Hvilke kabler? Subwoofer utgang forsterker til 2 aktive sub'er. Y splitt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke kabler? Subwoofer utgang forsterker til 2 aktive sub'er. Y splitt ?

Hei, har Mirage frx-9 som fronthøyttalere i mitt oppsett og tenkte å benytte de innebygde 8" (aktive) som sub'er. Jeg skal benytte sub utgangen fra forsterker.

Noen som har tips til hvilke kabler jeg må ha og hvor det anbefales å kjøpe disse fra for en grei pris ? Finnes det Y splitt til 2 røde og 2 sorte ? eller må jeg ha 2 stk. kabler ?

Mvh, Rune.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en Y-splitt, fås ved enhver Elkjøp, og to vanlige rca kabler er vel det du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, høyttalerne er litt gamle, har ikke RCA input, men vanlig høyttaler input (banankabler), rød og sort.

Vurderer å ta y splitt inn til effektforsterker og fra der ut mot sub input på høyttalerne, er det "stuerent" ?

Rune.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt med, du siger du ikke har rca innganger på høyttalerne, men at du har en "Sub" inngang....
    Hvilke tilkoblingsmuligheter er der bak på høyttalerne? Er der bare høyttaler terminaler må du bruke et "hi level" signal inn, altså fra en effektforsterker sine høyttaler terminaler ja...men, det går ikke ser du, medmindre....for at dette skal virke må du bruke Sub Out fra din receiver til en effektforsterker der da sender dette signal til dine Mirage. Hvordan skal du ellers få bruke delefrekvens osv. i receiveren?
    Har du en ekstra effektforsterker du kan bruke til dette formål da?
    Kjøp en aktiv subwoofer, denne har i tillegg til egen forsterker også linje innganger, da bruker du bare rca kabel.

Ja, beklager, jeg ser ikke helt hvordan ellers, kanskje du får andre svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Picture!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Løst .-)

Hei, har vanlig linjeinngang på høyttalerne for 8" elementene og har sub out fra forsterker, kjører y-splitt RCA fra sub out over til effektforsterker (en brummende Muse som jeg har liggende) for deretter å kjøre linjeinngang på høyttalerne. Da blir det basstoner :-)

Takk for engasjement. Neste gang kjøper jeg nyere høyttalere :-) og evt. en aktiv subwoofer. Håper 2x8" blir trøkk nok i den lille hifi bula mi.

(Fikk dessverre ikke lasta opp bilde)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •