Hva slags kabel til RCA-kontakt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags kabel til RCA-kontakt.

Hadde endelig tenkt å få utnyttet sone 2 funksjonen til forsterkeren min. Da må jeg bruke en rca-kabel. Problemet mitt er at denne kabelen blir ganske lang, minst 15-20 meter. For ikke å bore for stort hull i veggen hadde det vært greit om den ikke var ferdigterminert. Den bør også være hvit. Ser at jeg får kjøpt rca plugger på Clahs Ohlson, som er til lodding. Men hva slags kabel skal jeg bruke?
    Dette trenger ikke være hi-fi kvalitet, så kom gjerne med Biltema eller C. O forslag.
    Tenkte lenge også på en trådløs overføring, men da ville ikke lyden være synkronisert fikk jeg beskjed om.
    Takk for råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål eller? Hadde satt stor pris på svar.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synkronisert med hva ? (ref til din trådløsuttalelse)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke rca bare en coax kabel som man får kjøpt på hvilken som helst el butikk i den lengen man vil ha?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hva du skal transportere. (Lyd eller bilde)
    I teorien kan du bruke nesten hvilken som helst kabel så lenge det er 2delt polaritet i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! 8) Det betyr at jeg f.eks kan bruke en antennekabel, strømledning eller en høyttalerkabel.

Jeg tenkte først på å overføre signalet fra sone 2 ut trådløst til stereoanlegget i rommet ved siden av, men har vel skjønt at det vil føre til en liten forsinkelse i lyden og dermed blir ikke lyden synkronisert (altså spilt samtidig).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg kjører trådløst fra tuner og opp på loftet uten problem....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Takk for svar! 8) Det betyr at jeg f.eks kan bruke en antennekabel, strømledning eller en høyttalerkabel.

Jeg tenkte først på å overføre signalet fra sone 2 ut trådløst til stereoanlegget i rommet ved siden av, men har vel skjønt at det vil føre til en liten forsinkelse i lyden og dermed blir ikke lyden synkronisert (altså spilt samtidig).
    Ville ivertfall brukt en kabel med god isolasjon mot støy siden du skal bruke så lang lengde.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke en antenne/coax kabel, da disse har en fast motstand, noe som en f.eks en høytalerkabel ikke har (om jeg ikke tar heeelt feil).

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Tenkte lenge også på en trådløs overføring, men da ville ikke lyden være synkronisert fikk jeg beskjed om.
    Det spørs hvor nøyaktig synkronisering du er avhengig av. Skal du sitte og lytte kritisk til den samme lyden fra begge sonene dine, bør det ikke være mye slinger i valsen m.h.t. synkronisering. Jeg vurderte f.eks. å overføre signaler trådløst fra forsterker til sub - men dette strandet på at ingen kunne garantere en perfekt synkronisering. Men ellers skulle ikke trådløst være noe problem - jeg synkroniserer f.eks. Squeezeboxene mine, og det fungerer helt utmerket. Jeg sitter jo ikke i sweet spot og lytter kritisk når jeg gjør dette, men har likevel glede av at musikken fotfølger meg rundt i huset.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det spørs hvor nøyaktig synkronisering du er avhengig av. Skal du sitte og lytte kritisk til den samme lyden fra begge sonene dine, bør det ikke være mye slinger i valsen m.h.t. synkronisering. Jeg vurderte f.eks. å overføre signaler trådløst fra forsterker til sub - men dette strandet på at ingen kunne garantere en perfekt synkronisering. Men ellers skulle ikke trådløst være noe problem - jeg synkroniserer f.eks. Squeezeboxene mine, og det fungerer helt utmerket. Jeg sitter jo ikke i sweet spot og lytter kritisk når jeg gjør dette, men har likevel glede av at musikken fotfølger meg rundt i huset.
    Det er det samme jeg er ute etter. Problemet er at det er en ganske så åpent mellom rommene, derfor vil det være slik at jeg hører begge sonene flere steder, da vil det være irriterende med ekko :-). Squeeseboks og Sonos er er dessverre uaktuelt i denne omgang. Dette her er mer for moroskyld, enn at jeg har tenkt å legge så mye penger i det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •