Strømkabel - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 252

Tråd: Strømkabel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei jeg har egentlig ingen anelse, jeg er jo en kunnskapsløs kabel nisse så annet er vel ikke å forvente. I og med at du først nå stiller spørsmål om hva diskusjonen handler om, så ender plutselig den selvutnevnte guruen i kategori 1(ref. Problem 2 i korthet).

Ja mitt mål er å kjøre hele hifi-industrien i grøfta, jeg hater alt som har med lyd og musikk å gjøre, og får å få dette utført måtte jeg ta det onde med rota, altså entusiastene.

Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Her kan jeg ikke bære meg for enda et pompøst utbrudd fra litteraturhistorien:

"O, hellige enfold!"

Finvåg, har du noen som helst idé om hva du argumenterer for, eller hvor du vil med argumentene?

Jeg får en sterkere og sterkere mistanke om at det du er ute etter, er å få fornuftige folk til å gi blanke i alt som har med hi-fi-diskusjoner å gjøre...

Avslutter med nok et litterært sitat som uttrykker hva jeg føler:

"Drep meg, konge -- men ikke med graut!"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke var istand til å se det selv: Du har nettopp fått selskap i denne tråden av en fyr som selv kaller seg «kabelnisse» i signaturen sin.
    Så går du løs på min orienteringssans, hva ialledager er dette for noe?

Å bli kalt nisse blir fortsatt oppfattet som negativt for store deler av befolkningen. Om dette var et stort poeng for deg, må du bare fortsette diskusjonen om nisser.

At BGuarden har tatt skrittet og står frem som den nissen han er respekterer jeg, men det betyr ikke at jeg aksepterer å bli satt i samme bås.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke var istand til å se det selv: Du har nettopp fått selskap i denne tråden av en fyr som selv kaller seg «kabelnisse» i signaturen sin.

Ja, jeg er en "kabelnisse", og jeg er stolt av det

At BGuarden har tatt skrittet og står frem som den nissen han er respekterer jeg, men det betyr ikke at jeg aksepterer å bli satt i samme bås.
    Nåh.. Jeg vet at det finnes en "Nisse" innenfor der en plass! Kom ut, kom fram! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, jeg er en "kabelnisse", og jeg er stolt av det

Nåh.. Jeg vet at det finnes en "Nisse" innenfor der en plass! Kom ut, kom fram! :lol:
    Forkynning og lokking fra general i Kabelnissenes landsforbund, er ikke tillat på dette forum!

Dagens bønn: Å Nordost min kjære Gud, vis meg din Thor og få meg ut av dette innspillingshellvettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Nei jeg har egentlig ingen anelse, jeg er jo en kunnskapsløs kabel nisse så annet er vel ikke å forvente.
    Bra du endelig innrømmer det :grin: Neida, fra spøk til revolver.. Må si du klarer å lese innleggene her som fanden leser bibelen. Hifi-diskusjoner og hifi-industri er vel to helt vidt forskjellige ting?

Dagens bønn: Å Nordost min kjære Gud, vis meg din Thor og få meg ut av dette innspillingshellvettet.
    Du omtaler meg som om at jeg er i en slags sekt, jeg har derimot aldri hørt noen omtale noe som har med et stereoanlegg å gjøre som noe hellig eller guddommelig slik du her skisserer.
    Skummelt, skummelt, motsigelser..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu

Skummelt, skummelt, motsigelser..
    Seriøs?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal se helt objektivt på alle disse kabeldiskusjonene, så er det faktisk kabelskeptikerne som er mest frempå og aggressive når det gjelder å prente inn kabelinfo på folk som spør hva slags kabler de skal kjøpe.

Ifølge kabelskeptikerne selv, så er det jo kabelnissene som hjernevasker de spørrende med visvass og tullball.
    Mitt inntrykk er at det er helt motsatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis man skal se helt objektivt på alle disse kabeldiskusjonene, så er det faktisk kabelskeptikerne som er mest frempå og aggressive når det gjelder å prente inn kabelinfo på folk som spør hva slags kabler de skal kjøpe.
    Kabelskeptikeren sier: "Kjøp enkle, funksjonelle kabler til en rimelig penge." Når innvendingene kommer, forklarer vi hvorfor.

Nissene sier: "Følg oss, og du vil oppleve vidunderlige ting og ta del i dype mysterier -- argumenter og forklaringer er overflødige."

Kanskje det første er mer "frempå og aggressivt"....

(Men den fremstillingen avhenger vel av at vi glemmer, både alle de lange, merkelige resonnementene og irrelevante dataene kabeldyrkerne kommer med, og latterliggjøring og personlige angrep av typen "du hører ikke forskjell på en PC-høyttaler og et high-end-anlegg".)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat et lite klipp med James Randi på Schrødingers Katt, nå handlet klippet om påvirkning av fullmånen. Mye bra å høre fra den fyren.

Han pratet litt om at vi uansett "fenomen" må innse at vi blir påvirket på alle mulige måter - og dette gjenspeiler hva vi synes.

Den eneste måten å få vite sannheten er gjenom vitenskaplige bevis. Han stusset enda over at han hadde over 3000 bøker som omtalte "overnaturlige" fenomener - men at ingen enda hadde hentet den mill med $ som lå og ventet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelskeptikeren sier: "Kjøp enkle, funksjonelle kabler til en rimelig penge." Når innvendingene kommer, forklarer vi hvorfor.

Nissene sier: "Følg oss, og du vil oppleve vidunderlige ting og ta del i dype mysterier -- argumenter og forklaringer er overflødige."

(Men den fremstillingen avhenger vel av at vi glemmer, både alle de lange, merkelige resonnementene og irrelevante dataene kabeldyrkerne kommer med, og latterliggjøring og personlige angrep av typen "du hører ikke forskjell på en PC-høyttaler og et high-end-anlegg".)
    Ja, det går sikkert begge veier..
    Kabeldiskusjoner blir ofte så usakelige at jeg bare dropper å følge med til slutt.
    Blir mer drittslenging enn facts til slutt..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når folk spør om råd, blir de stort sett møtt med råd fra de du omtaler som nisser om å få lånt kablene hjem for å teste selv. De kan også komme med uttalelser om sine erfaringer med kabler. Er sjelden å se løp å kjøp anbefalinger fra den fronten, da alle disse nissene er fullstendig klar over at kablene må matches systemet med omhu.

De du omtaler som skeptikerne synes ikke man skal teste selv, fordi de hører ikke forskjell uansett, og hører de forskjell så har de blitt lurt og utsatt for placebo.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe feil med Placebo? Det er jo vitenskapelig bevist at placebo fungerer
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er vel ikke noe feil med Placebo? Det er jo vitenskapelig bevist at placebo fungerer
    ja vist fungerer placebo. Problemet er bare at i denne sammenheng blir det brukt som et skjellsord for å undertrykke en gruppe mennesker som i noen kretser blir kaldt nisser.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens utfordring:

Finn vitenskapelig/veldokumentert (ikke typen jeg hører/hører ikke forskjell på kabler; ikke forumbruker XYZ snakket med en som snakket med en som sa at kabler var viktig) oppbacking av deres påstander.

Vinneren får kred!

Førstemann til mølla. Klar-ferdig-gå!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Dagens utfordring:

Finn vitenskapelig/veldokumentert (ikke typen jeg hører/hører ikke forskjell på kabler; ikke forumbruker XYZ snakket med en som snakket med en som sa at kabler var viktig) oppbacking av deres påstander.

Vinneren får kred!

Jeg tror ærlig talt ikke lydmessige forskjeller på audiokabler er et høyt prioritert emne i tunge forskningsmiljø..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ærlig talt ikke lydmessige forskjeller på audiokabler er et høyt prioritert emne i tunge forskningsmiljø..
    Hva med veldokumentert? Hvis kabelprodusentene bruker store ressurser på å utvikle superkabelen, burde de også bruke litt på å skrive en rapport om effekten av dem?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vist fungerer placebo. Problemet er bare at i denne sammenheng blir det brukt som et skjellsord for å undertrykke en gruppe mennesker som i noen kretser blir kaldt nisser.
    Kan jo være greit å ha i bakhodet at effekten av de forventningene man har kan påvirke veldig sterkt. Forventninger som er skapt av reklame og subjektive meninger på forskjellige forum?

Leste om termen "nocebo" - som er det omvendte av placebo, altså en negativ effekt av forventninger. Leste at et typisk tilfelle er en som dør av et slangebitt - av en slange som viser seg å ikke være giftig :shock:

Man hører jo om folk som har blitt fulle og spyr av alkoholfri drikke - når de tror det er alkoholholdig. Vet ikke om det kalles for placebo eller nocebo?

Selv om forbedringen av kablene kun er placebo - så opplever jo lytteren/titteren en klar kvalitetsøkning. Skulle tro det er verdt pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med veldokumentert? Hvis kabelprodusentene bruker store ressurser på å utvikle superkabelen, burde de også bruke litt på å skrive en rapport om effekten av dem?
    hmm ja, øh vel denne delen tar stort sett markedsføringsavdelingen seg av med bruk av masse flotte ord :P

Det nærmeste jeg kan tenke meg til i farta som kan brukes er kablene som impedanstilasses iforhold til utstyret det skal brukes med. F.eks noen av tranparent sine kabler.
    Jeg lurer på om ikke cardas muligens også har noe slikt, som f.eks er tilpasset rør utstyr. Viss disse gjør arbeidsbetingelsene til forsterker bedre, vil det vel kan føre til bedre lyd, noe som sikkert er dokumenterbart.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ja, øh vel denne delen tar stort sett markedsføringsavdelingen seg av med bruk av masse flotte ord :P
    Mhm, det er da man tenker at markedsføringsavdelingen også styrer utviklingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens utfordring:

Vinneren får kred!

Siden du er så bråkjekk, så kan du jo slenge opp noen forskningsrapport hvor det er dokumentert at det er null forskjell på alle kabler også...

Venter i spenning!

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •