Strømkabel - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 252 av 252

Tråd: Strømkabel

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når det gjelder strømkabler , eller kabler generellt så er nok jeg en kabelnisse da jeg mener å høre forskjell , noen er vanskelige å skille ,andre må man kanskje høre mere på enn enkelte for å avgjøre om man liker eller ikke , men forskjell hører jeg.
    noe av grunnen tror jeg kan gå på skjermingen i de enkelte kabler , noe på hvilke metall som brukes og kvalitet på metallet, dette er bare noe jeg tror og ikke vet.

hvis man bruker en målepenn kan man lett avsløre hvilke kabler som er tette og hvilke som lekker støy eller er mottagelig for det, jeg prøver å gå for de kablene som er best skjermet av de jeg liker.

jeg sier igjen at flatline kabler og f.eks monster kabler er noe som de aller fleste med ett åpent sinn vil kunne skille fra hverandre i og med at de har en ulik karakter. f.eks kimber og audioquest kan være noe verre å skille fra hverandre da de har en lik klangkarakter i bunn.
    jeg er derimot ikke enig i at dyrest er automatisk best, har brukt en strømkabel en gang som var av heftig kvadrat som fungerte over all forventning.

le så mye dere vil men at kabler har en innvirkning på hvilken lyd man får er jeg ihvertfall komfortabel med.

man kan ikke la noe slangeolje ødelegge alt, man finner også eksempler innenfor elektronikk hvor man kan kjøpe billig som er like godt som dyrt
    f.eks i receiverens tidlige dager da nad sine hjemmekino receivere bestod av onkyo innmat, og onkyo sine produkter var billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ”din egen mangel på vilje til å skaffe deg elementær kunnskap.”
    Jeg sikter til at du ikke gidder å søke etter informasjon.

”ved å bruke en altomfattende, total kunnskapsløshet som argument?”
    Knytter an til det som står ovenfor. Du avviste kjente fakta, med den begrunnelse at du ikke ville lete etter bekreftelse på dem.

Når jeg ber om linker til tester som blir brukt som argumentasjon, som det blir påstått finnes rikelig av på nettet, er det ikke mye å forlange at disse testene kan vises til.
    Som jeg har skrevet en del ganger: Det tar tid, selv når man vet hvor man skal lete, å finne denne dokumentasjonen. Jeg og andre har skrevet om disse testene i flere tråder, og det finnes allerede en god del linker her på forumet. Jeg har gitt deg klare tips om hvor du kan lete for å finne originalreferansene -- men jeg ser ingen grunn til at jeg skal bruke av min tid på å finne dette materialet for deg, når det allerede er omtalt og referert til så mange ganger allerede.

”Klassisk kabelnisse-retorikk:”
    Og jeg forklarte hva som var svakheten i resonnementet ditt -- dog uten å søke opp og linke til alle de stedene denne typen resonnementer var brukt (og tilbakevist) tidligere.

Og dette ordet er ikke "svært" utbredt i miljøet, men det blir ofte brukt på avforum.
    Det kan du har rett i. AVforum er antagelig det eneste hi-fi-relaterte stedet hvor det er mulig å komme med "kabelkritiske" ytringer.

At du forsvarer bruk av personangrep i denne sammenheng er uholdbart. Jeg foreslår at du setter deg inn i forumreglene før du kommer med flere ytringer.
    Jeg forsvarer ikke personangrep -- jeg påpeker at det du oppfatter som personangrep har vært saklig kritikk av de innleggene du har skrevet -- om enn kanskje i en tone som var preget av irritasjon over at du gjentok ting vi har sett 1000 ganger før, og som ikke blir mer holdbart med den 1001. gjentagelsen. Om det er ordet "kabelnisse" som gjør utslaget, skal jeg avstå fra å bruke det ordet i sammenhenger der du er med.

Så lenge jeg og andre kabelskeptikere ikke klager på folk som jevnlig kommer med usaklige personangrep (jeg kunne nevne i alle fall 5-6 brukernavn), i åpne diskusjoner eller i private mailer, synes jeg du også skulle ta det litt med ro i denne sammenhengen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    1
    sitat:
    "Og dette ordet er ikke "svært" utbredt i miljøet, men det blir ofte brukt på avforum."

Det kan du har rett i. AVforum er antagelig det eneste hi-fi-relaterte stedet hvor det er mulig å komme med "kabelkritiske" ytringer.

2
    Jeg forsvarer ikke personangrep -- jeg påpeker at det du oppfatter som personangrep har vært saklig kritikk av de innleggene du har skrevet -- om enn kanskje i en tone som var preget av irritasjon over at du gjentok ting vi har sett 1000 ganger før, og som ikke blir mer holdbart med den 1001. gjentagelsen. Om det er ordet "kabelnisse" som gjør utslaget, skal jeg avstå fra å bruke det ordet i sammenhenger der du er med.

Så lenge jeg og andre kabelskeptikere ikke klager på folk som jevnlig kommer med usaklige personangrep (jeg kunne nevne i alle fall 5-6 brukernavn), i åpne diskusjoner eller i private mailer, synes jeg du også skulle ta det litt med ro i denne sammenhengen.
    1. Personkarakteristikk i kabel diskusjoner= kritisk ytring? Det korrekte er at på avforum, får du komme med personangrep i kabeldiskusjoner uten at det blir reagert på. Kritisk vurdering av kabler og betydningen av dem, foregår på de fleste forum.. Så avforum står nok ikke noen særstilling på det området.

2. Du sier du ikke forsvarer personangrep samtidig som du forsvarer dine angrep i samme setning? Er det mulig!
    Nedsettende personkarakteristikk slik du bruker i din argumentasjon er og blir personangrep uansett om du vil eller ikke. Når en går over til person og ikke sak, er det et personangrep, og det er overhode ikke saklig(for 4. gang tror jeg). At du blir irritert eller har svak impuls kontroll er ikke mitt problem, klarer du ikke styre deg bør du avstå fra slike sosiale settinger.

Hvorfor skal jeg ta det med ro? Vis gjerne til mail hvor jeg har kommet med slike ytringer mot deg. Du har min tillatelse til å legge det ut her. Viss dette ikke er noe du har, eller noe som ikke har forekommet, så bør du rette en slik kommentar til noen andre.

At du velger å ikke reagere på slike angrep er heller ikke mitt problem, men det kan være en fordel å gjøre det slik at diskusjoner slipper å bære preg av det. Det er dog usikkert hvor seriøst du vil bli tatt i og med at du er en av de ivrige til å sende fra deg slike ytringer, noe denne tråden er et fint eksempel på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Dette er veldig lite konkret, la oss gjøre det litt mer konkret. Holografi kan ikke måles, dette er blant annet noe kabelentusiastene påstår dem hører forskjell på... og det er målbare forskjeller på frekvensgangen...
    Men dette er altså en avsporing.

Om forskjeller i frekvensgangen er målbare, eksisterer de i fysisk forstand. Hvor stor forskjellene skal være før de høres, er noe som stadig diskuteres -- men det er mulig å fastslå dette v.h.a. lyttetester.

Om "holografi" er et fysisk fenomen, eller en psykisk opplevelse hos lytteren, kan man også finne ut av ved lyttetester. Men så lenge det i utgangspunktet ikke er mulig å fastslå at kabler gir forskjell i lyd, er dette fullstendig uinteressant for kabeldebatten.

i steden for å folk med motsatt syn med deg så er det naturlig for dem å gå i forsvars posisjon og man vil aldri nå igjennom.....
    Det er naturligvis sant. Men du kan også anse min sarkasme som en forsvarsmekanisme, mot alle de beskyldningene en kabelskeptiker må tåle i enhver kabeldebatt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en går over til person og ikke sak, er det et personangrep, og det er overhode ikke saklig
    Du definerer dermed ditt eget (faktisk de fleste av dine siste) innlegg som usaklig personangrep.

Jeg håper du forstår at jeg heretter ikke kommer til å kommentere innleggene dine, med mindre du skriver om sak, og kommer med underbygde argumenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om "holografi" er et fysisk fenomen, eller en psykisk opplevelse hos lytteren, kan man også finne ut av ved lyttetester. Men så lenge det i utgangspunktet ikke er mulig å fastslå at kabler gir forskjell i lyd, er dette fullstendig uinteressant for kabeldebatten.
    Holografi som i dimensjoner i lydbildet? Da vil også plassering muligens gå inn under dette?

Dette blir tatt hånd om under innspillingen.. Hva menes med psykisk opplevelse og fysisk fenomen i denne sammenheng?

At bikkja til Waters høres ut som den kommer ute fra verandaen bak og til side for meg er selvsagt en illusjon. Lyden kommer selvsagt ikke fra verandaen. Er dette begrunnelsen for at slike endringer nå ikke er interessante?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du definerer dermed ditt eget (faktisk de fleste av dine siste) innlegg som usaklig personangrep.

Jeg håper du forstår at jeg heretter ikke kommer til å kommentere innleggene dine, med mindre du skriver om sak, og kommer med underbygde argumenter.
    Vis meg et personangrep...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis meg et personangrep...
    Jeg leitet nettopp etter et av dine personangrep, men det hadde på mystisk vis forsvunnet. Var det noen som sa rediger innlegg? Blir litt for dumt å klage på at andre har kommet med personangrep, når man har gjort det selv. (Ja, jeg har gjort det jeg og) Så hva med å feie for egen dør?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Jeg leitet nettopp etter et av dine personangrep, men det hadde på mystisk vis forsvunnet. Var det noen som sa rediger innlegg? Blir litt for dumt å klage på at andre har kommet med personangrep, når man har gjort det selv. (Ja, jeg har gjort det jeg og) Så hva med å feie for egen dør?

Du får kontakte en administrator og be dem finne frem det du mener jeg har skrevet og slettet!
    Hva er det du mener jeg skrev?
    Ærlig talt dette er blank løgn, ingen av mine innlegg har jeg redigert bort noe slikt i.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor oppføre seg som noen 13 åringer egentlig?

Bevis nå virkelig at dere faktisk er mer eller mindre voksen!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Hvis så hadde skjedd så hadde det blitt registrert med dato og tidspunkt...
    Har sjekka de fleste sidene og ser kun at han har vært krass i språket.. Men aldri sjikanerende eller personlig.....

Fahnsen : Fan denne jeg: 2. Klassisk kabelnisse-retorikk:

Man tar et eksempel med mer eller mindre solid teknisk grunnlag, og bruker det som argument for påstander om helt andre forhold.

Folk sånn generelt har ett vanskelig forhold til det ordet...
    Men, har bestemt meg for å gjøre det til noe positivt.
    Kabelnisse for min del betyr:
    -perfeksjonistisk
    -kvalitetsbevist
    -gjennomtenkt
    -Uredd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, man trenger ikke en "lyttetest" for å finne ut at holografi er en psykisk fenomen, men alikevel så er det er reel opplevelse. Og til svar til deg så er det noe som ikke kan måles, men som kan høres. Hvorfor ikke vise litt empati og la dem som mener at kan høre slikt og har lyst til bevise dette i sine tester gjøre dette? At du stadig velger hva som er intressant/gyldig i debatten gjør du helt klart viser lite evne til å forholde deg og vise empati for dine motstandere, du kan like gjerne konstantere "jeg har rett og dere tar feil", men overbevisende er du ikke...

Litt om "nisse" bruket, så er jeg helt enig Finvåg. Selv om én eller én annen kabelentusiast liker å bruke det ordet om seg selv så betyr ikke det at alle gjøre det, det rettferdig-gjør heller ikke at at man kan kalle alle andre for det. Det å kalle folk for nisse er ikke positivt ladet, og dem aller fleste vil ikke asosiere seg med det navnet.

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •