AVforum - veien videre - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi kommer til å redusere antall kategorier fremover, men har ikke kommet så langt enda. Det er på gang

Sitat Opprinnelig postet av trondmm Vis post
    For øvrig er jeg helt enig med Brummund: "Kill your children". Når det er generelt liten aktivitet på et nettsted, og den lille aktiviteten som er spres rundt på alt for mange underforum, så blir lyden av gresshopper øredøvende. Jeg teller til 69 forumer, mens det de siste 24 timer har vært postet i 41 tråder. Snart er det flere forumer enn brukere her. Et forum som har mindre enn 5 poster om dagen, eller mindre enn 5 nye tråder i uken, har ikke livets rett, og de bør fjernes (slås sammen med andre forum) så fort som mulig. Først når et emne blir veldig dominerende i et forum, kan man vurdere å skille det ut igjen. I praksis tror jeg man trygt kan gå ned til ett eller to underforum i hver kategori på AVForum.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Men hvordan? Setningen ser veldig fin ut "på papiret", men hva mener du konkret at avforum skal gjøre? Torget er vi vel alle enige i at bør gjøres noe med, men hva menes egentlig med at "avforum må bygges opp igjen"? Skal avforum betale Snickers, akto, Flageborg, RoKo, Stealt osv osv for å komme tilbake og bidra..? Eller må vi gjøre jobben selv? Jeg mener at aktivitet skaper aktivitet, og om folk ser at det er liv på forumet (uavhengig om det er fryktelig interessant personlig) så er det lettere å spørre om ting/lage tråder/skape diskusjoner.

Mulig det er viktig å redusere antall underforum, men for meg som bruker "Dagens" så merkes ikke dette på noen måte. Sitter dere på forumsiden og scroller ned for å se om det har skjedd noe i de forskjellige underforumene? I så fall forstår jeg at det blir uoversiktlig.
    Litt av problemet er kanskje at man allerede under kræsjen for nesten ett år siden, så etterlyste de fleste at torget må virke, færre kategorier og at man må holde ting enkelt og funksjonelt. Når det ikke har skjedd mye av dette går kanskje folk lei - og gir opp - å få disse personene tilbake er nok ikke lett. Hvordan man best starter fra scratch det vet jeg ikke - men tror det er den vinklingen man bør ha.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Litt av problemet er kanskje at man allerede under kræsjen for nesten ett år siden, så etterlyste de fleste at torget må virke, færre kategorier og at man må holde ting enkelt og funksjonelt. Når det ikke har skjedd mye av dette går kanskje folk lei - og gir opp - å få disse personene tilbake er nok ikke lett. Hvordan man best starter fra scratch det vet jeg ikke - men tror det er den vinklingen man bør ha.
    +1

Når de "populære" funksjonene ikke funker, og det tar 2 år før det funker igjen blir det jo naturlig at en del brukere forlater forumet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    @Ostemannen; vi har jobbet kontinuerlig med torget og det funker mye bedre nå. Blant annet er bildeopplastning nå mye bedre med thumbnails en kan flytte opp og ned med "drag and drop". Når det gjelder antall kategorier på torget tror jeg det kan være et poeng at kategorier uten annonser ikke vises men allikevel la de være tilgjengelige for folk når en skal velge hvor en ønsker å legge ut annonser. Skal få sett på dette...

Det vi jobber med akuratt nå er å vise siste innlegg fra AVforums Facebook-gruppe på forsiden, og dernest skal vi jobbe litt med minHjemmekino og minHiFi, bl.a. legge inn hurtiglenker på toppen av presentasjonene; www. minHjemmekino. no/ BRUKERNAVN og www.minHiFi. no/ BRUKERNAVN i tillegg til det internasjonale www.myHomeCinema. com/ BRUKERNAVN. Disse domenene er allerede aktive og kan benyttes i signatur osv. om en ønsker dette.

Vi skal også overføre det nye systemet for håndtering av bilder på minHjemmekino og minHiFi ettersom dagens system er vanskelig å forstå seg på. Da blir det mye enklere å editere samt laste opp bilder der, noe som har vært en hemsko i lang tid.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    @Ostemannen; vi har jobbet kontinuerlig med torget og det funker mye bedre nå. Blant annet er bildeopplastning nå mye bedre med thumbnails en kan flytte opp og ned med "drag and drop". Når det gjelder antall kategorier på torget tror jeg det kan være et poeng at kategorier uten annonser ikke vises men allikevel la de være tilgjengelige for folk når en skal velge hvor en ønsker å legge ut annonser. Skal få sett på dette...

Det vi jobber med akuratt nå er å vise siste innlegg fra AVforums Facebook-gruppe på forsiden, og dernest skal vi jobbe litt med minHjemmekino og minHiFi, bl.a. legge inn hurtiglenker på toppen av presentasjonene; www. minHjemmekino. no/ BRUKERNAVN og www.minHiFi. no/ BRUKERNAVN i tillegg til det internasjonale www.myHomeCinema. com/ BRUKERNAVN. Disse domenene er allerede aktive og kan benyttes i signatur osv. om en ønsker dette.

Vi skal også overføre det nye systemet for håndtering av bilder på minHjemmekino og minHiFi ettersom dagens system er vanskelig å forstå seg på. Da blir det mye enklere å editere samt laste opp bilder der, noe som har vært en hemsko i lang tid.
    Ja, var inne å så i sted. Ting funker jo bedre, men er jo fortsatt mange kategorier.

I mine øyne er det bedre å bla seg igjennom 40 produkter enn å bla igjennom 5 underkategorier per kategori. Kategorien for Audio er grei, men den for signalkilder kan dere fint forkorte. Eks kan bil gå inn i de andre kategoriene. og ikke noe vits å ha CRT og digitale projektorer som forskjellige kategorier. Jeg ville kuttet ned enda mer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    @Ostemannen ; hvis vi i første omgang ikke viser kategorier uten annonser tror jeg det er en grei start? Så fjerner vi heller kategoriene når / hvis vi får farta opp på torget igjen for p.t. er det jo lite aktivitet der og vanskelig å si hvilke kategorier vi bør beholde eller ikke. Tar jo ikke veldig mye ekstra tid for folk å bla gjennom litt flere kategorier når en skal legge ut en annonse, men at det står masse tomme kategorier på forsiden er jo veldig unødvendig. Skal lage task på å kun vise kategorier med annonser...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    @Ostemannen ; vi har nå implementert visning kun av hoved- og subkategorier med aktive annonser tilgjengelig. Dette gjør navigasjonen mer oversiktelig. Vi har imidlertid fremdeles kategoriene tilgjengelig for valg når annonsene legges ut, så får vi heller ta en gjennomgang av tilgjengelige kategorier ved en senere anledning.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Veien videre? ett sommer prosjekt.
    By sand19 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 39
    Siste melding: 05-05-2013, 18:56
  2. Dangerc’s stereo, veien videre??
    By dangerc in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 11-03-2010, 10:06
  3. Veien videre, nye høyttalere
    By omac in forum Receivere/forsterkere