Kabler til signal kilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Kabler til signal kilde

Hei, er ny her og har ett par spørsmål om valg av kabler. Lest en del tråder og ser at det er mye folk med veldig god peiling på slik
    Har en gammel platespiller med ny pick-up Rega bias 2 og cambridge 540p riaa forsterker.
    Plate spilleren står langt unna forsterker, (Hegel H1). kablene som jeg bruker er av svært dårlig kvalitet og tenkte derfor å lodde på nye kabler fra platespiller til riaa, Ca. 1/2 m,
    Spørmål 1: vilke type kabel bør jeg bruke? tversnitt++? fra platespiller til riaa?
    Spørsmål 2: vilke kabler bør jeg bruke fra riaa til forsterker ca 7m?'
    Skal lodde de selv, noen som har tips om hvor de selger rimlige kabler?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://dynabel.no/ er en grei side. F.eks Supra kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tverrsnittet er nok ikke så kritisk, mem skjermingen bør være god for såpass høyohmige og lavnivå signaler. Spesielt fram til RIAA.

elfa.se selger gode og smidige mikrofonkabler med veldig god skjerm, og RCA kontakter som jeg selv har benyttet for å lage høykvalitets signalkabler.

De har 2 innerledere, slik at du kan kjøre skjermet signaljord, og koble skjermingen til i kun senderenden. Da unngår du nettbrum pga jordsløyfer. Det er lurt på så såpass lange strekk som du trenger.

Jeg benyttet denne kabelen (du får den i flere farger):https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b...tem=55-813-27;

og disse RCA kontaktene (du får dem i flere farger): https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b...tem=42-275-18;

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linker til ELFA virker ikke (ubrukelig web-system der borte)...

Ellers enig med ovenstående. Det som teller er at kablene er godt skjermet -- og at pluggene er skikkelig loddet til kabelen og sitter godt i kontaktene.

Både Supra-kablene og de rimeligere mikrofonkablene fra ELFA er bra. Bruker begge deler selv.

Neutrik-plugger (ELFA) koster mye mindre enn Supra-plugger (fra dynaBel eller andre), og er like gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Linker til ELFA virker ikke (ubrukelig web-system der borte)...
    Sjekket linkene nå, og de funker selv når jeg limer dem inn i en Browser som ikke har cashet sidene. Det ser ut som om Elfa har gjort om kraftig på sidene sine nå. Det ligner litt mer på Farnell.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Sjekket linkene nå, og de funker selv når jeg limer dem inn i en Browser som ikke har cashet sidene. Det ser ut som om Elfa har gjort om kraftig på sidene sine nå. Det ligner litt mer på Farnell.
    Du har sannelig rett! Det var på tide.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •