AVforum - veien videre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforum - veien videre

Vi som driver AVforum ser at trafikken ikke er så høy som vi hadde ønsket, og i så måte kan det være interessant å vite hva alle våre brukere tenker om dette, og om noen har innspill til hva vi kan gjøre for å øke både interesse og trafikk.

Det er helt klart at vi har hatt store utfordringer med forumoppgraderingen, noe som helt sikkert har gjort at mange brukere har forsvunnet. Det er imidlertid lite vi kan gjøre for å endre det nå, annet enn å prøve å få flere brukere tilbake igjen, nå som forumet fungerer ganske greit.

Alle tips er gode tips!

AVforum - veien videre-eureka-300x300-jpg

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at forumet virker bra nå, minus en ting og det er søkefunksjonen som ikke er optimal. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men før var det veldig enkelt å søke opp ting en lurte på bare med å bruke nøkkelord.
    det jeg savner fra andre forum som avsforum er mer artikler/anmeldelser "reviews" av filmer,spill,og forskjellige duppedingser. Får da fort en debatt om dette som skaper engasjement. Men problemet er vell om noen orker å påta seg dette.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns helt klart at det har blitt bedre i det siste. Det jeg ser/hører overalt (også på andre forum) er at folk klager over Torget. Jeg er sikker på at et velfungerende Torg automatisk trekker flere folk til forumdelen også. Dessverre har vi mistet mange kunnskapsrike mennesker på forumet siste årene. Dette startet før "oppgraderingen", så den har ikke skyld i alt. Spesielt syns jeg at det har gått ut over DIY-delen hvor jeg liker meg best. Ser ut til at det er prosjektorer og Quiz som fenger mest for tiden.

Hadde det ikke vært for TorTorden og et par andre som er behjelpelig med mye både for nye og gamle brukere i denne vanskelige tiden hadde det sett enda styggere ut for forumet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er at folk klager over Torget. Jeg er sikker på at et velfungerende Torg automatisk trekker flere folk til forumdelen også.

minus en ting og det er søkefunksjonen som ikke er optimal. Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men før var det veldig enkelt å søke opp ting en lurte på bare med å bruke nøkkelord
    Tiltredes.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedgrunnen min er faktisk forsiden. Trådene som ligger der blir alt for tregt oppdatert.

Til venstre er det som er på forsiden VS hva som faktisk er nyeste tråder.

AVforum - veien videre-av1-jpgAVforum - veien videre-av2-jpg
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Flere som bruker forsiden.. ? Klikker meg bare forbi den uten å så mye som å gløtte på den jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Siste par ukene har vi fikset PayPal-integrasjonen på torget slik at folk kan betale for "kjøp nå" ved bruk av kort... Vi har også fikset autokalkulasjon av frakt basert på postens satser. Fordelen med PayPal er bl.a. at de normalt refunderer i svindelsaker og dermed har en mer sikkerhet enn f.eks. postoppkrav (både for selger og kjøper). I tillegg funker jo PayPal som kjent med alle typer bankkort og selvsagt også i norske kroner.

Vi har også jobbet mye med layout og brukergrensesnitt på torget, men vil selvsagt fortsette å forbedre systemet. Innspill setter vi i så måte veldig stor pris på!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder oppdateringsfrekvensen på forsiden skal vi få økt denne etter vi har løst problemet med responstiden som etter nytt layout har visse "hickups"...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Hmmm.. Flere som bruker forsiden.. ? Klikker meg bare forbi den uten å så mye som å gløtte på den jeg.
    Har brukt den siden jeg registerte meg jeg. Altså okt 2009
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det er helt klart at vi har hatt store utfordringer med forumoppgraderingen, noe som helt sikkert har gjort at mange brukere har forsvunnet. Det er imidlertid lite vi kan gjøre for å endre det nå, annet enn å prøve å få flere brukere tilbake igjen, nå som forumet fungerer ganske greit."

Hovedgrunnen til lite trafikk er ikke at dagens plattform/versjon ikke er god nok, men at vegen dit var så kronglete.
    Underveis falt det av mange brukere som nå har sin daglige "AV dose debatt" på andre nettsteder.

Det er derfor en ganske stor 'markedsføringsjobb' som må til for å få disse brukerne tilbake til AVF og også skaffe helt nye brukere.
    Jungeltelegrafen kan være en brukbar metode - i 2014 heter den Facebook og Twitter.
    På AVF sin FB side er det i det store og hele bare medlemsinnlegg og lite eller ingen admin-innlegg (Einar legger ut noe innimellom).

Jeg vil foreslå at admin i AVF "rotter seg sammen" med en intern idedugnad og kommer med mange cunning-plans som bidrar til at aktiviteten på AVF øker igjen.
    F.eks kan dere starte med konkurranser på FB; oppfordre medlemmer til å dele/like, supre premier fra de store produsentene ....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Haugesund
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det bare er layout og interface på siden som skal til. Hvis de som har fartstid og kan mye om mangt her inne er med på å gjøe andre gode, da hjelper det også veldig til at nye og ferske vil trives når de først er kommet inn.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, cuda - et veldig viktig poeng. Alle skal taes imot med vennlighet og et smil. Alle spørsmål og problemstillinger er gode

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn funksjonsmessig så burde forsiden oppdateres oftere og søkefunksjonen fungere. I tillegg er det irriterende at man kan bare laste opp ett bilde av gangen under hurtigsvar, og ikke merke f.eks tre bilder samtidig på hardisken.

Det som går igjen er jo at det meste skal være så innviklet - med postsatser, paypal isteden for ett enkelt og greit system.

Men selve forumet begynner å bli bra. Tror også at torget holder litt på brukerne, uten at jeg var mye innom der å kikket selv før.

Reklamering for seg selv, både på sosiale medier og f.eks i watt kan være noe for å nå nye brukere. Ellers får vi håpe på noen nye fine byggetråder utover høsten, skremmende mange som ble "ferdige" nå i våres

Edit: Det kunne kanskje også være noe redusering av antall underforumer, blir jo litt rotete.
    Sist endret av sirant; 09-10-2014 kl 19:37

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg er latterlig knotete torg. For mye klikk for å komme seg til en kategori under salg, f. eks høyttalere.
    Ellers er forumet greit nok. Er innom ett par ganger i uken på grunn av rutine som har programmert seg inn fra den tiden jeg "bodde" her. Skjønner dere har jobba hardt med dette etter så mye motgang, men det virker som om funksjoner og oppsett er for "fancy" for sitt eget beste.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte AVforum en del før omleggingen, og må si jeg ikke orket mer da layouten ble endret. Det ble for mye rot. Nå har det skjedd en god del forbedringer, men jeg vil gjerne gi et par velmenende råd om forumet i seg selv. Jeg tror man bare må få forumet 99% oppe i ytelse og UI, og så vil nok brukerne komme tilbake igjen.

"If you build it, they will come", som det står skrevet. :-)

Forumoversikt:

* Kill your children - det er en del kategorier uten innhold, sikkert opprettet med gode intensjoner og forhåpninger. Slett disse. Opprett de heller på nytt hvis det blir trykkende mye engelsk innhold, produktomtaler av audio eller video osv., eventuelt flytt disse til bunn av siden. Det kan umulig være noen som benytter disse, og det gir ikke et godt inntrykk. (Jeg vet man kan gjemme hovedkategoriene, men...)

* Vurder om noen kategorier kan slås sammen.

* Fjern unødig fluff og luft rund kategoriene. Man må scrolle mye for å få en oversikt over kategoriene. Dette skyldes både antall kategorier, men ikke minst også all luften som er rundt. Det virker som det er satt av masse plass for å forklare kategoriene. Med grupperinger av forumene/kategoriene så tror jeg også det er begrenset hva man trenger av forklaring. Eksempel:

AVforum - veien videre-screen-shot-2014-09-10-22-29-32-png
    Denne listen burde ta halvparten av plassen, og fremdeles være lesbar. Det ville gi plass til dobbelt så mange forumoversikter på samme plass, og gjøre navigeringen raskere

* Responstid - Det er "noe" i UI-et som rett og slett henger rendringen av siden i Safari her, det tar iblant opp mot 20s å vise oversikten. Det går greit på andre siter, og jeg har en relativt fet linje.

* Ikonene foran forumnavnet - (Ser ut som snakkebobler som bytter mellom blå og grå) Jeg har ingen anelse om hva disse signaliserer, men jeg mistenker at de godt kunne droppes, forminskes, eller få en tooltip som sa hva de betydde

* For mye fet tekst - For mye fet tekst tar bort effekten av dette.
    Eksempel: AVforum - veien videre-screen-shot-2014-09-10-22-36-26-png
    Behold kategorinavnet i fet, og kanskje tittel på siste innlegg.

* Sving øksa i menyene: Man kan se siste innlegg på forsiden. Man kan velge "Nye innlegg" i menyen. Eller du kan velge "Aktivitetsstrøm" under dette igjen. Eller trykke på "Hva er nytt" i menyen under hovedmenyen. Eller velge "Nye poster" under denne igjen. Det er også mulig "Uleste" til høyre kan være til hjelp. Og selvsagt "Dagens". Jeg nekter å tro at alt dette er nødvendig for å holde meg oppdatert i forumet :-) Med litt omhu tror jeg alt dette kunne slås sammen til et par valg, maks, plassert i en og samme meny, og man vil dermed ha barbert bort ytterligere fluff fra siden som kan brukes til mer forumplass, større annonser eller hva dere vil.

AVforum - veien videre-screen-shot-2014-09-10-22-42-02-png

Skryt:

Den beste endringen dere gjorde var å fjerne alle småboksene rundt på venstre side og over. Det så ut som et juletre. Nå er dere på rett vei. Lykke til!
    Sist endret av Brummund; 09-10-2014 kl 22:54

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Hovedgrunnen til lite trafikk er ikke at dagens plattform/versjon ikke er god nok, men at vegen dit var så kronglete.
    Underveis falt det av mange brukere som nå har sin daglige "AV dose debatt" på andre nettsteder.

Det er derfor en ganske stor 'markedsføringsjobb' som må til for å få disse brukerne tilbake til AVF og også skaffe helt nye brukere.
    Jungeltelegrafen kan være en brukbar metode - i 2014 heter den Facebook og Twitter.
    På AVF sin FB side er det i det store og hele bare medlemsinnlegg og lite eller ingen admin-innlegg (Einar legger ut noe innimellom).

Jeg vil foreslå at admin i AVF "rotter seg sammen" med en intern idedugnad og kommer med mange cunning-plans som bidrar til at aktiviteten på AVF øker igjen.
    F.eks kan dere starte med konkurranser på FB; oppfordre medlemmer til å dele/like, supre premier fra de store produsentene ....
    Gode forslag her! Noe må vi gjøre, og Twitter + FB kan gjerne være gode plasser å starte. Det er klart at vi ønsker at AVforum.no skal være den foretrukne plassen å være, ikke FB og Twitter, men kanskje vi kan "stimulere" derfra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cuda Vis post
    Tror ikke det bare er layout og interface på siden som skal til. Hvis de som har fartstid og kan mye om mangt her inne er med på å gjøe andre gode, da hjelper det også veldig til at nye og ferske vil trives når de først er kommet inn.
    Godt poeng! Det er nok kanskje ikke så enkelt for oss i administrasjonen å gjøre noe mer (foruten egne bidrag), men vi kan i det minste oppfordre andre til å bli enda mer aktive

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Godt poeng! Det er nok kanskje ikke så enkelt for oss i administrasjonen å gjøre noe mer (foruten egne bidrag), men vi kan i det minste oppfordre andre til å bli enda mer aktive
    Ak, det er forsåvidt riktig men................
    Jeg har lagt merke til at nye brukere i det siste har valgt å legge ut sine spørsmål/problemstillinger på AVF sin FB side da man ikke får svar i tråden de har opprettet på AVF nett. Det er et varselstegn, ELLER et tegn på at brukeradferden endres til å velge sosiale medier hvor alle er "på nett" hele tiden.

Jeg vil råde dere i admin til å holde et øye med AVF nett og nye brukeres spørsmål, og så gi dem et svar. Vi andre nåværende aktive brukere har kanskje ikke kompetansen til å svare alle spørsmål. Det er litt kritisk, for det ER færre aktive brukere og da blir det færre igjen som kan/vil svare.

Dere i admin har muligens en verktøy til å "overvåke" innlegg som ikke er besvart innen xx tid? (jeg aner ikke, et novise spørsmål - ta det for det det er)

Det verste for nye brukere og deres spørsmål, er å ikke få svar - det er likestilt med at "her får jeg ikke svar så her er det ingen vits å poste noe"....

Skjønte du poenget mitt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt merke til at nye brukere i det siste har valgt å legge ut sine spørsmål/problemstillinger på AVF sin FB side da man ikke får svar i tråden de har opprettet på AVF nett. Det er et varselstegn, ELLER et tegn på at brukeradferden endres til å velge sosiale medier hvor alle er "på nett" hele tiden.

Jeg vil råde dere i admin til å holde et øye med AVF nett og nye brukeres spørsmål, og så gi dem et svar. Vi andre nåværende aktive brukere har kanskje ikke kompetansen til å svare alle spørsmål. Det er litt kritisk, for det ER færre aktive brukere og da blir det færre igjen som kan/vil svare.

Dere i admin har muligens en verktøy til å "overvåke" innlegg som ikke er besvart innen xx tid? (jeg aner ikke, et novise spørsmål - ta det for det det er)

Det verste for nye brukere og deres spørsmål, er å ikke få svar - det er likestilt med at "her får jeg ikke svar så her er det ingen vits å poste noe"....

Skjønte du poenget mitt?
    Ja, jeg skjønner poenget ditt, og det er helt klart noe vi kan og bør ha fokus på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Haugesund
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønte du poenget mitt?
    Opplevde selv at mine 2 første tråder her inne ikke fikk noen respons (kanskje det var "lavmål" spørsmål for mange her men de var relevante for meg), med resultat et jeg holdt på å slippe den gryende hjemmekino interessen fra meg og jeg ikke gikk videre med den. Er av den sorten som er nye på det jeg bruker tida og pengene mine på og da hjelper det ikke på gå på elkjøp for råd å handel.

Et siste forsøk hvor jeg fikk respons og svar, det gjorde til at comfort sonen og inspirasjoen vokste og det gikk ikke lenge før jeg brukte rundt 35 000 hos AV shop. Det skal ikke mange orda til for at en nykommer skal føle seg velkommen og det skal heller ikke mye til for at han ikke kommer tilbake.

Synes også at utstrakt bruk av svar som "det er bare å søke i forumet" er mindre inspirerende. Det er noe med å ha og få svar på sin egendefinerte tråd. Det blir som å få storlaksen på sin hjemmelagede flue eller å fly sitt eget byde fly

Ellers så syns jeg også det kan være både nyttig og smart av admin og bruke FB og Twitter til å styre brukerne inn på forumet.

Tenker da på å bruke eks, FB til å legge ut teaser's som:

Ta nå en titt på forumet for å lese tråden om nye Sony VPL-VW300ES

Sjekk nå ut den nye flotte DIY Subwoofer tråden som er kommet på forumet.

Nå kan du gjøre flere god kupp på AV Torget.

Slike "teasere" tror jeg det kan være nyttig å legge ut på FB.

Så istedet for å bli drept av FB, la den heller bli slaven din

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Veien videre? ett sommer prosjekt.
    By sand19 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 39
    Siste melding: 05-05-2013, 18:56
  2. Dangerc’s stereo, veien videre??
    By dangerc in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 11-03-2010, 10:06
  3. Veien videre, nye høyttalere