Monster M2000 HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster M2000 HDMI

Hei! Leter etter en grei 2m. HDMI kabel. Bruker mye Monster på andre lyd/signal. Sett en del på ebay/finn.no å ser at prisene er drastisk redusert når man ikke kjøper fra autoriserte forhandlere. Finnes det mye fake der ute?

Denne her synes jeg virker for god til å være sann.

eks;

Monster M2000 HDMI kabel. Verdens beste kabel til flatskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne ligger på ebay

om denne er fake eller ikke har jeg ikke peiling på.. di kopierer jo alt i Kina..

160kr inkl frakt tyder vel på at denne er en kopi kanskje :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er desverre en Kina kopi, mest sannsynlig.
    Be en kvittering hvor han har kjøpt disse, og du vil få svar.
    Men nå er vel orginale Monster kabler produsert i Kina også da regner jeg med...
    Jeg vet om en en nettside hvor alle monsters kabler selges i større mengder. Så sannsynlig har nevnte selger kjøpt fra denne siden og selger disse med stor fortjeneste.
    Selger dem slik at andre kan nyte lyden, for et stort BS!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så den ebay annonsen der. 33.71 U.S. dollars = 199 NOK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Logitrust
    Ja, så den ebay annonsen der. Stemmer jo overhode ikke. 37 amerikanske dollar = 218 norske kroner er for godt til å være sant.

:?
    fikk opp prisen 29 amerikanske dollar =165nok og det er med frakt

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville spurt om kvittering eventuelt forhørt meg med norsk importør. Jeg mistenker det er en kina-kopi. Disse kablene er nemlig såpass dyre at de ikke er veldig vanlige på markedet. Skal man først kjøpe en kopi, kan man like gjerne kjøpe en billig OEM kabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    fikk opp prisen 29 amerikanske dollar =165nok og det er med frakt
    hehe, ok. sikkert jeg som ikker har helt riktig kurs her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg ville spurt om kvittering eventuelt forhørt meg med norsk importør. Jeg mistenker det er en kina-kopi. Disse kablene er nemlig såpass dyre at de ikke er veldig vanlige på markedet. Skal man først kjøpe en kopi, kan man like gjerne kjøpe en billig OEM kabel...

ok- takker for respons alle sammen!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får man vel ikke kjøpt direkte fra fabrikk heller. Og den dumme årsaken at han fikk den billig pga. en del av reklamen er borte på esken så er det for tynt. Større tap for Monster å selge kabelen enn å bytte esken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Nå får man vel ikke kjøpt direkte fra fabrikk heller. Og den dumme årsaken at han fikk den billig pga. en del av reklamen er borte på esken så er det for tynt. Større tap for Monster å selge kabelen enn å bytte esken.
    Samme tanke streifet meg for å si det sånn

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

serienummer

Har ikke monster serienummer på kabelene sine? Slik at det kan sjekkes om de er originale eller ikke.. Tror jeg leste det en plass inne på foumet...

Den annonsen dær fra finn.no er nok en som har handlet fra ebay,
    og selger så på finn.no med grom fortjeneste - dersom han får solgt noen.
    Folk som er ute etter monster vet jo hva det er og hvor prisen egentlig skal være...

Tror ikke den koster $$$ og produsere for Monster, selv om den koster $$$ og kjøpe!
    Det er navnet som koster - ikke kabeln
    Det som kan være tilfellet er at monster har oppdaget en feil i produksjonen..som kan har truffet 1 av 1000 kabler... Og da må altså et stooort parti "kastes" ...alt mellom når alt var i orden sist til feilen ble oppdaget..
    Istede for og kaste dette, så er det mye mulig at de "stumpes" unna til kjøpere - fra fabrikk...i kina..
    Det kan jo være at det er her eBay kabelen til alt mellom 20 og 30 USD kommer fra.

Det er vell slik Clas Olson får lys pærer og stikk kontakter til en brøkdel av prisen iforhold til hva det
    koster i andre butikker.. De kjøper et stort parti med "dekefte" varer.. men hvor bare 1 av 1000 trenger og være ødelagt.
    De betaler smått for det, og kan selge det ut for litt mere - tjene "litt" og enda selge til halv pris av alle andre ... og får du en defekt - så ja, da får du gå tilbake og bytte

Dette vil jo ikke selgeren si til deg, for da kjøper jo ikke du hos han i frykt med og få en defekt kabel..
    Derfor dukker det opp en så lame unnskyldning som; feil på esken..

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    denne ligger på ebay

om denne er fake eller ikke har jeg ikke peiling på.. di kopierer jo alt i Kina..

160kr inkl frakt tyder vel på at denne er en kopi kanskje :P

Jeg har flere Monster hdmi kabler. Noen er kjøpt til en OK pris fra Amazon.com og noen er kjøpt veldig billig på E-bay (blant annet en M2000).

Alle fungerer som de skall og jeg ser absolutt ikke noen forskjell fra den ene eller andre modellen (lengde på kablene er 1-2,5 meter).

Mvh
    Peter

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste vil vel kanskje være enige i at man ikke vil høre/se noe forskjell uansett om kabelen er biltema eller monster. (bemerk i korte lengder!) Fake eller ikke fake. Problemet her er selgere som kjøper som sannsynligvis er fake og selger det for høy pris som "ekte". Og når jeg sendte en forespørsel til finn.no selger om kvittering eller bevis for at de er solgt fra fabrikk så venter jeg fortsatt svar. Så det sier seg sitt! (dem er fake!:evil: )
    Her blir vi godtroende kjøpere lurt/svindlet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som man lett kan finne ut, er avansen på kabler enorm. «Billigsalg» på kabler skulle derfor være en kurant sak. Om man får tak i kablene -- merkevareprodusenter selger ikke gjerne til forhandler som dumper prisene og dermed svekker merke-eksklusiviteten...

Men de fleste kabler (som andre vestlige merkevarer) blir laget ved fabrikker i lavkostland. Det er ikke uvanlig at slike fabrikker lager litt mer enn oppdragsgiveren bestiller, og selger «overskuddet» på si.

«Piratkopier» er altså ofte laget på den samme fabrikken som «originalen», med de samme materialene. Om de har gått gjennom den samme kvalitetetskontrollen, er en annen sak. Men dårlig lodding o.l. forekommer også på «originalkabel» kjøpt til blodpris i Norge...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Som man lett kan finne ut, er avansen på kabler enorm. «Billigsalg» på kabler skulle derfor være en kurant sak. Om man får tak i kablene -- merkevareprodusenter selger ikke gjerne til forhandler som dumper prisene og dermed svekker merke-eksklusiviteten...

Men de fleste kabler (som andre vestlige merkevarer) blir laget ved fabrikker i lavkostland. Det er ikke uvanlig at slike fabrikker lager litt mer enn oppdragsgiveren bestiller, og selger «overskuddet» på si.

«Piratkopier» er altså ofte laget på den samme fabrikken som «originalen», med de samme materialene. Om de har gått gjennom den samme kvalitetetskontrollen, er en annen sak. Men dårlig lodding o.l. forekommer også på «originalkabel» kjøpt til blodpris i Norge...
    Tanken har streifet meg og mistenker nok det samme. MEN det har man ingen garantier for. Dessuten kan fabrikanten endre vilkårene for kabelen ved valg av dårligere komponenter for å ha større fortjeneste på disse kablene som er solgt på "si".

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart et problem at det blir vanskelig å kjøpe brukt av merker som en vanlig forekommende på e-bay fra kinseiske selgere.

Men når prisen er lav nok så skjønner man hvor de kommer fra:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=61115&cat=all

Enig i at utfordringen blir større dersom prisen er høyere......

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell bare så enkelt at de som vil kjøpe fra ebay til 160,- gjør det,
    og de som vil gå i butikk og kjøpe samme(!?) kabeln til 2000,- kan jo gjøre det.

Men for og finne ut om det er helt ræva kabel - eller en bra, muligens original?
    Så er det vell bare og kjøpe en 10m+ kabel på ebay og sammenligne imot en fra butikk i norge.. Så får man jo sett..
    og en 10m på ebay koster jo bare 100 USD.. Men tørr ikke tenke hva en M2000 10m koster i Norge :shock:

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten kan fabrikanten endre vilkårene for kabelen ved valg av dårligere komponenter for å ha større fortjeneste på disse kablene som er solgt på "si".
    Da lager jo bevisst produsentet kabler til slike salg som 10 USD på ebay.

Om de har et "overskudd" som blir solgt, så er det lite sannsynlig at den er laget på en annen måte enn de som ikke er overskudd. Ellers vil jo produsentet lage 2 forskjellige kabler - og da kan det jo ikke kalles et overskudd - men rett og slett helt enkelt en dårligere kabel..
    Dette igjen tror jeg ikke Monster vil gjøre - da vil de jo bare svekke sitt eget navn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Da lager jo bevisst produsentet kabler til slike salg som 10 USD på ebay.

Om de har et "overskudd" som blir solgt, så er det lite sannsynlig at den er laget på en annen måte enn de som ikke er overskudd. Ellers vil jo produsentet lage 2 forskjellige kabler - og da kan det jo ikke kalles et overskudd - men rett og slett helt enkelt en dårligere kabel..
    Dette igjen tror jeg ikke Monster vil gjøre - da vil de jo bare svekke sitt eget navn.
    Nå har du misforstått meg. Det jeg vil fram til er at " noe overskudd" tror jeg ikke noe på. For monster har ingen fordel av å overprodusere for dermed å selge til dumpingpris. Da ødelegger de for seg selv. Det er jo ikke sikkert engang det er en monster fabrikk. Men en fabrikk som produserer monster kabler etter deres spec. og krav.
    Det er billigere for Monster på denne måten. Og problemet er da når den fabrikken produserer disse kablene på "si" og for å få mer fortjeneste ut av den så endrer de spec og krav. Billigere komponenter, ledere osv...
    Vet om flere bedrifter som bruker andre bedrifter til å produsere på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips på virkelig bra kabel til ok pris