Kabel til senter bak ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel til senter bak ?

Jeg skal montere en av mine gamle mirage bakhøyttalere som senter bak og lurer på hvor tynn kabel jeg kan velge.

Til front høyttalere og senter-front har jeg Monster til ca kr 100/m ("tykke svin"). Til surroundhoyttalerne har jeg Monster (hvit) til ca kr 35-40/m.

Hadde håpt å slippe unna med en billig og relativt tynn kabel, pga lettere å skjule + pris + trodde ikke allverden av informasjon som ble sendt til senter bak. I tillegg vil ikke senter bak bli brukt til å lytte til musikk.

Har kjøpt en kveil på Clas O. til ca 90 kr for 20 meter. Vil dette bli helt på trynet ? Bør jeg spandere kr 40/m på monster (trenger ca 15 meter) ?

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg kjøpte mitt surround (Dolby Prologic) anlegg for ørten år siden, så sa selger at kablene til bakhøytalerne kun behøvde å være "tynne lisser". Dette grunet at det var kun mono og enkle lyd effekter i bak kanalene.

I dag med DD og DTS som kan kjøres med full frekvens i bak høytalerne, så har jeg hørt og lest at kablene bak bør være minst like bra som de kablene til front høytalerne. Dette også grunnet et langt lengre strekk som kan medføre signal tap.

Når jeg en gang får råd til å kjøpe meg en DD/DTS reciver, så vil jeg også oppgradere bak høytalerne og dems kabler. Tror jeg vil gå for supra sine "Supra Ply 3.4 S", dette er kabler som er godt skjermet, noe som kan være gunstig over lengre strekk.

Finnes sikkert tilsvarende gode kabler også i Monster sitt sortiment.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •