Galvanisk skille - finnes det noe av god kvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Galvanisk skille - finnes det noe av god kvalitet?

Hei!

Har ett galvanisk skille, men signalet blir betydelig forverret ved å bruke det. Enkelte kanaler blir vesentlig svekka og Discovery HD for eksempel, forsvinner helt. Kutter jeg ut skille, noe som ikke er helt bra etter hva jeg har skjønr, er alt helt 100 %. Er det noen som har tips om ett skille som er av god kvalitet. Det jeg har i dag, er fra HAMA. Ser at feks Supra har ett skille til kr 200,- (i Sverige, ikke funnet det i Norge - ikke ment som prisjakt, bare eksempel).

På forhånd takk for alle tips.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er store forskjeller ja. Slet med dårlig kable fra UPC for noen år siden og prøvde flere. Tror det er store forskjeller ute å går, og jo større skille jo bedre er min erfaring. Kjøpte en stor bla klump Ø25x50mm eller noe slikt hos SIBA merket "FM2 GROUND BREAKER 5-1000 MHz". Dette reduserte ikke signalstyrken merkbart, mens de valige HAMA etc var håpløse ....

Ellers kan du droppe skille hvis du ikke har koblet TV'n til jordet kontakt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis signalet blir dårligere med galvanisk skille, så er det galvaniske skillet kortsluttet. Reklamer og få nytt.
    Jeg vi tørre å påstå at nær 40 prosent av de galvaniske skillene som selges av elektrokjedene (Elkjøp, Expert, osv) er kortsluttet. De kjøper dem inn for en krone eller to, og da kan man ikke forvente annet. De galvaniske skillene vi bruker i kabelnettet vårt (påbudt mot hver kunde) er klasse A, og koster rundt 100 kroner stykket i innkjøp (da kjøper vi tusenvis om gangen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis signalet blir dårligere med galvanisk skille, så er det galvaniske skillet kortsluttet. Reklamer og få nytt.
    Jeg vi tørre å påstå at nær 40 prosent av de galvaniske skillene som selges av elektrokjedene (Elkjøp, Expert, osv) er kortsluttet. De kjøper dem inn for en krone eller to, og da kan man ikke forvente annet. De galvaniske skillene vi bruker i kabelnettet vårt (påbudt mot hver kunde) er klasse A, og koster rundt 100 kroner stykket i innkjøp (da kjøper vi tusenvis om gangen).
    Påbudt sier du i kabelleverandørens ende - hvorfor i H.. skal da sluttbruker også ha skille ? Har sagt det før - staten skal ha momsen sin, kost hva det koste vil :evil:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Påbudt sier du i kabelleverandørens ende - hvorfor i H.. skal da sluttbruker også ha skille ? Har sagt det før - staten skal ha momsen sin, kost hva det koste vil :evil:
    Fordi man kan koble til mange TV-apparater i et hus.
    Du aner ikke hvor vanlig det er at "moderne" flatskjermer jorder en kurs ut på antennekontakten (ikke mange ampere, men dog), og summen av flere slike kan føre til varmegang (i coaks kabelen) og brann. Det er enkelt å måle egentlig, bare å måle på antenneinngangen til TV-appartatet, mot et jordingspunkt i huset. Prøv å måte både på jordkappen og lederen i antenneinngangen. Noen TV-apparater jorder nemlig mot begge.

Må også presisere at påbudet fra leverandørens side er relativt nytt, og gjelder alle moderne kabelnett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at dem er kjøpt for lenge siden... Har kjøpt billige, enkle saker fra de større elektrokjedene.

Problemet er at jeg ikke finner noen alternativer til billig "rælet"? Annet enn nevnte fra Supra, men har ikke funnet noen erfaring med denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at skillet jeg kjøpte fra ELFA.se fungerte mye bedre enn et fra HAMA e.l. som jeg kjøpte først.

Newcomer Chris Ihao sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hei!

Har ett galvanisk skille, men signalet blir betydelig forverret ved å bruke det. Enkelte kanaler blir vesentlig svekka og Discovery HD for eksempel, forsvinner helt. Kutter jeg ut skille, noe som ikke er helt bra etter hva jeg har skjønr, er alt helt 100 %. Er det noen som har tips om ett skille som er av god kvalitet. Det jeg har i dag, er fra HAMA. Ser at feks Supra har ett skille til kr 200,- (i Sverige, ikke funnet det i Norge - ikke ment som prisjakt, bare eksempel).

På forhånd takk for alle tips.
    Ja, det er EKSTREMT dårlig det fra Hama. Bestilte med ett da jeg bestilte meg ny tv fra MPX nylig. Det indikerer kanskje noe at jeg fikk med TO stykker...

Det verste er at det ene var helt ubrukelig, så jeg trengte faktisk begge to. Det andre er "ok" men jeg ser klare tegn til bølger på noen av kanalene. For noe tull. Skjerpings hama.

Takk for at du bekreftet mistankene mine om dårlig kvalitet Msport.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet HAMA, men måtte ta det bort igjen da det bare gjorde vondt verre. Mistet flere tv kanaler. Mulig å kjøpe de dere har Gorm??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at de kjedene er pålagt å selge med et slikt galvanisk skille, så betyr jo dette at nær 40% av kundene har dårligere bildesignaler enn de har krav på......

Dette er vel en sak for FBI(NRK) eller TV2 hjelper deg.....

Er alle disse i artikkelen under "søppel"?

Galvanisk skille: Store prisforskjeller på galvanisk skille - DinSide Bolig

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reklamerte. Får et Supra skille gratis ettersendt. No problemo.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris Ihao
    Jeg reklamerte. Får et Supra skille gratis ettersendt. No problemo.
    God service ! Også MPX da - kanskje jeg skal begynne å handle der i gjen...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    God service ! Også MPX da - kanskje jeg skal begynne å handle der i gjen...
    Jepp. God beslutning av MPX. Service lønner seg, som din post viser.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterer denne tråden med følgende info, da jeg først nå fikk testet det nye Supra skillet:

Oppsummert,

1. Hama skille: Søppel. Kastet med en gang
    2. Hama skille: Merkbart bedre men fortsatt merkelige bølger på skjermen. Kastet
    3. Supra skille: Perfekt!

Enkelt og greit

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Husk at du også får 3dB dempning av signalet for hver kobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiAsylant
    Hei,

Det kan jo være dårlig signal også. Du får 3dB dempning av signalet for hver kontakt.
    Prøv å bytte kabelen først, "råtne" koax kabler er roten til dårlig signal.
    Hvis Chris har fått perfekt bilde ved bruk av Supra skillet synes jeg han skal la coax kablingen være som den er

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Hvis Chris har fått perfekt bilde ved bruk av Supra skillet synes jeg han skal la coax kablingen være som den er
    Helt enig
    Rakk akkurat ikke endre på inlegget mitt før noen så mine tastefeil.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.