Bytte jack-plugg til Sennheiser CX400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte jack-plugg til Sennheiser CX400

Det var dårlig kontakt i jack-pluggen så jeg tenkte jeg skulle lodde på en ny en.
    Men slik jeg har loddet det nå så er det noe som ikke stemmer... for jeg hører fortsatt lyd i høyre kanal når jeg justerer lyd-balansen helt til "left"... og omvendt.

Det skal vel i teorien bare være å koble rød til rød og grønn til hvit (i dette tilfellet) og koble jordingen sammen?

Men det er en leder jeg ikke helt vet hva er. Den er stiplete rød og grønn.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har stereo så har du vel + til høyre kanal, + til venstre kanal, felles - og skjerm. Skjermen er vel grei og det andre får du måle deg frem til.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ohmer med multimeter (pipelyd for å sjekke forbindelse), så piper det mellom alle kombinasjoner. Skal det være sånn?

Dette er nesten bare å gi opp. Får kjøpe et nytt par.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...stemmer sikker hvis du bare måler om det er forbindelse da du måler over spolere i en høytaler - finn par med ca samme motstand eller prøv - på lavt volum, tror ikke det gjør så mye om du kobler galt. Blir bare ikke lyd :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker vel en stereoplugg? I tillegg: jording til begge kannene. Legger ved et bilde av bruddet på mine A-T ATH-ES7 som jeg enda(!) ikke har fått lodda sammen.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stereoplugg ja.
    Problemet er at venstre og høyre kanal ikke er skikkelig separert virker det som. Jeg får svak lyd i høyre kanal når jeg justerer balance helt til venstre, og omvendt.

Og så skjønner jeg ikke hva den fjerde lederen er for noe (rød og grønn). Kan den ha noe med volumkontrollen som er på ledningen å gjøre?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte og fant mange tips på nett. Kanskje du finner noe der: Google

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på head-fi forumet. Var visst en som hadde samme problemet. Han fant ut at den rød-grønne lederen også er jording... og skal loddes sammen med den kobber-fargede lederen.

Problem solved

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Søkte og fant mange tips på nett. Kanskje du finner noe der: Google
    Ja selvsagt. Det første jeg gjorde var jo å google. Men når jeg i mitt tilfelle har en unik uidentifiserbar leder som jeg ikke er sikker på hvor skal hen... så hjelper det lite med standard jack-plug guider.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Ja selvsagt. Det første jeg gjorde var jo å google. Men når jeg i mitt tilfelle har en unik uidentifiserbar leder som jeg ikke er sikker på hvor skal hen... så hjelper det lite med standard jack-plug guider.
    Bra de løste seg !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •