Har kjøpt ny pc, men sliter med kabler og slikt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt ny pc, men sliter med kabler og slikt

Jeg er ny her og da benytter jeg sjansen med å få litt hjelp
    Har en monsterpc her hjemme med DVI-I 29 pins inngang, har også bare vga kabel med DVI til vga adapter, men den fikk jeg vite ikke fungerer

Skjermen jeg har DVI-D med 19 pin, og fikk låne en DVI-D til HDMI adapter, men fikk ikke bilde fordi har ikke fått innstallert pcen, ikke lett uten en skjerm. Men DVI-D utgangen på det adapteret passet både i pcen min og skjermen min.

Så da er spørsmålet, hva kabel må jeg ha for å få bilde? har ATI Radeon 5870 in Crossfire med 4 DVI-Ier 29 pin og 2 HDMI på pcen min

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal da ikke måte installere pc for å bruke converter kabler da?

Husker da jeg bygde min forrige pc hadde jeg kun dvi utganger på skjermkort å skjerm med kun hdmi inganger, da brukte jeg en converter kabel dvi>hdmi å fikk bilde med en gang slik at jeg kunne installere pc osv. Sikker på at alt er i orden me skjermkort osv?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sånn converter adapter, men prøvde denne på Philips 37 FullHD-tv og fikk ingen bilde. Kan være tven min ikke støtter de oppløsningene jeg trenger for å få bilde.. Men min pcskjerm har kun DVI 19 pin "hvit" og VGA "blå"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste forskjellen mellom DVI-D og DVI-I er at DVI-D ikke støtter analoge signaler. En VGA-DVI adapter vil altså ikke kunne brukes på en skjerm med DVI-D inngang (eller et skjermkort med DVI-D utgang)

Det at skjermkortet har 29 pinner betyr at det har en dual-link utgang. Kontakten på skjermen, som har 19 pinner, er en single-link kontakt. single-link støtter oppløsninger opptil 1920x1200, mens dual-link støtter oppløsninger opptil 2560x1600. Jeg tror også det skal være mulig å splitte et dual-link signal til 2 1920x1200-bilder.

Anyway - en DVI-D-kabel kan plugges i en DVI-I kontakt, men ikke omvendt. En single-link kabel kan kobles i en dual-link kontakt, men ikke omvendt. Det du trenger er altså en DVI-D single link kabel, sånn som denne fra Clas Ohlson eller denne fra biltema.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal jo få bilde med denne kontakten. MEN! Bare for å være sikker, så spør jeg deg om du har koblet inn strømkablene som går fra strømforsyninga og inn i grafikkortet ditt? Er en del som ikke får med seg dette på slike kort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte sånn kabel idag dere linket til og fikk ingen bilde, og pcen jeg har er ikke selvbygd det er det Komplett som har laget til meg.

Skjermkorte mitt har bilde nummer 2 DVI uttak mens pcskjermen min har bilde nummer 4 DVI uttak

Elkjøp - Philips 24" monitor Her fant jeg produkter på Philips sine hjemmesider Philips - LCD-skjerm med HDMI, lyd, SmartTouch 24" bred 1920Â*xÂ*1080 Full HD i E-serien - 244E1SB/00 - LCD-skjermer til hjemmet - Skjermer - PC-produkter og telefoner, viss dere scroller nedover så vil dere finne DVI typen på skjermen. Vil denne skjermen fungere? Eller må jeg finne noe nyere? Viss ikke den gjør det så er det noe gale med pcen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •