Monster M1000i, original eller fake??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster M1000i, original eller fake??

Kjøpte for et par mnd siden to sett med Monster M1000i RCA 2m signalkabler på Ebay. Dette var fra Hong Kong.
    Om jeg skal kalle det for seriøs forhandler vet jeg ikke men det virket sånn.

De fleste er vel kjent med at det kan være begge deler med slike kabler.
    Jeg betalte en god del under i forhold til her Norge hvor de koster over 4000,- for settet.
    Ref:
    TonArt • Monster Cable Interlink M1000i

Jeg har ikke noe å utsette på hverken lyden eller finishen. Er helt strøkent både innpakning, plugger og kabel.

I etterkant har jeg tenkt litt mer på dette med original eller fake.

Er det noen har på forumet som kan se litt på bildene jeg har lagt ut og kanskje si om dette er originalt eller fake/kopi??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vestlige merkevarer blir vanligvis produsert ved mer eller mindre tilfeldige fabrikker i lavkostland i Asia, Latin-Amerika o.s.v. Det er ikke uvanlig at slike fabrikker lager litt mer enn de skal, og selger "overskuddet" på si...

Siden material- og arbeidskostnadene er minimale, kan slike piratkopier selges veldig billig. Eneste forskjell fra originalene, er at de ikke har gjennomgått den vanlige kvalitetskontrollen. M.a.o er risikoen for "feilvare" større.

Med mindre man er kabelnisse hører man naturligvis ikke forskjell på slike "kopier" og originalene, om det ikke er kontaktfeil e.l.

Det finnes sikkert også rene kopier, som kan være laget av dårligere materiale enn originalene -- og sannsynligvis feilvare som er luket ut i kvalitetskontrollen, men solgt på si. Men da burde det være mulig å se det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Vestlige merkevarer blir vanligvis produsert ved mer eller mindre tilfeldige fabrikker i lavkostland i Asia, Latin-Amerika o.s.v. Det er ikke uvanlig at slike fabrikker lager litt mer enn de skal, og selger "overskuddet" på si...

Siden material- og arbeidskostnadene er minimale, kan slike piratkopier selges veldig billig. Eneste forskjell fra originalene, er at de ikke har gjennomgått den vanlige kvalitetskontrollen. M.a.o er risikoen for "feilvare" større.

Med mindre man er kabelnisse hører man naturligvis ikke forskjell på slike "kopier" og originalene, om det ikke er kontaktfeil e.l.

Det finnes sikkert også rene kopier, som kan være laget av dårligere materiale enn originalene -- og sannsynligvis feilvare som er luket ut i kvalitetskontrollen, men solgt på si. Men da burde det være mulig å se det.
    Takker for svar.
    Det kan være som du seier at de ikke har gjennomgått den vanlige kvalitetskontrollen. M.a.o at risikoen for "feilvare" større.

Jeg kan som sagt hverken se eller høre noe galt med disse.
    Synes jeg gjorde et godt kjøp.

Bruker ett sett fra Pre-out front på receiver til effektrinn. Er godt fornøyd med lyden.
    Har ett sett tilgode om noen har lyst til å kjøpe.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Takker for svar.
    Det kan være som du seier at de ikke har gjennomgått den vanlige kvalitetskontrollen. M.a.o at risikoen for "feilvare" større.

Jeg kan som sagt hverken se eller høre noe galt med disse.
    Synes jeg gjorde et godt kjøp.

Bruker ett sett fra Pre-out front på receiver til effektrinn. Er godt fornøyd med lyden.
    Har ett sett tilgode om noen har lyst til å kjøpe for en grei pris.
    Hva skulle i så fall "en grei pris" være for de du har igjen?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster skal ha serienummer på/i pakken, hvis ikke er det fake.

Etter hva jeg har lest er det ofte litt forskjeller i farger/fargekombinasjoner på disse falske kablene, og har ikke noen tro på at det er overskudds produksjon av orginale monster kabler.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •