Hei,

Jeg skal pusse opp til sommeren, og i første omgang blir det et mindre stueoppsett, mens det forhåpentligvis blir kinorom i kjelleren. Men først skal stue og kjøkken ordnes skikkelig.

Planen er å samle alt av utstyr til dedikert "teknisk-rom" i kjelleren. Jeg har fått lagt opp dedikert kurs og rack-skap er på vei. For å få minst mulig utstyr synlig i stuen kunne jeg tenkt meg å flytte receiver og pvr-boks o.l. ned i rommet i kjelleren, og ved hjelp av ir-extendere og rs232 styre enhetene som står i kjelleren.

Det eneste jeg er skeptisk til er HDMI strekkene. Jeg vet at 10m HDMI skal gå fint, er jo mange som har såpass med strekk til sine projektorer. Men i det tilfellet jeg vil koble til en ps3 eller lignende som da må stå i stua og ikke det tekniske rommet blir jeg nødt til å gjøre følgende (for å få lyd gjennom receiveren):

10 meter med HDMI fra enhet i stue til receiver i kjeller, også 10 meter HDMI fra receiver til tv i stue.

Vil dette gi problemer, eller blir signalet forsterket godt nok i receiver slik at dette ikke går bra, eller er det bare en skjøtekobling uten noe forsterking? Regner med at jeg havner på en mid-range denon receiver til stueanlegget.

Og jeg skulle helst sett at jeg fikk full støtte for 10gbit i hele strekket.

Noen som forresten har noen tips til hvor man kan få kjøpt 10m HDMI som er 1.3b cat2 godkjente til en rimelig penge? Helst nærmere 500 enn 2000 kroner...