AVtorget - forslag til forbedringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation AVtorget - forslag til forbedringer

Siden AVtorget later til å være et "ankepunkt" på dagesn plattform, tenkt vi at det kunne være lurt å få litt spesifikke tilbakemeldinger på hva som kan gjøres innenfor rimelighetens grenser. Husk imidlertid at vi ikke får endret dagens desing, men kan ha mulighet til å endre mindre mindre ting i layouten, samt litt av koden bak.

Flott om dere som poster i denne tråden er tydelige på hva dere mener. Legg gjerne med en skisse eller lignende, også, om det er mulig.

På forhånd takk!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å komme med noe spesifikt. Hele torget er bare søppel. Unnskyld uttrykket, men finner ingenting positivt med dagens torg.
    Resten av forumet begynner derimot å bli ganske brukbart, så merker allerede at jeg er innom flere ganger om dagen, og det er positivt

Gjør torget enklere og mer oversiktlig og brukerne (samt nye) vil komme gradvis (tilbake)!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg det ser ut som at hele torget er presset sammen i bredde og mangler bredde som følge av det nye designet. Helt sikkert en tilvenningssak.

Men når jeg prøvde å gå inn på en kategori, så åpnet det seg en ny under-kategori, men under-kategorien kan ikke trykkes på. Derimot må man trykke på tallet som indikerer hvor mange objekter som er til salgs (se vedlegg). Det kan fort misforstås, og en kan sitte med inntrykket om at det ikke fungerer. Noe som ville vært langt mer intuitivt ville vært en knapp som jeg elegant tegnet i Paint. En knapp gir mening å trykke på, tallet gir ikke mening slik det står.

Jeg har ikke prøvd å lage noen annonse, så kan ikke si noe om hvordan det fungerer.

Mvh Faller
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder AVtorget - forslag til forbedringer-avtorget-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare henvise til sentralens torg, det synes jeg virker veldig bra. Savner sortering på geografisk område.

-R

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enklest mulig alá slik det gamle torget var. I dag er det alt for mye upraktisk dill og dall. Torget burde være mere slik som forumet er, både på oversiklighet og design. Dagens oversikt, underkategorier og underkategorier av underkategorier er alt for mye.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enkelt som mulig med få kategorier, klikker man på kategorien går man rett inn. Under kategoriene må del være en liste over de siste produktene som er lagt inn.

Laget en enkel illustrasjon for hva jeg ser for meg.

AVtorget - forslag til forbedringer-avtorget-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode forslag her! Veldig nyttig illustrasjon, BEF, den tar vi med videre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra innspill BEF, navigeringen er uten tvil noe vi må ta tak i snarest, vi skal se hva vi får til med det første....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte det sånn det var før. Oppfordre folk til å registrere seg på PayPal og bruk det til betaling. Skulle det bli problemer så løser PayPal saken for deg og du får pengene tilbake i de fleste tilfeller.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bedre bilder! De annonsene jeg har sjekket er jo bare tumbnails av noen bilder lagt ut. Og hvilke fylke salgobjektet er i kan være fin info. Ikka alle som vet hvor spesifikke stedsnavn er.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal skifte side der hvor annonsene ligger så havner du på bunnen av neste side i stedet for på toppen. Utrolig irriterende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Mye fine innspill her, keep em´ coming!! Selv om dette kanskje ikke er noe folk har etterspurt har vi nå fått fiks på PayPal / kredittkort-betaling med kvittering til selger og kjøper pr. e-post i kveld... Nå skal vi ta tak i nye ting, og en bedre navigeringsløsning er noe vi skal prøve å få på plass med det første.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det skal være lett å søke etter ting, så kunne sotere ut forskjellige parametre. Slik som det går på f.eks Musicstore. Der søker man, så får man opp alt, og kan filtrere for å finne mer riktig produkt. Er samme som på prisguide etc.

AVtorget - forslag til forbedringer-sortering-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også ikke så mange kategorier. Jeg vil heller bla igjennom 4 store kategorier enn 20 tomme.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Sted
    overhalla
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg la nettopp ut en annonse på ønsker kjøpt, og syntes det var mye unødvendig man måtte fylle ut, men det kan vel være det samme da tydligvis veldig få bruker torget lenger. ønsker meg gamle AVforum tilbake jeg, med stor aktivitet og innholdsrikt brukt torg

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da har vi begynt arbeidet med å forbedre torget basert på innspill i denne tråden. Det vi har gjort så langt er:

1. Mulighet for å forstørre bilder ved å klikke på dem.
    2. Kommune angis i tillegg til byen.

Vi jobber med et bedre system for navigering, men i første omgang må vi se om det er mulig å korrigere eksisterende da det viser seg å være mye jobb å starte fra scratch. Jeg har skissert opp et opplegg jeg tror vil gjøre navigeringen noe bedre, men ser at det fremdeles er rom for ytterligere forbedring. Skal gi beskjed når det oppdaterte systemet er på plass så får dere bare fyre løs, er helt i orden med kritikk, men konstruktiv er selvsagt det som bidrar mest!

Ellers er annonseutleggingen også forbedret noe, lagt til en kort forklaring rundt dette med opsjonen rundt "Kjøp nå" og PayPal for de som ønsker å benytte seg av dette (som jeg tror kan være lurt når en skal selge / kjøpe kostbar elektronikk i lys av at PayPal faktisk refunderer i mange tilfeller ved svindel...).

Vi holder dere oppdatert og håper vi skal klare å snekre i hop et system som funker bra snart! Et torg som funker er selvsagt helt essensielt på en community-side som AVforum, noe vi er *smertelig* klar over....

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Da har vi begynt arbeidet med å forbedre torget basert på innspill i denne tråden. Det vi har gjort så langt er:

1. Mulighet for å forstørre bilder ved å klikke på dem.
    2. Kommune angis i tillegg til byen.

Vi jobber med et bedre system for navigering, men i første omgang må vi se om det er mulig å korrigere eksisterende da det viser seg å være mye jobb å starte fra scratch. Jeg har skissert opp et opplegg jeg tror vil gjøre navigeringen noe bedre, men ser at det fremdeles er rom for ytterligere forbedring. Skal gi beskjed når det oppdaterte systemet er på plass så får dere bare fyre løs, er helt i orden med kritikk, men konstruktiv er selvsagt det som bidrar mest!

Ellers er annonseutleggingen også forbedret noe, lagt til en kort forklaring rundt dette med opsjonen rundt "Kjøp nå" og PayPal for de som ønsker å benytte seg av dette (som jeg tror kan være lurt når en skal selge / kjøpe kostbar elektronikk i lys av at PayPal faktisk refunderer i mange tilfeller ved svindel...).

Vi holder dere oppdatert og håper vi skal klare å snekre i hop et system som funker bra snart! Et torg som funker er selvsagt helt essensielt på en community-side som AVforum, noe vi er *smertelig* klar over....

1 ting som er lett, er å kutte ned på kategoriene. Det trenger ikke ta lange tiden, eller mange resurser.

En annen ting er det å kunne redigere annonsen i 10-15 mins etter du har laget den. Aner ikke om det går nå, men er sykt irriterende å glemme en liten ting, eller ha noen skriveleifer som du ikke kan endre. på.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut min første annonse på v2 av avforum. Dette tok ca 10x så lang tid som å legge ut samme annonse på hifisentralen.

Hele torget forsiden ser jo litt ut som ett flydropp uten noe spesielt system.

Måtte velge "kun henting" selv om jeg også gjerne kan sende - å måle opp pakken var ikke like aktuelt. Ellers så registrerte den ikke fylke og by i starten så måtte velge dette ett par ganger før den husket det. Tok litt tid før jeg skjønte at "state" var fylke - oversetting på plass. Letet etter ett sted jeg hadde glemt å velge hvilken stand gjenstanden var (state). Altfor mange kategorier å velge mellom. Valgte "profilert" annonse som skulle koste noen brukerpoeng - her hadde det kanskje vært greit å kunne se hvor mange poeng man hadde selv også, slik at man vet om man har råd eller ikke.

Kanskje greiere å kunne skrive hvor varen befinner seg som tekst istedenfor nedtrekksfelt? I buskerud var det ikke mange byer å velge mellom - er ikke alle som bor i en by

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Less is more.. betalingsløsninger, oppmåling av pakker/portoberegning, brukerpoeng, fylker whatever.. bare unødvendig tøys, spesielt når man mangler basale ting som navigering, utseende og fungerende menyer etc.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Planen og poenget er at folk selv skal kunne velge å legge ut enten en "quick" annonse eller eventuelt legge til vekt osv. som jo er nødvendig for at vi skal kunne automatberegne frakten. Denne "quick"-delen er foreløpig ikke rask nok, og det kommer vi uten tvil til å forbedre.

Når det gjelder brukerpoeng står det beskrevet antallet du har disponibelt før du velger å eventuelt bruke 50 av disse på å promotere annonsen. Dette står rett bak valgfeltet for promotering...

Lignende tråder

1. GET HD PVR - forslag til forbedringer ?
    By NoMoreNoise in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 54
    Siste melding: 05-24-2013, 21:46
  2. Tvstue med rom for forbedringer, tips/forslag ønskes og mottaes med takk.. :)
    By Rozar in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 08-06-2012, 19:06
  3. Svar: 47
    Siste melding: 02-04-2008, 14:25
  4. Cerwin vega- forslag forbedringer
    By tommyha in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 11-07-2007, 23:03
  5. Tegning av hjemmekino rom, forslag forbedringer?
    By unIQue in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 13
    Siste melding: 01-20-2006, 16:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •