Dyre kabler (Forvirret) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 270
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Jo, nettopp.

Det er derfor man ikke kan "stole på sine egne ører", men trenger blindtester og statistikk for å avgjøre om det man hører skyldes fysiske forhold, eller fantasi.
    Jeg bryr meg egentlig lite om det er fysiske forhold eller fantasi som gjør det, så lenge opplevelsen er god er jeg kjempe fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg bryr meg egentlig lite om det er fysiske forhold eller fantasi som gjør det, så lenge opplevelsen er god er jeg kjempe fornøyd
    Men da risikerer du jo å betale flere tusen for noe du kunne fått gratis...

Poenget her er at noen tjener store penger på å selge selvbedrag.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da risikerer du jo å betale flere tusen for noe du kunne fått gratis...

Poenget her er at noen tjener store penger på å selge selvbedrag.
    Folk tjener store penger på å selge cola zero/pepsi max som et "sunnere" alternativ også... noe som gjentatte ganger er bevist at er stikk motsatt. folk tror fortsatt på det, å cola zero/pepsi max selger som hakka møkk... nok et bevis på at folk er "lamm" mellom ørene, kan komme med mange eksempler på menneskets dumskap å kan komme med like mange bevis på at de via fantasi/opfattning av produktet allikevel får det de ønsker, ergo får pengene verdt jeg ville personlig aldri brukt flere tusener på kabler men nekter ikke for at forskjelden er der.. om det er psykisk eller om det er vitenskapelig bevist har liten betydning for meg. det finnest mennesker som kan sette seg ned i sofaen sin å høre de mest fantastiske musikkstykkene uten noe som helst lydformidlende system, disse menneskene kaller seg som oftest komponister eller musikere er slettes ikke dum men heller så smart at de bruker fantasien for det den er verdt... "fantasy is a powerfull tool" noen trenger hjelpemidler for å få den igang i teorien skal man ikke kunne høre forskjeld på 1 lyd uansett hvor å hvordan den spilles, det er fantasien/opfattelsen som gjør størst utslag....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk tjener store penger på å selge cola zero/pepsi max som et "sunnere" alternativ også...
    Men de krever ikke 100 ganger mer for disse, enn for vanlig cola.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de krever ikke 100 ganger mer for disse, enn for vanlig cola.
    Svindel er svindel om det er store kvantum på enkeltpersoner eller store kvantum av enkeltpersoner betyr jo ingenting...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svindel er svindel om det er store kvantum på enkeltpersoner eller store kvantum av enkeltpersoner betyr jo ingenting...
    Joda svindel er nokk alltid svindel, men insinuerer du at dyre kabler med flott utseende og gode omtaler i audio pressen er det samme som svindel?

Eller det å ha høye avanser på enkelte produkter som enkelte spesielt interesserte vil ha og derfor betaler for?

Da er jeg redd for at det blir serdeles mange merkevarebransjer som blir svindlere der ute.

Svindel går vel mer i setning hvis man bestiller og betaler for en dyr digital kabel, og får en stålorm uten spesiellt gode leder egenskaper i stedet, og man ikke får pengene tilbake osv.

Så lenge kunden kan kjøpe kablene med full retur rett med penger tilbake innenfor en gitt tid (det gjelder vel ofte for seriøse utsalgsteder hvis man avtaler dette) osv. så kjøper kan teste og bedømme om de var verd pengene og innpakkningen de kom i, så syense jeg det blir feil å kalle dette rundt dyre kabler for svindel.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Joda svindel er nokk alltid svindel, men insinuerer du at dyre kabler med flott utseende og gode omtaler i audio pressen er det samme som svindel?
    Hvis markedsføringen indikerer at du får langt bedre lyd for disse enn dårligere kabler selv om det ikke er tilfelle, så er det i alle fall svært villedende markedsføring.

Ta f.eks Van Den Hul Revelation til 12000 blanke kroner for 2x3 meter.

"With The REVELATION HYBRID for the first time in your audio life you will hear that the reproduction is as it should be and that there is no need for any change to another loudspeaker cable"

Etter å ha lest det er det fristende å holde seg for nesa og late som man nyser mens man sier "aaahhtshBullschhitj!"*

--
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [RIGHT]
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Det er svindel når produsent/forhandler fremsetter påstander som ikke kan dokumenteres, og som faktisk motsies av vitenskapen.

At mange gladelig lar seg lure, forandrer ikke den saken.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge noen kan ta mer i bytte for en gjenstand enn djenstanden oprinnelig kostet så er alt svindel. spørsmålet er jo hvor høy grad hver enkelte lar seg svindle.

Alle har jo vert igjennom skålvekt teorien? det er kunn når begge sider har lik verdi at det forekommer en rettferdig byttehandel. tjener den ene parten taper den andre parten, det at vi aksepterer det gjør det ikke til noe mindre svindel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har jo vert igjennom skålvekt teorien? det er kunn når begge sider har lik verdi at det forekommer en rettferdig byttehandel. tjener den ene parten taper den andre parten, det at vi aksepterer det gjør det ikke til noe mindre svindel
    Du omgår problemet.

Det er den ubegrunnede påstanden om at kabelen har bestemte egenskaper, som gjør det til svindel -- ikke at produsenter og forhandlere tjener ekstra mye på produktet.

Om man kjøper en designerdress til 50.000 kroner, heller enn en dress i tilsvarende materialer og passform til 10.000, vet man at det man betaler for, ikke er fysisk kvalitet, men eksklusivitet.

Men folk som betaler tusenvis av kroner for en kabel, gjør det fordi de tror på produsentens påstand om at kabelen gir bedre lyd. En påstand som hverken kan bevises eller forklares, men som strider mot all kjent kunnskap.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk tjener store penger på å selge cola zero/pepsi max som et "sunnere" alternativ også... noe som gjentatte ganger er bevist at er stikk motsatt. folk tror fortsatt på det, å cola zero/pepsi max selger som hakka møkk...
    Jeg vil gjerne se disse bevisene

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Jeg vil gjerne se disse bevisene
    Aspartam - Wikipedia

Vekt: Lett er farlig fett - DinSide Helse

Fet av kunstig sukker - Vitenskap og teknologi - NRK

er bare å søke på google, bruk ord som estoffer å kunstig søtning ol så regner det med dokumenterte eksempler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et helt greit personlig utgangspunkt. Men denne diskusjonen dreier seg bl.a. om folk som har gode opplevelser, som benytter metoder som ikke egner seg for å avgjøre om det skyldes fysiske forhold eller fantasi, og som reagerer med sinne og ukvemsord over at noen våger å stille spørsmål ved om opplevelsene deres skyldes fysikk eller fantasi. Jeg får jevnlig spørsmål/påstander om jeg hører dårlig, at jeg må ha dårlig utstyr, at jeg ikke liker musikk - alt fordi jeg stiller spørsmålstegn ved om alle "godfølelser" utelukkende skyldes fysiske forhold.

Ser du at det i en slik diskusjon oppstår et behov for metoder for å skille skitt fra kanel?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aspartam - Wikipedia

Vekt: Lett er farlig fett - DinSide Helse

Fet av kunstig sukker - Vitenskap og teknologi - NRK

er bare å søke på google, bruk ord som estoffer å kunstig søtning ol så regner det med dokumenterte eksempler.
    Hva definerer du som "sunnere"? I betydningen "inneholder mindre unødig energi" er vel svaret opplagt. I betydningen "gjør folk slankere" er det vel betydelig tvil. I betydningen "kan framkalle kreft og lignende plager" så finner jeg følgende i linkene dine og på wikipedia:

Aspartam er i tredve år forsøkt koblet med hjernesvulster, søvnmangel og humørsvingninger, uten at dette har blitt støttet av senere forskning. De fleste mener i dag at aspartam i moderate mengder ikke er farlig, selv om debatten fremdeles pågår.
    Aspartame controversy - Wikipedia, the free encyclopedia

In 1987, the U.S. Government Accountability Office concluded that the food additive approval process had been followed properly for aspartame.[1][7] Aspartame has been found to be safe for human consumption by more than ninety countries worldwide,[8][9] with FDA officials describing aspartame as "one of the most thoroughly tested and studied food additives the agency has ever approved" and its safety as "clear cut".[10] The weight of existing scientific evidence indicates that aspartame is safe at current levels of consumption as a non-nutritive sweetener.[11]
    Sunnest er antagelig vann fra springen uansett.

-k

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Sunnest er antagelig vann fra springen uansett.

Tja...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaskevann kommer stort sett fra springen et eller annet sted det også, så det er hvertfall ikke noe bedre

Vann er forøvrig et fint eksempel på placeboeffekten. Regner med man har sett klippet hvor folk sitter på en fin restaurant og får prøve masse forskjellige flaskevann som kelneren forteller alt mulig rart om (isvann fra himalaya etc). Alle synes flaskevannet er fremragende, og jo mer eksotisk det høres ut og jo mer begeistret kelneren er, jo bedre smaker det.

Til slutt avsløres det at samtlige flasker inneholder nøyaktig det samme, vann fra hageslangen utenfor restauranten..
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - The Truth About Bottled Water Ca. 5 min 20 sek inn i denne du mener tenker jeg. Er det rimelig å anta at forskjellene i smaken på vannet de får servert er omtrent like stor som forskjellene de troende hører på kablene sine?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere tar fullstendig feil heele bunten.

Men jeg har rett..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Dere tar fullstendig feil heele bunten.

Men jeg har rett..
    Endelig noen som har skjønt det

Stiller meg bak deg i din tro man

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @knuthin

kroppen har ikke godt av falsk søtning å "lett" produkter, jeg driver aktivt med styrkeløft å kosthold, det er ikke vanskelig å kjøre "blindtest" mot hva jeg løfter etter å ha inntatt mye kunstig søtning iløp av en dag... å ikke snakk om hvor mye jeg kan prestere å legge på meg iløp av 2 uker om jeg har kjørt høyt innhold av kunstig søtningstoffer. vi snakker opp mot 2-3 kilo det er rimelig hårreisende med tanke på å bytte ut 1 element i kosten. Jeg baserer min mening på nøye loggete tester også via apparater som måler kroppens reaksjon på endret kosthold der hvile puls, arb puls og stress puls blir målt opp mot aktuell testvekt, styrke, kropsammensettning å kost. Dette er grundig testet. mulig jeg høres litt amper ut nå men det er ikke tilfell vil bare forklare hvor solid grunnlag jeg har for mine påstander.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •