Spørsmål om høytalerkabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kullers
    Jepp, nettopp derfor den oppfordringen! Viktig å høre flere sider av saken vettu...

Men Fahnsen, ville DU brukt den PR 2,5 sterkstrøms installasjonskabelen som høyttalerkabel i stua di? Eller ville du heller brukt noe som i hvert fall heter og er laget som en høyttalerkabel? Helt ærlig nå....!
    Hvorfor prøver du ikke, koster jo nesten ingenting. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare deg ellers, men om du tror at når jeg sitter på en forsterker til 50000,- og høyttalere der nye koster 35000 vil velge en kabel der gjør anlegget dårligere bør du tro om igjen.
    Hvem er det der siger du SKAL bruke "høyttalerkabel"? Ja, produsentene og forhandlerne av disse, så gjør meg en tjeneste og prøv denne kablen selv, da kan vi snakkes etterpå.
    Merkelig nok er der mange der ikke tror en vanlig rca kabel kan brukes som digital kabel heller, nei, man MÅ ha en der er laget spesiellt for digitale signaler, give me a break!
    Selvfølgelig betaler jeg også gjerne for design og smarte løsninger, men høyttalerkabler er ikke noe jeg trenger mer....
    Selvfølgelig er kablen stiv, men den legger seg fint opp mot lister, den er også skjermet, vinkles da opp mot terminalene og skrues fast, men husk å demontere kablen før du flytter på høyttalerne jo...

Ellers, søk på Tara Labs Gen 1 høyttalerkabel, Tara Labs lagde Rectangular Solid Core kabler, disse var så stive at høyttalere under 10 kg veltet om du kom bort i kablen, jeg hadde selv et sett med disse for en del år tilbake.

Speaker Cables Reviews

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid Core må være best iom. At strømmen sllipper å hoppe mellom ledere og blir isolert i èn kabel. Dersom der skulle ha noe å si. Jeg trodde før at jeg hørte forskjell på kabler, men etter noen anlegg bytte og kabelbytter har jeg foreløpig forstått at jeg ikke hører noen forskjell så lenge det ikke er mekaniske feil på kablene.

Jeg har QED Høyttalerkabler i sølv (bare noe relativt billige greier til ca 100kr metern)
    Kimber Sgnalkabler som koster ca 1000kr pr meter stereo kabler.

HT kablene kjøpte jeg selv litt for å høre etter forskjell og litt for utseendet.
    Signalkabler fulgte med forsterkerkjøp

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er jo bare dem som mener noe om den saken...
    Du høres ut som ei sippete småjente...
    Til nå har ingen av oss kabelnisser innvolvert oss i diskusjonen, og fortsatt klarer du ikke å holde oss ut av debatten. Bravo!! :lol:
    det kan man kalle for norsk mesterskap i å skyte seg i foten

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •