!AVSTEMNING! NYTT DESIGN FOR AVFORUM - STEM OG PÅVIRK RETNINGEN! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat: VELG DITT FAVORITTDESIGN FOR AVFORUM (SE LENKE TIL UNDERSØKELSEN LENGER NED!)

Velgere
55. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • helmut777

8 14.55%
  • an3

37 67.27%
  • Remigiusz Szwed

4 7.27%
  • ElvisChristian

6 10.91%
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 84
    Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer på nr. 2 om vi må ha nytt. Er også enig om at det hadde vært mer interessant å kunne se på forum-delen.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Jeg er enig med TorTorden,- kunne ikke sagt det bedre selv!For meg er forumet det viktigste,- ikke at det blir "omkranset" av stjernehimler..Har stemt på nr. 2,- dersom det er et av alternativene vi velge.Helst ser jeg at forumet er til for brukerne,- og at dere som drifter forumet fokuserer på oppetid og det tekniske.
    Enig i absolutt alt MorJohan skriver. Kan legge til at jeg foretrekker forumet i sin nåværende drakt framfor alle de foreslåtte alternativene. Less is more eller hva de sier...

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med RuneW, MorJohan og TorTorden. Disse forslagene som er kommet inn er for meg alt for rotete og prøve å servere forrett, middag og dessert på en gang. Jeg er også i den posisjon at om jeg må velge, så er det 2 som er best, men det betyr ikke at jeg liker den.

Jeg er nok enig i at det å beholde dagens layout vil være bedre, hvis man bare kunne rydde opp litt i skjermarealet som brukes. At man må scrolle ned ~900px for å komme til toppen av første innlegg på siden er virkelig å sløse med plassen, spesielt på mobile plattformer. Vil minne om et godt gammelt utsagn: "Less is more!".
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes nr 2: var bra.
    Alternativ 2. Designer; AN3

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de før meg, minst mulig dill er best. Stemte forøvring nr2 som jeg syns var det beste alternativet. Men alikevel, det ville være mest fornuftig å få forumet til å fungere bedre før nye ting går skeis, nå som folk begynner å komme tilbake.

Senest lørdag kveld og mer eller mindre hele søndag var jo forum nede. Det å legge ut bilder slik at thumbnails og alt blir i orden, må igjennom masse innstilllinger o.l. (ref=diskusjonen i "feilmeldingtråden") for å få det til å fungere - ikke veldig brukervenlig.

Bare det at stemmingen ikke fungerte svarer sier jo sitt. Forøvrig når jeg stemte øverst på denne siden så kom jeg plutselig til en tråd fra 2002 "er folk fornøyd med det nye forumet?" - passet jo forøvrig bra, men alikevel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemte på nummer to jeg..

Men det jeg savner mest, er gode gamle "AvTorget" , nå er det blitt helt tafatt med den halvnorskengelske "auksjonsgreia" og lite oversiktig , nei likte gode gamle avtorget best.
    Da var det sinsykt trykk på annonsene, og ting ble solgt kjapt. Nå har de fleste jeg kjenner droppa det, til fordell for Finn og lignende.. som er litt trist. da prisene der gjerne er av en helt
    annen æra

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på alle som sier "Less is more"
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som folk er temmelig samstemte på at;

1. Ikke for mye endringer.
    2. Påpass at endringer ikke går ut over stabiliteten.
    3. Less is more.

...følgelig ser vi dermed at AN3-designet er populært forutsatt at vi i det hele tatt skal foreta oss noen endringer.

Jeg ser også at "christianelvis" sitt designforslag får relativt gode tilbakemeldinger. Fordelen med dette designet er at det på et langt mer effektivt vis samler mye info på én og samme side. Jeg forstår at det ikke nødvendivis følger "less is more" sånn direkte, men å samle mye informasjon er praksis også å følge samme mantra da en slipper å måtte bla like mye i undersider.

En mulighet er derfor at vi implementerer elvischristians design som et alternativt skin og beholder det eksisterende. I første omgang kjører vi det nye skinnet som default, men ser vi at mer enn halvparten av aktive medlemmer velger å gå tilbake til det gamle blir det gamle default igjen.

Alternativt er det å kjøre over AN3-designet på hele siten, for ettersom det er såpass likt det vi har i dag er det lite poeng å legge dette til som alternativt skin.

Bare fortsett å stemme folkens, både her (avstemningen er nå åpen, var en bug som nå er fikset), samt gi karaktér på undersøkelsen som det er lenket til i første post direkte på 99designs.com.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Selve forumbiten blir for øvrig temmelig lik i dag uansett valg av design bare så det er sagt...... Endringene vi ser for oss går primært på forside / overall design, AVtorget, AVnytt og minHjemmekino / HiFi.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje man bør vurdere lastehastigheten også?
    Selv så sitter jeg på en 70Mbps linje, så det er ingen problemer for meg,- men andre forumbrukere har kanskje ikke samme hastighet?

Desto mer grafikk,- desto lavere innlastingshastighet.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, helt klart, hastighet er viktig. Et ekstra "skin" vil uansett ikke øke lastehastigheten, men det er andre ting som kan gjøres for øke speeden. Dette arbeidet fortsetter vi jo med uavhengig av oppdatering av design og inngår i den tekniske utviklingen.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen forandring ennå, takk!

Da har jeg også stemt. Det ble nr 2 her også, den så minst rotete ut. Ville nok absolutt beholdt det nåværende designet lengst mulig, og i hvertfall ett år til. Det er jo fremdeles mye som må gjøres. Jeg hater virkelig MyHomeCinema og myHifi. Designet og brukervennligheten er helt klein. Ser ikke ut. Vi vil ha tilbake (store) bilder, uten å måtte klikke på de, med enkle redigerings/tekstmuligheter under hvert bilde. Og så kommentarene til slutt når man skroller forbi dette, slik det var før. Nå blir man møtt med to småbokser og en vurderingsboks rett under som ikke ser ut.

Og hvorfor alt av titler på engelsk? Er ikke norsk godt nok lenger? Min Hjemmekino funker fint nok for meg!
    Også AVtorget må inn igjen slik det var før, og ikke som en auksjonsside. Også her er det masse engelsk som sniker seg inn, helt unødvendig. Mulig det bare er alderen min som gjør at mye av dette nye blir feil, man blir lett mer konservativ med årene, og for meg og mange andre er less is more et fint utgangspunkt. Hadde jeg vært deg Lygren, så hadde jeg kanskje brukt resursene på å få alt opp å gå slik brukerne vil ha det, før jeg hadde begynt med ny design. Bare et tips, siden dere til nå har brukt masse tid og penger på å bare få versjon 2 opp i knestående igjen...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tilbakemeldinger på kommentarene angående bilder, både i tråder og i min hjemmekino/hifi, forum som var nede halve helgen, - og som Hunsbedt sier "slik brukerne vil ha det" - ser ut som det kommer litt andre rekke. Folk er her for forumet og torget, primært.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Designendringen kommer ikke som en erstatning til de generelle forbedringene av tjenestene fremover, men det kan ofte være lurt å ha en god basisplattform å forholde seg til når en skal forbedre layouten. Husk at vi har jobbet og fortsatt jobber kontinuerlig med det tekniske, så en noe korrigert designretning endrer ikke dette arbeidet.

Går vi for det designet som folk flest ser ut til å foretrekke; AN3, er det mer en oppdatering av knapper og fonter enn noe annet, dog satt sammen av en proff designer i stedet for utviklerfirmaet som i dag.

Designeren vi velger skal lage design også for AVnytt, AVtorget, minHjemmekino og minHiFi, og da er også layouten på disse tjenestene del av oppdraget.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke / ser ingen stemmeknapp jeg , men 2 er vel den jeg synes ser best ut av disse.
    --
    Thorbjørn

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris Vis post
    Jeg finner ikke / ser ingen stemmeknapp jeg , men 2 er vel den jeg synes ser best ut av disse.
    Sitat Opprinnelig postet av Lygren
    Selve undersøkelsen finner du her: http://99designs.no/web-design/vote-a1ufb2. Legg stemme direkte i undersøkelsen!
    Here you go!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ser stadig mer samstemt ut for AN3-designet (nr. 2)... Fordelen er jo at dette medfører mindre endringer enn de øvrige, men løfter allikevel oversikten og "renheten" en hel del. Vi lar avstemningen gå noen timer til, og velger sannsynligvis vinner av designkonkurransen i løpet av dagen i dag.

Vi lover å gjøre implementeringen av nytt design så smertefritt som mulig ved at vi legger opp det nye designet parallelt med det gamle og switcher først når vi ser det funker.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent borgerlig flertall (blå) så her er det bare å svinge partipisken og gjennomføre en blå forvandling

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv nr 3 var pent. etter det var det nr to...og forsåvidt den første var jo også litt fresh...Men ja...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv fortrekker jeg nr 1. Nr 2 er grei den men ligner for mye på Hifisentralen i mine øyne. Greit nok for meg men synes kanskje man ikke skal kopiere konkurrenten...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Nytt surround anlegg med Design og film i focus.
    By pitchyou in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2008, 23:35
  2. Svar: 12
    Siste melding: 04-01-2007, 23:31
  3. Avforum med nytt oppsett!
    By FireLordMathias in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 01-29-2007, 20:03

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder