kobling av høyttalerkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kobling av høyttalerkabel

Hei

Fant et bilde på avforum, kan eg koble opp sånt på mine m65ex? får eg noe bedre lyd ved slik oppkobling eller...?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn du har den oppkoblet??
    Kan du forklare hvordan det er nå? Er vel en skinne bak som kortslutter slik at feks - terminalene er koblet sammen?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skinnene BGuarden snakker om skal gjøre samme nytte som de små kabelstumpene du ser på bilde. Det må være kontakt mellom øvre og nedre terminal og derfor leveres M65 med slike flate metallskinner, sannsynligvis står de påmonternt. Da trenger du ikke de kabelstumpene i tillegg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på såpass rimelige høyttalere er gevinsten minimal, så jeg vil støtte Supertramp her...
    Men når du kobler til kablene så kan du sette dem på øverste terminal. Ofte er disse skinnene i gullbelagt tinn (eller annet billig metall) som ikke er særlig gunstig for lyden.. Iallefall i diskant og mellomtoneområdet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er det ikke sånn du har den oppkoblet??
    Kan du forklare hvordan det er nå? Er vel en skinne bak som kortslutter slik at feks - terminalene er koblet sammen?
    Her er et bilde,tatt med mobilen...:-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    De skinnene BGuarden snakker om skal gjøre samme nytte som de små kabelstumpene du ser på bilde. Det må være kontakt mellom øvre og nedre terminal og derfor leveres M65 med slike flate metallskinner, sannsynligvis står de påmonternt. Da trenger du ikke de kabelstumpene i tillegg.
    Skinnen er på plass, men da er jo alt ok...:-D ble bare litt i tvil når eg så dette bildet...8)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og så gjør du som BGuarden tipser om - flytt kablene opp til de øverste terminalene - da slipper du usikkerheten om skinnene kan påvirke lyden i diskant/mellomtone området

Den bøylen helt på toppen, den er for å finjustere mellomtonen:

Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant-kontrollerna på förstärkaren för att du ljudet du föredrar.

Kan ikke huske at jeg hørte veldig mye forskjell da jeg hadde M65 for flere år siden og testet dette ut, men men

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    ....og så gjør du som BGuarden tipser om - flytt kablene opp til de øverste terminalene - da slipper du usikkerheten om skinnene kan påvirke lyden i diskant/mellomtone området

Den bøylen helt på toppen, den er for å finjustere mellomtonen:

Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant-kontrollerna på förstärkaren för att du ljudet du föredrar.

Kan ikke huske at jeg hørte veldig mye forskjell da jeg hadde M65 for flere år siden og testet dette ut, men men
    Har justert den bøylen litt, men hører ingen ting... Så trur den står på 0 db...:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •