Strømkabel - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 252

Tråd: Strømkabel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ærlig talt troll, må du **** meg gi deg. hva er det som er usaklig?

Disse eksemplene kan ikke karakteriseres som løgn eller svindel.
    Soundgarden beskriver hva de opplevde. De gir ingen garantier iforhold til effekt av produkt for deg som kjøper. Ergo ingen svindel.

Hifiklubben skriver om ett filter som fjerner ulumskheter. Så langt ok/ikke svindel?
    De skriver så at NOEN kan få bedre lydbilde pga ovenstående. Er det ikke mulig for et filter å fjerne støy fra å komme inn til komponenter, og gi den bedre arbeidsvilkår og mindre støy? Mindre støy oppleves blant mange som et renere, og mer oppløst lydbilde, akkurat slik det står i teksten.
    Du skjønner vel poenget gjør du ikke? Troll traff rett på føler jeg, hva hvis jeg solgte deg bensin som for noen kunne få bilen til å fly? Men aldri kunne dokumentere det? er det da svindel, eller bare en fin måte å selge bensin på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Sikkert. Men det selges altså strømkabler som koster flere tusen, der produsent og selger lover lydforbedring.

Nå kjøpes jo sånt bare av folk som villig lar seg lure, og Forbrukerrådet synes ikke eksklusiv hi-fi har stor nok allmenn interesse til at de vil engasjere seg. Derfor ser vi nok aldri noen svindelsak mot en kabelprodusent...

PS:

Ellers er det jo morsomt at folk som tror at det kreves avansert produktutvikling og tusenvis av kroner i materialer for å oppnå en forbedring, samtidig tror at de kan oppnå samme forbedring selv for 50 kroner...
    Selv ville jeg aldri brukt mange kronene på strømkabler.
    Men om man for 50 kr blir kvitt en susing man sliter med, så hvorfor ikke..

Dessuten kan det være deilig å ha noen i korte lengder for å unngå kaos bak tv-benken ..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Men om man for 50 kr blir kvitt en susing man sliter med, så hvorfor ikke...
    Fordi man kunne bli kvitt susingen for kr. 0, om man flyttet litt på den kabelen man hadde?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en manns subjektive erfaringer, tilstrekkelig dokumentasjon?

Du går til angrep på meg med usaklige beskyldninger, du skriver at jeg er kunnskapsløs og mangler elementær kunnskap og fremstiller meg som en idiot. (Ærlig talt du vet ingenting om min akademiske bakgrunn). Og samtidig mener jeg trekker ned saklighet i diskusjon. Samtidig som du prøver å dokumentere dine påstander med en artikkel på dinside.no??? Dette er ikke dokumentasjon på noe som helt slags måte.

Han vet alt om dette, fordi det har vært både yrke og lidenskap for ham i 30-40 år.

Hva ingeniørene hos de nevnte produsentene mener, får vi aldri vite. Det er markedsføringsavdelingen som styrer med sånt.

Om du for en gangs skyld gidder å søke på nett, vil du finne godt dokumenterte eksempler på at f.eks. høyttalerprodusenter har skiftet internkabling, ikke utfra egne tekniske erfaringer, men etter krav fra forhandlere.

Himmel...

Vet du i det hele tatt noe om markedsføring? Tror du at kjendiser melder seg frivillig for å få lov til å reklamere for produkter de elsker? Har du hørt om sponsoravtaler?

"Mangelen på dokumentasjon" som du til kjedsommelighet bruker mot andre, er ikke annet enn din egen mangel på vilje til å skaffe deg elementær kunnskap.

Hva er det egentlig du tror du oppnår, ved å bruke en altomfattende, total kunnskapsløshet som argument?

Fint at du innrømmer det selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her slår Hifi klubben seg på munnen så det smeller i den "tekniske" beskrivelsen av Van den Huul:

Sitat Opprinnelig postet av Hifi Klubben
    The MAINSSERVER HYBRID er en helt unik strømkabel fordi den kombinerer enorm strømkapasitet med en effektiv filtervirkning helt uten bruk av spoler og andre elektroniske komponenter som i tradisjonelle nettstøyfiltre. Det betyr at du får alle fordelene ved filtrering uten den innebygde motstanden som i noen tilfeller kan gjøre bruken av støyfiltre problematisk, spesielt ved bruk på strømtunge komponenter som forsterkere.

Filtervirkningen i The MAINSSERVER HYBRID oppnås gjennom et ytterst raffinert indre geometri i selve kabelen, som i seg selv eliminerer den høyfrekvente støyen. De kraftige enkeltlederne er av forsølvet OFC-kobber med et lag av LSC-kullfiber rundt, og strømkapasiteten på 6 ampere tilsvarer et konstant strømforbruk på 1,6 kilowatt – mer enn nok til selv kraftige forsterkere!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ærlig talt troll, må du **** meg gi deg. hva er det som er usaklig?

1. Disse eksemplene kan ikke karakteriseres som løgn eller svindel.
    Soundgarden beskriver hva de opplevde. De gir ingen garantier iforhold til effekt av produkt for deg som kjøper. Ergo ingen svindel.

2. Hifiklubben skriver om ett filter som fjerner ulumskheter. Så langt ok/ikke svindel?
    De skriver så at NOEN kan få bedre lydbilde pga ovenstående. Er det ikke mulig for et filter å fjerne støy fra å komme inn til komponenter, og gi den bedre arbeidsvilkår og mindre støy? Mindre støy oppleves blant mange som et renere, og mer oppløst lydbilde, akkurat slik det står i teksten.
    1. jo det kan de - det soundgarden 'beskriver' har ingen rot i virkeligheten og den endringen de tror de hører er kun en innbilning. altså falsk markedsføring, løgn og et bevisst/ubevisst forsøk på svindel.

2. nei det er ikke mulig å 'filtrere' støy med en 2 meter 230 V nettstrømkabel. påstanden om potensiell forbedring av lydbilde er da også falsk markedsføring, løgn og bevisst/ubevisst forsøk på svindel.

for nok en gang å prøve å vise deg hvorfor bevisbyrden ligger på de/deg(?) som tror på kablenes effekt på anlegget;

EDITEDIT: jeg tror jeg melder meg ut av tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Du skjønner vel poenget gjør du ikke? Troll traff rett på føler jeg, hva hvis jeg solgte deg bensin som for noen kunne få bilen til å fly? Men aldri kunne dokumentere det? er det da svindel, eller bare en fin måte å selge bensin på?
    Viss du kan vise til en bil som begynte å fly pga bensinen, så er det ikke noe galt i det du sier. For noen fikk bensinen bilen til å fly.
    Slik salg av kabler foregår i dag har kunden mulighet til å teste kabelen i en periode, er man ikke fornøyd sender man den tilbake og får pengen igjen.
    Viss du selger meg bensin og sier bilen kanskje begynner å fly, viss jeg ikke blir fornøyd får jeg pengene igjen, dette ser jeg faktisk ingen grunn til å krangle på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi man kunne bli kvitt susingen for kr. 0, om man flyttet litt på den kabelen man hadde?
    Så du mener at strømkabler kan påvirke lyden i et anlegg i retning av susing altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En opplevelse er en subjektiv beskrivelse, om det er innbilning eller reelle forhold er uvesentlig når en skriver om hvordan man opplever noe.

2. Kna ikke f.eks en feritkjerne fjerne noe støy? En ting er om det er vesentlig, en annen ting er om det lar seg gjøre.

Å karakterisere markedsføringen for svindel mener jeg derfor blir feil. Ordvalg er her kjempeviktig. Leser du nøye gjennom tekstene vil du se at de ikke gir noen garantier for noen virkning av produktene, utenom ting som en får med hvilken som helst annen kabel. Men tvilsom markedsføring ja!

Sitat Opprinnelig postet av Protet
    1. jo det kan de - det soundgarden 'beskriver' har ingen rot i virkeligheten og den endringen de tror de hører er kun en innbilning. altså falsk markedsføring, løgn og et bevisst/ubevisst forsøk på svindel.

2. nei det er ikke mulig å 'filtrere' støy med en 2 meter 230 V nettstrømkabel. påstanden om potensiell forbedring av lydbilde er da også falsk markedsføring, løgn og bevisst/ubevisst forsøk på svindel.

for nok en gang å prøve å vise deg hvorfor bevisbyrden ligger på de/deg(?) som tror på kablenes effekt på anlegget;

Russell's teapot - Wikipedia, the free encyclopedia

EDIT: forenklet forklaring på lenken i tilfelle du ikke gidder lese;

det er umulig å falsifisere eksistensen av noe som ikke eksisterer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva eksakt er det som ikke stemmer i teksten?
    Dette feks er rent sludder:
    Sitat Opprinnelig postet av Soundgarden
    De 5 lederne er spunnet i en spiral for å holde impedans, kapasitans og andre elektriske spesifikasjoner innenfor svært stramme toleranser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dere fortsatt mener at Soundgarden/Nordost sin markedsføring holder vann, kan dere forsøke dere på å forsvare denne, som er blitt behendig utelatt i diskusjonen:
    Sitat Opprinnelig postet av Soundgarden
    Vi opplevde blant annet større dybde og mer detaljer i fargen, og mye bedre definisjoner av kanter o.l når vi koblet strømkablene fra Nordost til våre videoprojektorer. Forskjellen var faktisk mye større enn vi hadde ventet oss.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Denne delen omfatter samme del som nevnt overfor. Markedsføringen er tvilsom og muligens på grensen ja. Men de ordlegger seg slik at det ikke gis noen garanti for noe effekt, noe som ikke legges skjul på. Dette fordi det brukes setninger som "VI OPPLEVDE blablabla..."

2. Vil ikke konstruksjon av kabelen spille inn på de elektriske parametre for en kabel? Alt av data på nordost sine kabler mener jeg ligger tilgjengelig på deres nettsider så er mulig å sammenligne. De skriver om "svært stramme" toleranser, problemet er bare at det ikke blir spesifisert hva "svært stramme" innebærer for nordost.

Som nevnt lenger opp i tråden er ordvalg kjempeviktig i disse tekstene. Det brukes ikke bastante påstander om hva du får, men de sier heller hva noen har opplevd med produktet.

Edit: om det er uklart, er jeg helt enig i at markedsføringen er tvilsom, men tekstene er ikke mulig å bruke som "bevis" for svindel, selv om det skulle kunne bevises at det ikke er mulig å høre eller se forskjellen som blir påsått eksisterer, pga hvordan tekstene er utformet!

Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    1. Siden dere fortsatt mener at Soundgarden/Nordost sin markedsføring holder vann, kan dere forsøke dere på å forsvare denne, som er blitt behendig utelatt i diskusjonen:

2. Dette feks er rent sludder:
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Soundgarden
    De 5 lederne er spunnet i en spiral for å holde impedans, kapasitans og andre elektriske spesifikasjoner innenfor svært stramme toleranser.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En opplevelse er en subjektiv beskrivelse, om det er innbilning eller reelle forhold er uvesentlig når en skriver om hvordan man opplever noe.
    Det er riktig. Og derfor er ikke en opplevelse bevis for noe som helst. Hva du opplever, sier ingenting om hva jeg vil oppleve i samme situasjon.

Markedsføring av kabler fremstiller opplevelser, eller til og med fortellinger om opplevelse, som fakta. Det er det ikke.

2. Kna ikke f.eks en feritkjerne fjerne noe støy?
    Klassisk kabelnisse-retorikk:

Man tar et eksempel med mer eller mindre solid teknisk grunnlag, og bruker det som argument for påstander om helt andre forhold.

Elektrisk støy er et målbart og svært godt hørbart fenomen. At konkrete egenskaper ved en kabel kan eliminere dette, beviser ikke at helt andre, ofte langt mindre konkrete, og i noen tilfeller helt irrelevante egenskaper ved en kabel, kan forbedre lydkvaliteten eller forandre lydkarakteristikken.

Bevis for forbedring av lydkvalitet eller forandring av lydkarakteristikk, er for det første målbare verdier; for det andre (når slike verdier finnes) lyttetester der tilfeldigheter er utelukket og andre mulige årsaker til forandringene er tatt med i betraktning.

Det kan ikke gjentas ofte nok:

Til tross for testing gjennom 30 år eller mer, og en million dollar i premie til den som kan høre dette i en kontrollert test, finnes det ikke et eneste bevis på at ikke-målbare forskjeller i kabler kan gi hørbar forskjell i lyd fra et musikkanlegg.

Dette burde gi et hint om hvor landet ligger, burde det ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En fortelling om en opplevelse er fakta uansett om du liker det eller ikke, så lenge opplevelsen har funnet sted. Om den fremkom pga. placebo, kabelen, dagsform eller hva det skulle være, er uvesentlig, opplevelsen er fortsatt reell.

2. Du klarer fortsatt ikke styre unna personangrep...
    Eksempelet med ferritkjerne ble brukt for å få frem et poeng. Om en slik sak eller hva som er i kabelen undertrykker eller fjerner støy, så stemmer det som står i markedsføringen.

3. Har du sett, den blir ofte tatt frem ja. Men jeg tror du som mange andre ikke har sett vilkårene for denne testen. Det var ikke slik at hvem som helst kunne delta, det var et fåtall av personer som hadde mulighet, eller fikk lov til å prøve. Testerne fikk heller ikke mulighet til å teste ut kabler som du ønsket å bruke.

1.Det er riktig. Og derfor er ikke en opplevelse bevis for noe som helst. Hva du opplever, sier ingenting om hva jeg vil oppleve i samme situasjon.

Markedsføring av kabler fremstiller opplevelser, eller til og med fortellinger om opplevelse, som fakta. Det er det ikke.

2. Klassisk kabelnisse-retorikk:

Man tar et eksempel med mer eller mindre solid teknisk grunnlag, og bruker det som argument for påstander om helt andre forhold.

Elektrisk støy er et målbart og svært godt hørbart fenomen. At konkrete egenskaper ved en kabel kan eliminere dette, beviser ikke at helt andre, ofte langt mindre konkrete, og i noen tilfeller helt irrelevante egenskaper ved en kabel, kan forbedre lydkvaliteten eller forandre lydkarakteristikken.

Bevis for forbedring av lydkvalitet eller forandring av lydkarakteristikk, er for det første målbare verdier; for det (når slike verdier finnes) lyttetester der tilfeldigheter er utelukket og andre mulige årsaker til forandringene er tatt med i betraktning.

3. Det kan ikke gjentas ofte nok:

Til tross for testing gjennom 30 år eller mer, og en million dollar i premie til den som kan høre dette i en kontrollert test, finnes det ikke et eneste bevis på at ikke-målbare forskjeller i kabler kan gi hørbar forskjell i lyd fra et musikkanlegg.

Dette burde gi et hint om hvor landet ligger, burde det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du kan vise til en bil som begynte å fly pga bensinen, så er det ikke noe galt i det du sier. For noen fikk bensinen bilen til å fly.
    Slik salg av kabler foregår i dag har kunden mulighet til å teste kabelen i en periode, er man ikke fornøyd sender man den tilbake og får pengen igjen.
    Viss du selger meg bensin og sier bilen kanskje begynner å fly, viss jeg ikke blir fornøyd får jeg pengene igjen, dette ser jeg faktisk ingen grunn til å krangle på.
    jeg mener at å selge en kabel med lovnaden om at den skal gjøre underverker, når selgeren vet godt at kunden mest sannsynlig blir et offer for placebo, er direkte svindel.

Er jevlig vanskelig å finne på analogier, når du bare skal kvervulere de bort. Du skjønner meget godt poenget, så da er det litt håpløst å diskutere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener at å selge en kabel med lovnaden om at den skal gjøre underverker, når selgeren vet godt at kunden mest sannsynlig blir et offer for placebo, er direkte svindel.

Er jevlig vanskelig å finne på analogier, når du bare skal kvervulere de bort. Du skjønner meget godt poenget, så da er det litt håpløst å diskutere.

Poenget er at markedsføringstekstene som vises til og blir fremstilt som svindel, ikke lover noen ting som helst!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at markedsføringstekstene som vises til og blir fremstilt som svindel, ikke lover noen ting som helst!
    Sitat Opprinnelig postet av nordost om valhalla HT kabel
    Speed, detail, and an incredibly realistic presentation of the musical event are the qualities that set the flat array Valhalla speaker cable apart. This is (apart from Odin) the most neutral loudspeaker cable every developed. If you want to hear every nuance and musical detail with all the clarity and natural accuracy that your system is capable of, Valhalla sets the standard.
    Sitat Opprinnelig postet av nordos om Odin supreme reference PC
    The Odin Power Cord applies Nordost’s latest TSC (Total Signal Control) technology to significantly advance the audio performance AC wiring. It uses six close tolerance 16AWG, 99.99999% oxygen free copper conductors, each covered by an 85 micron layer of extruded silver, suspended in a dual micro mono-filament matrix and enclosed in the TSC shield. The result is a new level of power transmission efficiency coupled to superb mechanical damping and rejection of external RFI/EM interference. The separate, solid-core conductors eliminate strand interaction, hot spots and other artifacts that can degrade performance, while the extreme precision with which the TSC tubes are manufactured and arranged ensures complete consistency in performance. Let Odin feed your system and get ready for improved noise floor and resolution, increased transparency, dynamic range and freedom from grain, more believable sound staging, more natural life and musical dynamics, a breathtaking range of tonal colours. Suddenly the music will step away from the system producing it, taking on a life of its own, becoming a real performance – all because the power on which your system depends is cleaner and arriving quicker.
    Mener du fortsatt at de holder det de lover?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. En fortelling om en opplevelse er fakta uansett om du liker det eller ikke, så lenge opplevelsen har funnet sted.
    Det er riktig, hvis man tenker som en folklorist eller sosialantropolog. Men her snakker vi om enkle, tekniske forhold; ikke om folkeminne eller trosforestillinger.

2. Du klarer fortsatt ikke styre unna personangrep...
    Er det "personangrep" å påpeke at du gjentar en type argumentasjon hundre andre har brukt før deg?

Eksempelet med ferritkjerne ble brukt for å få frem et poeng. Om en slik sak eller hva som er i kabelen undertrykker eller fjerner støy, så stemmer det som står i markedsføringen.
    Jeg gjentar: Hva i huleste har dette å gjøre med påstander om at helt andre egenskaper ved kabler gir helt andre, ikke dokumenterbare effekter?

Skal du bruke eksempler for å få fram et poeng, må eksemplet passe til poenget.

3. Har du sett, den blir ofte tatt frem ja. Men jeg tror du som mange andre ikke har sett vilkårene for denne testen.
    Naturligvis har jeg sett vilkårene. De er svært enkle:

For å få lov til å prøve, må du legge frem troverdig dokumentasjon på at du har greid dette før.

Testen gjennomføres på en slik måte at du bare har lyden å forholde deg til, og at andre tekniske årsaker til eventuelle forskjeller er eliminert.

Mannen som har satt opp premien er tryllekunstner. Han vet utmerket godt hvor lett det er å bløffe og manipulere en opplevelse. Derfor setter han opp regler som utelukker bløff. Men en forsker ville satt opp de samme reglene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du fortsatt at de holder det de lover?
    Tekstene i markedsføringen til hifiklubben og soundgarden som ble linket til tidligere holder fortsatt det de lover. Det er det eneste jeg har uttalt meg om.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. akkurat!

2. Å ty til skjellsord, deriblant "nisse", vil jeg karakterisere som et personangrep ja.

3. Disse tingene er uvesentlig, når dette blir brukt mot dem som tester og hører forskjellene, men ikke har lov til å delta. Hvor mange plasser står det ikke " dra å ta testen da, å få en mill" ? Et annet faktum er at denne utfordringen senere ble trukket tilbake.

1. Det er riktig, hvis man tenker som en folklorist eller sosialantropolog. Men her snakker vi om enkle, tekniske forhold; ikke om folkeminne eller trosforestillinger.

2. Er det "personangrep" å påpeke at du gjentar en type argumentasjon hundre andre har brukt før deg?

Jeg gjentar: Hva i huleste har dette å gjøre med påstander om at helt andre egenskaper ved kabler gir helt andre, ikke dokumenterbare effekter?

Skal du bruke eksempler for å få fram et poeng, må eksemplet passe til poenget.

3. Naturligvis har jeg sett vilkårene. De er svært enkle:

For å få lov til å prøve, må du legge frem troverdig dokumentasjon på at du har greid dette før.

Testen gjennomføres på en slik måte at du bare har lyden å forholde deg til, og at andre tekniske årsaker til eventuelle forskjeller er eliminert.

Mannen som har satt opp premien er tryllekunstner. Han vet utmerket godt hvor lett det er å bløffe og manipulere en opplevelse. Derfor setter han opp regler som utelukker bløff. Men en forsker ville satt opp de samme reglene.

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •