!AVSTEMNING! NYTT DESIGN FOR AVFORUM - STEM OG PÅVIRK RETNINGEN! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat: VELG DITT FAVORITTDESIGN FOR AVFORUM (SE LENKE TIL UNDERSØKELSEN LENGER NED!)

Velgere
55. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • helmut777

8 14.55%
  • an3

37 67.27%
  • Remigiusz Szwed

4 7.27%
  • ElvisChristian

6 10.91%
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi valgt vinner; #2 - AN3. Dette designet viderefører AVforums generelle uttrykk samtidig som det moderniserer sidene på et fornuftig nivå. Vi synes flere av de øvrige designsalternativene var gode også, og kanskje også til og med noe mer fremtidsrettet, bl.a. mht mobile enheter (spesielt kanskje den ChristianElvis-varianten), men når vi ser det er såpass overvekt for angitte design velger vi å følge flertallets retning!

Vi skal få implementert dette designet uten at det forstyrrer stabiliteten på siten for øvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg likte forumet bedre før det ble oppgradert...det var ryddigere på en måte

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk just mail om denne avstemningen. Noe sent da avstemningen allerede ser ut til å være foretatt.

Ting fungerer haltende også skal ting endres enda engang ??? Usjda..
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten Vis post
    Fikk just mail om denne avstemningen. Noe sent da avstemningen allerede ser ut til å være foretatt.

Ting fungerer haltende også skal ting endres enda engang ??? Usjda..
    Samme her og så ikke hvordan man skulle stemme. Uansett foretrakk jeg også nr. 2 da den er minst rotete. Avforum burde lære av sentralen. Og ikke minst kutte ned på alle underkategoriene som gjør forumet veldig uoversiktlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor invitere til stengt avstemning?

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Da har vi valgt vinner; #2 - AN3. Dette designet viderefører AVforums generelle uttrykk samtidig som det moderniserer sidene på et fornuftig nivå. Vi synes flere av de øvrige designsalternativene var gode også, og kanskje også til og med noe mer fremtidsrettet, bl.a. mht mobile enheter (spesielt kanskje den ChristianElvis-varianten), men når vi ser det er såpass overvekt for angitte design velger vi å følge flertallets retning!

Vi skal få implementert dette designet uten at det forstyrrer stabiliteten på siten for øvrig.
    Hvorfor valgte dere et design før alle medlemmer fikk invitasjon til å delta i avstemningen? Hvorfor sende ut mail om å delta i en avstemning som er ferdig? Det kan virke som en bagatell, men noen kan ta det som en provokasjon, dessverre.

Som flere andre nevner så virker det som dere prøver å presse for mye inn på forsiden (for jeg regner med at det er forsiden dere har vist frem, ikke slik selve forumdelen blir), samtidig som dere sløser med plassen. Flere av designforslagene har veldig store fonter på steder hvor det virker bortkastet (som i "Recent Posts"-modulen i forslag 2), og jeg synes på generell basis at dere kaster bort skjermplass med for mye luft i enkelte av forslagene. Har dere tenkt på hva som er det viktigste for forsiden? Er det å presentere nyheter, forumdeltageres hjemmeløsninger, selve diskusjonsforumet eller en miks av alt? Og hvor tilbringer flesteparten av leserne tiden sin - det bør spille inn når design velges.

Jeg er forøvrig mest fornøyd med dagens utseende, men jeg ville endret én ting: Gi den en maksbredde som er smalere enn tilgjengelig skjermbredde, så hadde det blitt bra. Jeg har 2560px i bredden på mine skjermer, og da blir forumet for bredt så jeg må vri hodet frem og tilbake for å lese linjene. En maksbredde rundt 1200 hadde vært bedre for å unngå for mye hodebevegelse mens man leser:
    -avforum2-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -avforum-jpg  

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi sendte mailen for flere dager siden, så at folk ikke får mailen i innboksen sin før nå er jo veldig snodig. Tydelig at serverleverandøren setter opp en form for køsystem for e-poster som minner om køen inn til Oslo om morran...

Nå er uansett det registert over 200 stemmer og design #2 ligger såpass langt foran de øvrige at selv om flere hadde stemt ville nok resultatet blitt det samme.

Når det gjelder selve utformingen, altså hva designet er ment å formidle, er jo dette en kombinasjon av innholdet på nettsiden og er en av de oppgavene vi har lagt stor vekt på at designerne skulle løse på et mer effektivt vis enn i dag. Her var det opptil flere forslag, bl.a. denne mer kompakte utgaven fra "ChristianElvis", den minimalistiske fra "helmut777" og den noe mer tradisjonelle fra "AN3" som da også ble den som ble valgt. AN3 har imidlertid bl.a. lagt større vekt på visning av bilder fra brukerpresentasjonene enn de øvrige designalternativene ved å plassere disse helt til topps, samt stor vekt på å vise forumtråder litt ned på siden. Jeg synes han har klart å sette sammen en veldig grei "pakke" og vi gleder oss til å få implementert dette.

Vi jobber nå med å få utarbeidet subsidene med det valgte designet som utgangspunkt og deretter en plan for implementering.

Newcomer Tace sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mailen kom først nå for 5 min. siden.

"Nå er uansett det registert over 200 stemmer og design #2 ligger såpass langt foran de øvrige at selv om flere hadde stemt ville nok resultatet blitt det samme."

hmmm..ja det var godt sagt...NOT..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Mailen kom først nå for 5 min. siden.

"Nå er uansett det registert over 200 stemmer og design #2 ligger såpass langt foran de øvrige at selv om flere hadde stemt ville nok resultatet blitt det samme."

hmmm..ja det var godt sagt...NOT..
    ...statistisk sett skal det nok mye til for å endre retningen. Uansett; nytt design er valgt, vi gleder oss til å få dette på plass og vi legger mye ressurser og krefter ned i dette så vennligst forhold tilbakemeldingene konstruktive.

Newcomer Tace sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...statistisk sett skal det nok mye til for å endre retningen. Uansett; nytt design er valgt, vi gleder oss til å få dette på plass og vi legger mye ressurser og krefter ned i dette så vennligst forhold tilbakemeldingene konstruktive.
    Får beklage at noen ble fornærmet da.
    Det positive med denne avstemningen er at dere faktisk inviterte til en avstemning. Resten får jeg heller la ligge.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg respekterer veldig arbeidet dere har lagt ned i forumet, og forstår at dere syns det er frustrerende med kritikk. Folk skal og kan spare seg for sarkasme og trolling, men jeg syns samtidig det er ufint å undertrykke negative tilbakemeldinger.

Dette er et forum, og det ligger litt naturen til forum at man får ytterliggående meninger. Det må man bare tåle. Og når folk føler behov for å gi slike tilbakemeldinger, så tror jeg ikke det bare skyldes et markeringbehov men like mye utløp for en frustrasjon. Dette bør man ta til etterretning.

Det er folkene som bruker forumet som utgjør et forum, ikke forumet selv eller dens admins. Nå har man (uheldigvis) strukket strikken veldig lagt med at man bommet med utrullingen av V2. Jeg ville (iallefall om det var en server jeg driftet) vært varsom med utrulling av noe nytt i fare for å miste folkene og popularitet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått mail enda, men har stemt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Får beklage at noen ble fornærmet da.
    Det positive med denne avstemningen er at dere faktisk inviterte til en avstemning. Resten får jeg heller la ligge.
    ...på den positive siden var det jo en spenstig avatar du har valgt det da...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg respekterer veldig arbeidet dere har lagt ned i forumet, og forstår at dere syns det er frustrerende med kritikk. Folk skal og kan spare seg for sarkasme og trolling, men jeg syns samtidig det er ufint å undertrykke negative tilbakemeldinger.

Dette er et forum, og det ligger litt naturen til forum at man får ytterliggående meninger. Det må man bare tåle. Og når folk føler behov for å gi slike tilbakemeldinger, så tror jeg ikke det bare skyldes et markeringbehov men like mye utløp for en frustrasjon. Dette bør man ta til etterretning.

Det er folkene som bruker forumet som utgjør et forum, ikke forumet selv eller dens admins. Nå har man (uheldigvis) strukket strikken veldig lagt med at man bommet med utrullingen av V2. Jeg ville (iallefall om det var en server jeg driftet) vært varsom med utrulling av noe nytt i fare for å miste folkene og popularitet.
    Vi har full forståelse for kritikk Midas, men det er viktig at denne gjøres så spesifikk som mulig. At det foreligger frustrasjon over V2 både for medlemmer og hos oss stakkarer som har ansvaret for herligheten hersker det vel heller liten tvil om, men som alltid må en nesten velge å se fremover! MEN - vi må jo prøve å lære NOE av tidligere feil og dermed prøve så godt som overhode mulig å ikke påvirke driften av sidene ved oppdatering av design. Husk imidlertid at vi forrige gang endret langt mer enn designet - hele den tekniske plattformen ble lansert med brask og bram der både hardware og koding sviktet så det grein etter. Denne gangen er hardware på plass, og koden er også stabilisert.

Sier også igjen; oppdateringen av design er ingen erstatning for videre utvikling og fiksing av bugs, layout, GUI og generell brukeropplevelse, men vi føler allikevel at det var på høy tid å få gjort en oppdatering da dagens layout er utarbeidet av et selskap som driver teknisk programmering og ikke design. I kjølvannet av oppdatert design vil vi også prøve å gjøre positive endringer i GUIet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner som det var før og kommer ikke til og bruke forumet etter det ble totalt ødelakt,jeg har gått over til hifisentraLEN FOR GODT TROR JEG JA :-(

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg at #2 er definitivt den beste, selv om alle 4 ser egentlig flott ut. Mye bedre enn platformen i dag, for å si det MILDT. Please oppdater fortest mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail for 2 min siden om denne avstemmingen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av maze4real Vis post
    Fikk mail for 2 min siden om denne avstemmingen...
    Vi har sendt en forespørsel til server-leverandør rundt dette, ser ut som det foreligger en form for køløsning for utgående e-poster...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Mail ikveld jeg også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt 4

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Nytt surround anlegg med Design og film i focus.
    By pitchyou in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2008, 23:35
  2. Svar: 12
    Siste melding: 04-01-2007, 23:31
  3. Avforum med nytt oppsett!
    By FireLordMathias in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 01-29-2007, 20:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder