HDMI splitting?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Tor Sumstad sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI splitting?

Har en Pioneer Reciever med 2xinngang og 1utgang til HDMI.
    Jeg har CanalDigital boks og PS3 kobla til reciveren.
    Nå har jeg kjøpt optisk kabel som jeg bruker mellom reciver og PC for å høre musikk.

Problemet er da at om jeg veksler til den kanalen som den optiske kablen er kobla på er det ikke lenger sigal fra dekoder til TV'en
    en. Greit å ha bilde på skjermen selv om man hører musikk fra pc'en

Hva kan jeg gjør for å få bilde på tv'en uansett om reciveren er på eller ikke, men samtidig beholde det sånn at jeg har dekoder og ps3 kobla innom forsterkern med HDMI?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke velge uavhengige innganger i menyen på recieveren slik at når du velger f.eks video 1, så sendes det optiske signalet til dekoding, samt bildet sendes til tven?

Newcomer Tor Sumstad sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan velge at f.eks DVD kanalen skal bruke bilde fra Video, CD bruker bilde fra DVR1 osv. Og jeg kan velge om de enkelte kanalene skal ta lyd fra analog, digital, PCM eller Auto.
    Jeg har 2 egne kanaler som heter HDMI1 og HDMI2 og det virker som at HDMI signal er forbehold disse og at jeg ikke får velge å bruke hdmi bilde eller lyd på noen andre kanaler.
    I dette tilfelle ville det være å få HDMI1 bildet over på Video/game som den optiske lyd-kabelen fra pc'en er kobla til.

Har forøvrig en Pioneer VSX-2016AV-S.
    Om noen har noe triks som gjør at jeg kan bruke HDMI bilde signal på andre kanaler en HDMI kanalene så gjør det igrunn saken mye lettere, men har mine tvil til at det går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •