mye mer.
    --
    Thorbjørn

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @knut
    Homeopati omhandler å stimulere kroppens egne vern (eksempel imunforsvaret) for å kurere sykdom, en liten del av forskningen der går ut på å gi pasienten en "utvannet" preparat som vanligvis ville gitt en frisk pasient sykdommens symptomer, forskningens hovedmål er å få igang kroppens eget helbredelsesystem å det har vert positive resultater som kan ha vert fororsaket av placeboeffekten, det beviser hvor sterk effekt placebo kan ha. homeopati omhandler også alternativ smertelindring/bearbeiding som akupunktur, masasje og annet som kan få kroppen til å slappe av... homeopati omhandler også å gi de som har fått dødsdommen høyere kvalitet på sitt gjenværende liv uten å dope dem ned med morfein og lignende som gjør deg til grønsak.
    pga skeptikere er denne typen behandling blitt nedprioritert å nermest latterligjort, jeg personlig mener homeopati burde fått vel så mye støtte som annen medisinsk forskning...
    James Randi forklarer homopati ganske greit her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @hybris
    Det har ikke jeg sakt noe på heller jeg har sakt at jeg hører forskjeld fra cs122 til magnum, men er fullt klar over at det kan være innbilt. uansett så er jeg fornøyd med mine høyttaler kabler å føler ingen stor trang til å bytte til verken dyrere eller rimeligere kabel. Jeg er også på den siden av gjerdet som mener at det skal se bra ut, jeg mener også selv jeg hører forskjeld å gidder ikke grave noe dypere etter bevis på at det er feil.

Newcomer KJE sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E jo og grådig flott farge på dette puslespillet! :-D
    Heia rosenborg :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @knut
    Homeopati omhandler å stimulere kroppens egne vern (eksempel imunforsvaret) for å kurere sykdom, en liten del av forskningen der går ut på å gi pasienten en "utvannet" preparat som vanligvis ville gitt en frisk pasient sykdommens symptomer, ...
    Det overrasker meg ikke om de som tror på kabler også tror på homeopati. Hva mener du om el-overfølsomhet? Snåsamannen?

Martin Ystenes' sprøytvarsleren
    Skepsis - kritisk undersøkelse av det uforklarlige, det utrolige og det marginale
    James Randi Educational Foundation - an educational resource on the paranormal, pseudoscientific and supernatural

jeg personlig mener homeopati burde fått vel så mye støtte som annen medisinsk forskning...
    Jeg synes at strategiske valg mhp statens tildeling av medisinske forskningsmidler bør gjøres av noen som vet hva blindtester er:

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvordan gjør du testen blindt når det er snakk om å enten inta kunstig søtning eller ikke?...
    ...jeg og mine "rådsmenn" hadde ingen forhåndsbestemte meninger ang hva som var bra eller ikke bra, vi utførte testene ene å alene for å finne ut om det hadde positiv eller negativ effekt, derfor vil jeg kalle det en blindtest i og med at resultatet er basert på fakta å ikke mening.
    Jeg synes at du gikk vel hardt ut tidligere i tråden når du sa:
    Folk tjener store penger på å selge cola zero/pepsi max som et "sunnere" alternativ også... noe som gjentatte ganger er bevist at er stikk motsatt. folk tror fortsatt på det, å cola zero/pepsi max selger som hakka møkk... nok et bevis på at folk er "lamm" mellom ørene, kan komme med mange eksempler på menneskets dumskap ...
    Det er lett å hevde at folk er "lamm mellom ørene" og dumme. Det er lett å hevde at noe er bevist gjentatte ganger. Men når det hele kulminerer i uoffisielle tester du og kompisene dine har gjort hvor du ikke later til å ha peiling på test-metodikk og ikke ønsker å la fagfolk få innsyn i deres opplevelser så må det vel være grunn til ettertanke? ER du litt for skråsikker i forhold til det du har grunn til, og gjelder det bare kunstig søtning, eller også andre ting (som f.eks trådens topic)?

-k

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opsumering av det jeg ville frem til i mine tidligere inlegg:
    Jeg bryr meg fint lite hva et måleapparat sier om mitt stereoanlegg.. er jeg fornøyd er jeg fornøyd om det skyldes kabelen eller at jeg har sparepærer i alle lamper i hele kåken for at det skal være nok strøm til forsterkeren har fint lite å si så lenge resultatet er bra i mine ører, det å bite seg så merke i at produsenter/forandlere prøver å loppe folk for penger må jo være opp til hver enkelte, vi blir jo loppet på alle produkter vi kjøper i dette landet uansett. det er det jeg ville frem til... cola zero/pepsi max og markedsføringsmetodene som blir brukt i salg av disse er ingenting annet enn et nøye gjennomtenkt svindel av "mann i gata" det inkluderer også vanlig cola/pepsi eller andre brustyper dog disse blir siktet i andre retninger enn mot dem som ønsker et sunnere liv. det å sette en halv årslønn som prislapp på en høyttaler kabel er svindel på like høyt nivå som å selge en balsam utviklet for å gi deg lengre å mer hår for 50kr mer enn en vanlig head&shoulder. det at prisene på elektronikk å tilbehør er så sinnsvake i dette landet er fordi vi har pengene til det å vi tillater våre leverandører å sette slike åndsvake priser. jeg er ikke for overpriste kabler å jeg er heller ikke for stygge class ohlson/biltema kabler. Mine "kompiser" på trening er mennesker med høy utdanning/erfaring innen trening å kost så at de ikke er godkjent til å teste om kunstig søtning er bra/dårlig i styrkeløft sammenheng er piss. de er vel like om ikke mer kvalifisert enn disse labrottene rundtom som går å funderer på om karbohydrater egentlig er nødvendig for menneskekroppen.

homeopati omhandler veldig mye mer enn å vanne ut medisin, det har heller ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

Jeg melder meg herved ut av diskusjonen. synes emnene å argumentene begynner å bli latterlig usaklige her. har selv kommet med et par sammenligninger som gjerne ikke passer inn å beklager dette.

Ha en fin kveld alle mann

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg fint lite hva et måleapparat sier om mitt stereoanlegg.. er jeg fornøyd er jeg fornøyd om det skyldes kabelen eller at jeg har sparepærer i alle lamper i hele kåken for at det skal være nok strøm til forsterkeren har fint lite å si så lenge resultatet er bra i mine ører,
    Et helt ok standpunkt. Det vi hører bør være viktigere enn hva vi måler, og det vi opplever vil for den enkelte være viktigere enn hva man hører.
    det å bite seg så merke i at produsenter/forandlere prøver å loppe folk for penger må jo være opp til hver enkelte, vi blir jo loppet på alle produkter vi kjøper i dette landet uansett. det er det jeg ville frem til...
    Alle prøver å tjene penger på oss ja. Når det gjelder brunevarer og data-ting så synes jeg slett ikke at Norske priser er å "loppe" kundene. Jevnt over så er det lite å spare på disse varene i utlandet.
    cola zero/pepsi max og markedsføringsmetodene som blir brukt i salg av disse er ingenting annet enn et nøye gjennomtenkt svindel av "mann i gata" det inkluderer også vanlig cola/pepsi eller andre brustyper dog disse blir siktet i andre retninger enn mot dem som ønsker et sunnere liv.
    Jeg tror ikke svindel er rett merkelapp å sette på markedsføringen. Den er antagelig innenfor loven men kynisk spilt ut for å maksimalisere salg.

Jeg ser ikke den voldsomme forskjellen på lettbrus kontra sukkerbrus. De fleste kan vel tenke seg fram til at vann er en billig og (normalt) sunn vare.
    det å sette en halv årslønn som prislapp på en høyttaler kabel er svindel på like høyt nivå som å selge en balsam utviklet for å gi deg lengre å mer hår for 50kr mer enn en vanlig head&shoulder. det at prisene på elektronikk å tilbehør er så sinnsvake i dette landet er fordi vi har pengene til det å vi tillater våre leverandører å sette slike åndsvake priser.
    Å selge dyre kabler er ikke svindel. Å hevde at de gir bedre lyd er antagelig ulovlig markedsføring, og jeg har prøvd å starte en sak på det i forbrukerrådet.
    jeg er ikke for overpriste kabler å jeg er heller ikke for stygge class ohlson/biltema kabler.
    Smaken er som baken. Mine signalkabler ligger bak racket og jeg inviterer skjelden besøkende bak for å se på dem. Hvem bryr seg om hvordan de ser ut?
    Mine "kompiser" på trening er mennesker med høy utdanning/erfaring innen trening å kost så at de ikke er godkjent til å teste om kunstig søtning er bra/dårlig i styrkeløft sammenheng er piss. de er vel like om ikke mer kvalifisert enn disse labrottene rundtom som går å funderer på om karbohydrater egentlig er nødvendig for menneskekroppen.
    Du sa det var en blindtest. Det var det ikke. Graden av utdanning eller trening har neppe noe å si for om man er utsatt for "placebo-effekten" eller bias. Derfor er det grunn til å stille spørsmål ved konklusjonene du kommer til, og du har tydeligvis fremdeles ikke forstått det.
    homeopati omhandler veldig mye mer enn å vanne ut medisin, det har heller ingenting i denne diskusjonen å gjøre.
    Homeopati er en metode som ikke har vunnet innpass i mainstream medisin, og ingen (hverken forkjempere eller kritikere) har greid å bevise at det fungerer bedre enn sukkervann. Derfor er det relevant for diskusjonen vår. Om du føler at det tråkker deg på tærne så beklager jeg det, men på samme måte som kabler så kan du enten godta at det ikke er bevist, eller prøve å bevise det selv. Ingen liksom-vitenskaplige forklaringsmodeller greier å overbevise meg så lenge det er umulig å bevise at det funker i praksis - bedre enn placebo.
    Jeg melder meg herved ut av diskusjonen. synes emnene å argumentene begynner å bli latterlig usaklige her.
    Jeg synes ikke det. Du skal være velkommen tilbake.

-k

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det å bite seg så merke i at produsenter/forandlere prøver å loppe folk for penger må jo være opp til hver enkelte, vi blir jo loppet på alle produkter vi kjøper i dette landet uansett.
    Tja, vi er vel en av de landene i verden hvor innbyggerne har mest kjøpekraft, så det er nok en utbredt misforståelse.
    --
    Thorbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, billige kabler "soaked" i Cola Zero er ganske bra? Eller bør jeg dyppe dem i Cola (ekte sukker)? Er det slik at jeg da bør ta en blindtest for å vite om jeg EGENTLIG dypper dem i Cola Zero eller ""ekte" Cola. Blir litt forvirret når det gjelder dyre kabler, slik trådstarter indikerer og når jeg leser alle fornuftige innlegg så langt i denne tråden. Jeg tuller ikke, men håper noen kan svare meg seriøst. Cola Zero eller Cola? --- og ja, og dyppe kabler i samme. :?

Får O2-molekylene i brusen (eller er det egentlig C02?) mer fart på lyden, sånn rent sett fra et blindt ståsted?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hybris: du svarte på denne:
    Opprinnelig skrevet av kanakas
    det å bite seg så merke i at produsenter/forandlere prøver å loppe folk for penger må jo være opp til hver enkelte, vi blir jo loppet på alle produkter vi kjøper i dette landet uansett.

Tja, vi er vel en av de landene i verden hvor innbyggerne har mest kjøpekraft, så det er nok en utbredt misforståelse.
    Mener du med dette at så lenge vi har høy kjøpekraft, så er dette helt ok:

AKG K701 Hodetelefon | Soundgarden

"tilbudspris" - 2495,-

CDON.no selger denne for 1890,-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Mener du med dette at så lenge vi har høy kjøpekraft, så er dette helt ok:

AKG K701 Hodetelefon | Soundgarden

"tilbudspris" - 2495,-

CDON.no selger denne for 1890,-
    Så lenge vi har så høy kjøpekraft, betaler mange gjerne de ekstra 500 kronene for personlig service, muligheten til å lytte før kjøp etc.

Uansett: Luksus- og merkevarer som hi-fi koster omtrent det samme i alle rike land, med noe variasjon for moms.

Unntakene er, at slike varer gjerne er billigere i "produksjonslandet" (produsentens hjemland). Derfor kan amerikanske produkter være mye billigere i USA enn i Europa -- mens europeiske produkter gjerne er en del dyrere i USA.

Pga det høye lønnsnivået i Norge har norske importører og forhandlere høyere utgifter enn i de fleste andre land. Samtidig sørger dette lønnsnivået for høyere salg, slik at det ikke blir nødvendig å dekke inn så mye av utgiftene på hvert produkt. Derfor er prisene på slike produkter faktisk ofte lavere i Norge, enn i fattigere land -- der prisnvivået på andre typer varer kanskje er 1/4 av det norske, og inntektsnivået 1/10 eller mindre.

Om man tar kjøpekraften med i betraktning, og ser på hvor lenge man må arbeide for å tjene pengene en gitt vare koster, er det få eller ingen land som kommer ned på norsk nivå. Vi er rett og slett "rikest i verden", med råd til å kjøpe mest av det dyreste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Om man tar kjøpekraften med i betraktning, og ser på hvor lenge man må arbeide for å tjene pengene en gitt vare koster, er det få eller ingen land som kommer ned på norsk nivå. Vi er rett og slett "rikest i verden", med råd til å kjøpe mest av det dyreste.
    Jeg liker ikke slik argumentasjon. Pris i forhold til kjøpekraft er litt uinteressant i mange prisdiskusjoner. Det interessante er hvorvidt Nordmenn må betale mer "gull" for en dippedutt enn det andre må.

Siden vi har endel særnorske avgifter, et høyt kostnadsnivå og spesielt god (kostbar) beskyttelse av kjøperen så er det rimelig å forvente at Norske varer er litt dyrere. Det er vanskeligere å regne inn "prisen" av at vi er et lite marked med mye kjøpekraft, men med fri(ere) flyt av varer over grensene så burde slike ting krympe.

Poenget mitt var at for PC-utstyr og tildels brunevarer så må vi ikke det. Selv om man reiser til Tyskland eller USA så er ikke en Sony receiver eller en Dell PC voldsomt mye billigere. For veldig mange andre varegrupper så er situasjonen en annen, f.eks mat og drikke og tobakk. For ikke å snakke om tjenester (så som restaurant-besøk).

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg liker ikke slik argumentasjon. Pris i forhold til kjøpekraft er litt uinteressant i mange prisdiskusjoner. Det interessante er hvorvidt Nordmenn må betale mer "gull" for en dippedutt enn det andre må.
    Selvfølgelig er det interessant at nordmenn kan kjøpe et produkt for en ukeslønn, mens folk i andre land må jobbe en måned for samme vare (eller i praksis: At folk i en vanlig jobb ikke har råd til å kjøpe denne varen i det hele tatt). Spesielt interessant er det, når folk sutrer over "høye priser" i Norge.

Siden vi har endel særnorske avgifter, et høyt kostnadsnivå og spesielt god (kostbar) beskyttelse av kjøperen så er det rimelig å forvente at Norske varer er litt dyrere. Det er vanskeligere å regne inn "prisen" av at vi er et lite marked med mye kjøpekraft, men med fri(ere) flyt av varer over grensene så burde slike ting krympe.
    Men her er det ikke nødvendig å regne; her kan man bare sammenligne pris mot pris.

Og da er norske priser på elektronikk ganske like prisene andre vest-europeiske land -- evt så mye høyere, som Norge har høyere moms.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor dyre kabler må man ha for å få lov til å uttale seg i kabeldebatter?
    Prisen har veldig lite med saken å gjøre, heller kvaliteten på lederne/plugger og gjerne hva anlegg man har koblet det til.
    Så da kan man gjerne kutte ut alle som har en surroundreceiver som pre i anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Prisen har veldig lite med saken å gjøre, heller kvaliteten på lederne/plugger og gjerne hva anlegg man har koblet det til.
    All kabel man får kjøpt idag er laget av 99,99xxx% kobber. Kobberet kjøpes i store partier, og lages ikke spesielt for hver enkelt produsent. Sølv har ubetydelig bedre lederegenskaper enn kobber. M.a.o. er det ingen reell kvalitetsforskjell mellom ulike kabler.

Plugger er noe annet. Men en plugg av absolutt topp kvalitet koster ikke mye i materialer og produksjon. Noe av det beste man får, er Neutrik/REAN som koster et par tiere i løssalg i vanlig butikk. Kabelprodusenter betaler naturligvis bare en brøkdel av dette.

Det som gjør enkelte plugger så dyre, bortsett fra merkenavn og markedsføring, er at det benyttes spesielt dyre metaller. Disse metallene har dårligere lederegenskaper enn de vanlige, men kan være mer holdbare mot slitasje -- eller selger bare fordi de har et fancy navn...

Loddingen av pluggene til kablene har selvfølgelig betydning -- men her er det enkelt og billig å få maksimal kvalitet.

Det finnes eksempler på "eksotisk" utstyr og ditto kabler som lager problemer sammen (problemene vises i så fall med målbare, elektriske verdier) -- men med normalt utstyr er ikke dette noe problem.

At dyrere/bedre utstyr skulle gjøre forskjeller mellom kabler mer hørbare, strider mot alle pålitelige tester. Slike tester er gjerne utført av highend-produsenter, med utstyr de færreste mennesker har råd til.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •