Høytalerkabel mellom denon avr 4310 og b&w dm 683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerkabel mellom denon avr 4310 og b&w dm 683

Som tittelen sier så er jeg ute etter høytalerkabel mellom min denon avr 4310 og b&w dm 683.
    Er ikke ute etter alt for dyre kabler
    Håper noen har et klokt svar på lur:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ber jo om en kabeldebatt...

Kjøp en hvilken som helst kobberkabel på 2,5 mm2 eller mer, så er du i mål.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerkabel fra Argon, QED og Van Den Hul | Hi-Fi Klubben

Van Den Hul Magnum Hybrid kan du jo kjøpe f.eks :P

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Du ber jo om en kabeldebatt...

Kjøp en hvilken som helst kobberkabel på 2,5 mm2 eller mer, så er du i mål.

Okei Takk takk

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med magnum hybrid får du kanskje mer enn du trenger, unødvendig med bedre ihvertfall!
    Jeg betalte 3300, for 2x3m m/plugger..
    Men du får helt klart veldig bra kabler

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson Internettbutikk

Og ja, det er seriøst ment.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha noen som ser litt bra ut, samtidig som de fungerer like bra som andre kabler på samme størrelse, så kan jeg nevne Better Cables fra LSound. Bruker disse selv mellom 683 og SDAI2175.

Selv tenkte jeg at det var greit med noen som så bra ut da de ligger fremme "i dagen" på stua.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Clas Ohlson Internettbutikk

Og ja, det er seriøst ment.
    Vil foreslå PR solid core, har brukt denne selv i 4 år. Kr 17,- per meter.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du her en flerkanals digital forsterker kan du vel bruke det meste med litt tversnitt.

Støtter imidlertid forslagen om solid core. Laget selv kabler basert på 4x1.5 mm2 installasjonskabel som jeg krysskoblet i hver ende. Ble de beste kablene jeg har hatt. Lag gjerne et par slike og bruk de på frontene.

I følge noen jeg har snakket med går strømmen ved middels og høy frekvenser kun på overflaten av lederen. Ved en tvunnet multileder må elektrodene hoppe fra leder til leder. Ved "hel ved" slipper elektronene å hoppe - blir rene motorveien for å si det slik - og det hører du vil jeg påstå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van Den hul CS-122 er veldig fin til den høttaleren, men tror faktisk soundgarden har den kabeltypen som faktisk gjør noe forskjell.

Nordost Flatline er en knall kabel til 683! Gjerne i biwire utgave!

Kimber er også veldig bra på BW, sjekk Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill. for forskjellige utgaver . dynaBel AS har Kimber Kwik 12 "installasjonskabel", et kupp til prisen!!!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så lenge du her en flerkanals digital forsterker kan du vel bruke det meste med litt tversnitt.

Støtter imidlertid forslagen om solid core. Laget selv kabler basert på 4x1.5 mm2 installasjonskabel som jeg krysskoblet i hver ende. Ble de beste kablene jeg har hatt. Lag gjerne et par slike og bruk de på frontene.

I følge noen jeg har snakket med går strømmen ved middels og høy frekvenser kun på overflaten av lederen. Ved en tvunnet multileder må elektrodene hoppe fra leder til leder. Ved "hel ved" slipper elektronene å hoppe - blir rene motorveien for å si det slik - og det hører du vil jeg påstå.
    Er man flau over prisen kan man jo gå for Audio Magic solid core istedet, 120,- per meter :
    Audio Magic Wonder og Star høyttalerkabler

Jeg skal snart flytte og må kanskje ha nye PR kabler da de jeg har nå er korte, nå fik jeg plutselig lyst på Audio Magic 6 kvadrat solid core selv!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    følge noen jeg har snakket med går strømmen ved middels og høy frekvenser kun på overflaten av lederen. Ved en tvunnet multileder må elektrodene hoppe fra leder til leder.
    Høres ut som solid ingeniørkunnskap...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W bruker visst van den hul cs 122 innvendig i 600 serien selv,da i en industrivariant så jeg gikk for den mellom høyt. og receiver også.fungerer finfint og hørte forskjeller fra biltema kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VDH CS-122! uten tvil, genialt bra kabel til prisen. Får mye mer for pengene i forhold til kimber, og spesielt nordost...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    B&W bruker visst van den hul cs 122 innvendig i 600 serien selv,da i en industrivariant så jeg gikk for den mellom høyt. og receiver også.fungerer finfint og hørte forskjeller fra biltema kabler.

Er dette VDH cs122?? Så noe spinkel ut syntes eg..

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, se her ja. Sleng denne inn på en kabeltråd å se hva som skjer...
    Kan jo være en industriell versjon av noe som ble nevnt tidligere her.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene inni bruker å bli produsert utifra egne specs og med enklere isolering.
    Som du ser er det fargekoder som du kun finner i innerledere, og det er for å forenkle kobling. Hadde alle sett ut som vanlige cs122 så tror jeg de hadde flippa fort

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo flere cordeler, jo bedre er den til høyfrekvente signaler. Kobberet i kablene er omtrent like rent på alle kabler, tilnærmet 99%+. Skjerming og tversnitt er det eneste som vil spille stor rolle.

Skjermingen må isåfall kobles til jord, og tversnittet 2,5 eller 4. Biltema selger en god kabel. Bruk heller penger på kanaler for å skjulekabelen for å få en bedre WAF og et mer ryddig rom. Pengene kan du også legge i noen skikklige signalkabler. Vil også tro at du får større utnyttelse av å ordne på kablene du har i dag, en å kjøpe noen dyre høytaler kabler og plugge i. Holde signal og strømkabler unna hverandre, må de krysses, gjør det i 90 grader.

Dette er selvfølgelig min egen mening, og jeg tør ikke legge meg ut på kabeldiskusjon, ettersom jeg ikke har prøvd så mange kabler.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Jo flere cordeler, jo bedre er den til høyfrekvente signaler. Kobberet i kablene er omtrent like rent på alle kabler, tilnærmet 99%+. Skjerming og tversnitt er det eneste som vil spille stor rolle.

Skjermingen må isåfall kobles til jord, og tversnittet 2,5 eller 4. Biltema selger en god kabel. Bruk heller penger på kanaler for å skjulekabelen for å få en bedre WAF og et mer ryddig rom. Pengene kan du også legge i noen skikklige signalkabler. Vil også tro at du får større utnyttelse av å ordne på kablene du har i dag, en å kjøpe noen dyre høytaler kabler og plugge i. Holde signal og strømkabler unna hverandre, må de krysses, gjør det i 90 grader.

Dette er selvfølgelig min egen mening, og jeg tør ikke legge meg ut på kabeldiskusjon, ettersom jeg ikke har prøvd så mange kabler.
    Ikke enig der:
    -min erfaring er at flere kordeller har den gunstige effekten at de runder av diskanten og låter mere safe. Hvilket gjør de generelt sett mere egnet i gjennomsnitt. Solid core har noe mere utklinging i diskantområdet. Og låter aggressivt i dårlige anlegg.
    -Når det gjelder renhet jobber de fleste ut ifra renest mulig metall, så her går det fra 99,9% og oppover til de som har fått 99,99999%. Som regel de mest ekslusive. Når det gjelder sølv virker det som at 99,99% er relativt normalt.
    -skjerm på jordet skjerm på strømkabler kanskje? Ingen signal eller htkabler har skjerm i jord. Enten passiv eller aktiv skjerm.
    -Gode signalkabler er alltid ett must! Her har prisen lite å si. Bare kvaliteten på kabelen og pluggen.

-...iallefall kjekt at du er ærlig om din erfaring

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kablene inni bruker å bli produsert utifra egne specs og med enklere isolering.
    Som du ser er det fargekoder som du kun finner i innerledere, og det er for å forenkle kobling. Hadde alle sett ut som vanlige cs122 så tror jeg de hadde flippa fort
    Då er eg med.. Så for meg noe helt annet inni der Men siere seg vel selv ja industrielle kabler ikke ser så fancy ut..
    Er ikke mine høytalere vel å merke.. Bilde er funnet på nett...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •