Ute etter en ren VGA-plugg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ute etter en ren VGA-plugg

Hei. Jeg er ute etter å gjøre skjermen i bilen min litt mer diskret og trenger derfor to VGA-plugger, Altså noe slik som bildet under. Har planer om å bruke en Cat 5E nettverkskabel, har lest at dette skal fungere veldig bra. Problemet er at jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i slike plugger. Jeg har hørt med både elfa.se og elektroskandia, men ingen av de hadde noe lignende og de visste heller ikke hvor jeg skulle forhøre meg. Jeg bor i Trondheim i tilfelle det er noen her i byen som kan ha slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se på DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1) om de kan ha noe. Eller så kan du jo kjøpe noen billige ledninger og åpne de. Du kan også høre med pc-verksteder rundt om de kan ha noe liggenes

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en kabel for så å prøve å åpne den. Det gikk rett i vasken. Etter betydelig arbeid med loddebolten (alt er jo smeltet sammen i en stor klump), fant jeg ut at pluggen var loddet på, for så å bli dynket i lim. Det var rett og slett umulig for meg å fjerne limet helt.

Dealextreme hadde heller ikke det jeg er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke kjøpe deg en billig kabel og klippe den på midten for å så skjøte den med cat5?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, fordi det er selve pluggen som er alt for stor. Slik det er i dag strekker den seg ned over tåkelyset mitt. Jeg vil ha det så diskret som mulig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA kabel bruker vel en standard 15 pin D-sub kontakt som du får på Elfa, ClasOhlson med fler. Så får du heller selv finne ut hvilke pinner som går hvor.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til pluggen? Jeg ringte til elfa og hørte, men de sa de ikke hadde noe slikt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Har du link til pluggen? Jeg ringte til elfa og hørte, men de sa de ikke hadde noe slikt.
    Har sendt deg en PM - jeg har noen plugger liggende som er til å loddes på kabel. Har selv lagd flere kabler med CAT5 kabel (skjermet).

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ELFA sier at de ikke har dette, så må de ha misforstått hva det var du ville ha. VGA bruker helt standard HD D-SUB med 15 pinner. F.eks. artikkelnummer 44-070-29 og 44-071-28 hos Elfa.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det der ser jo rimelig korrekt ut Men hva er grunnen til at det kalles HDD-Sub og ikke VGA? Til hvilke andre formål enn å koble en pc-skjerm til en pc kan en slik kontakt brukes til?

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D-SUB-kontakter kan brukes til en million forskjellige ting, og ikke bare innen data. Jeg jobber med profesjonell elektronikk, og der bruker vi massevis av det.

HD står i dette tilfellet for high density, altså tett avstand mellom pinnene. Det finnes også en standard 15-pin D-SUB, som er mer vanlig, men den passer ikke til VGA.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •