Hybridkabel - Coax og Cat 6 Ethernet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hybridkabel - Coax og Cat 6 Ethernet

Hei,

Jeg prøver å få tak i en kabel som kan trekkes i 16mm rør og som inneholder trippelskjermet coax for kabel-tv og Cat 5/6 til Gigabit Ethernet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt?

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, prøv denne.. Men om den er trippelskjermet vet jeg ikke... Og hvorfor det ?
    Prefix® RG6+ U/UTP cat6 | Tec Con

EDIT: den er det... :-D

Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Hei, prøv denne.. Men om den er trippelskjermet vet jeg ikke... Og hvorfor det ?
    Prefix® RG6+ U/UTP cat6 | Tec Con

EDIT: den er det... :-D
    Akkurat hva jeg er ute etter, men det ser ut til at den krever 20mm rør.

Jeg skal skifte ut en coax som allerede benyttes til kabel-tv i dag, så kabelen må kunne gå i det eksisterende 16mm røret.

Finnes det veggkontakter som er lik på den som Canal Digital benytter (Tv, Radio og kabelmodem), men har i tillegg Ethernet plugg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar

Trippelskjermet F6 og Cat6 UTP vil rett og slett ikke få plass i et 16mm rør. Trippelskjermet F6 og Cat5e UTP går såvidt, men dette kan ikke trekkes i rør med lengder 50-100 meter, så du må nesten trekke dem inn selv. Tipper det vil fungere like fint med Cat5e og dobbel/trippelskjemet F59. Da får du plass i 16mm. Både TecCon og Nexans lager dette.

Du kan få 1-2 stk RJ45 Ct5e/Cat6 + R/TV eller R/TV/SAT i samme vegguttak. Google etter "R317661 UNIVERSE" eller R317663 UNIVERSE". Onninen AS lagerfører dette i Norge. Du vil også finne en Tysk variant med R/TV/MULTIMEDIA, men den finnes ikke i Norge. Disse er imidlertid ikke kompatibel med ELKO kombiramme og det blir fort trangt i bakboksen om du ikke er nøye med kabellengdene. Men trenger du MULTIMEDIA på alle rom? Du har sikkert bare ett kabel-TV modem for internett og det står sikkert ute i fordelingsskapet for svakstrøm (i lag med routeren og resten av ledningsvasene).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •