Hvorfor gikk ting så galt? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 116 av 116
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja men, det at det jobbes, har vi hørt lenge nå...

Enig med LL at om man ikke snart får ting opp å stå så dør hele forumet, det ar bare å se hvor lite aktivitet der er. Selv kommer jeg innom mest av gammel vane ikke fordi jeg liker det jeg ser så få litt farge på det, slik det ser ut nå er det døds kjedelig. Og på jobb fungere det ikke for meg da det knapt er kompatibel med Explorer 8 - dermed er besøkene halvert og jeg henger kun kort tid her inne. Liker det ikke men slik er det blitt....

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopiert fra sentralen og avforum tråden der:

Etter alle disse innleggene ble jeg litt nysgjerrig, og forsøkte å logge meg inn i går. Jeg hadde selvsagt glemt passordet mitt, og ba om å få det tilbakestilt. To ganger. Begge gangene var i går, og pr. i dag morges hadde jeg ikke fått noen email som jeg fikk vite jeg skulle få.
    Hadde det vært konkurranse i Norge på kinoforum og ikke kun hifisentralen ville nok avforum vært død allerede. Så lang nedetid, ustabilitet og "nedgradering" er gir store konsekvenser. Tipper at avshop også vil merke dette etterhvert?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest interessante med innlegget ditt, Sirant, er at et konkurrerende nettsted har egen tråd om en konkurrent .......

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Kopiert fra sentralen og avforum tråden der:

Hadde det vært konkurranse i Norge på kinoforum og ikke kun hifisentralen ville nok avforum vært død allerede. Så lang nedetid, ustabilitet og "nedgradering" er gir store konsekvenser. Tipper at avshop også vil merke dette etterhvert?
    Det må ha vært en stund siden for "glemt passord" har virket såvidt meg bekjent relativt lenge...

Ellers er vi minst like irriterte over feil som til stadighet dukker opp som dere, og husk at vi faktisk i tillegg betaler noen suppegjøker for å utføre disse "korrigeringene". Vi gjør så godt vi klarer og vi har selvsagt også testet alternativer, men når en har kommet såpass langt ut i prosjektet og vi stiller med begrenset ressursarsenal er vår beste option å fikse feil så effektivt som overhode mulig med de folka vi har til disp. I så måte er vi svært takknemlig for at folk fremdeles tar seg bryet med å rapportere inn problemene de opplever slik at vi får tatt det folk faktisk opplever som problematisk fortløpende og dermed prioritert faktiske bruksbehov.

I tillegg har vi vært så heldige å fått en hel del hjelp av en forumbruker; xilian, som bistår oss når han har en ledig stund. Han er imidlertid superbusy ellers, så hans fokus består i å ta rene forumrelaterte ting når han har tid og anledning. Dette er vi selvsagt svært takknemlige for!

Torget er for øvrig oppe å kjøre igjen nå etter at samme problem som oppstod sist uke stod opp fra de døde. Hvorfor ting ikke er mer robust når det først "fikses" kan en jo selvsagt lure på, men jeg skal love dere at jeg bruker både CAPS LOCK og fet skrift når jeg uttrykker hva jeg synes om det...

Igjen, fint om dere som nevnt bruker den andre tråden til feilrapportering.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg som ikke husker passord, var en som skrev dette der i dag Utelot navnet hans da jeg ikke har spurt om å "reposte" det i ett annet forum. Altså han får ikke logget inn pga manglende mail/passord.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Be ham gjerne sende en epost til administrator@avforum.no om du har mulighet! Sannsynligvis benytter han feil e-post, for som nevnt testet jeg dette akuratt nå og det fungerte som det skal...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et sånn hint om gangen i manglende passord-saken: Husk at vBulletin er et av verdens mest brukte forumsystemer.
    Gjett 4 ganger om ymse anti-spam-software legger merke til at det sendes ufattelig mengder like mail til ufattelig mange brukere over hele verden.

Først sjekker du spamfilteret. Finner du ingenting der, ok, da har den antagelig så høy "hit-rate" at den går rett til /dev/null.
    Da er eneste løsning å bruke "Contact Us"-skjemaet hvor du oppgir brukernavn og ber om at passordet blir endret.
    Admin endrer da passordet og svarer på mailen og oppgir dette, så kan bruker gå inn å endre selv etterpå.

Ang. AV-Forum. så er det en veldig enkel forklaring på at ting ikke funker fjell:
    Det er sykt mye som skal matche både her og der. Vi snakker MYE jobb for å få det til å funke.
    Det hjelper ikke med inkompetente hengehuer som ikke er helt på nett...
    Men herligheten.. er ikke SÅ langt igjen nå da. Også er det bare å poste bugs, så skal jeg prøve
    å bidra litt mer fremover nå. Er det nok bugs har jeg snart råd til ny forsterker
    Tom I. Arntsen
    -:- Onkyo TX-NR828 -:- JBL LS60 -:- JBL LS Center -:- JBL LS SUB -:- MIRAGE rear -:-
    -:- HARMAN/KARDON BDT 30 MKII -:- Samsung UE55D6500 -:-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det har vært mye hangups, men det begynner da vel virkelig å ta form? For min del har passord og innlogging fungert lenge (2 mnd+). Nå virker det nesten som om folk skal henge seg på for å finne småfeil, og så utbasunere hvor dårlig forumet er. Til det nevnte eksempelet, så er det jo bare å gå inn og evt forandre passord. Gidder man ikke det, så er man vel ikke interessert i forumet i stor grad fra før av?
    Det er lett å sitte på utsiden å kritisere, men jeg tipper det er ganske mye jobb dette her. Jeg har ikke peiling på hva dette innebærer, men da kan jeg heller ikke mene altfor mye om hva skulle vært gjort sånn eller slik i forkant heller. Det er nå engang slik at forumet har slått balla på stanga og tryna over styret, men da er det kun en ting å gjøre, og det er å brette opp armene og plastre skrubbsårene. Der mener jeg også at vi medlemmer har et ansvar. Det nytter ikke bare å sitte på sidelinja å syte. Å lese at avforum er dødt på det andre forumet, er litt komisk. Så lenge det er puls er det liv, og det er vi (medlemmene) som skaper liv. Det virker som folk veldig fort glemmer at slike forum har har vært med å forme deres egen interesse og læring rundt lyd og bilde?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Er enig i at det har vært mye hangups, men det begynner da vel virkelig å ta form? For min del har passord og innlogging fungert lenge (2 mnd+). Nå virker det nesten som om folk skal henge seg på for å finne småfeil, og så utbasunere hvor dårlig forumet er. Til det nevnte eksempelet, så er det jo bare å gå inn og evt forandre passord. Gidder man ikke det, så er man vel ikke interessert i forumet i stor grad fra før av?
    Det er lett å sitte på utsiden å kritisere, men jeg tipper det er ganske mye jobb dette her. Jeg har ikke peiling på hva dette innebærer, men da kan jeg heller ikke mene altfor mye om hva skulle vært gjort sånn eller slik i forkant heller. Det er nå engang slik at forumet har slått balla på stanga og tryna over styret, men da er det kun en ting å gjøre, og det er å brette opp armene og plastre skrubbsårene. Der mener jeg også at vi medlemmer har et ansvar. Det nytter ikke bare å sitte på sidelinja å syte. Å lese at avforum er dødt på det andre forumet, er litt komisk. Så lenge det er puls er det liv, og det er vi (medlemmene) som skaper liv. Det virker som folk veldig fort glemmer at slike forum har har vært med å forme deres egen interesse og læring rundt lyd og bilde?
    You speak the truth brother!!!

-praise-lord-meme-generator-praise-lord-5d7260-jpg

Newcomer sense sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som ting etterhvert kommer på plass.. men hvor er siden min på MIN HIFI? hadde jo noen bilder der..Tenkte den trengte en liten oppdatering

edit: Fant den men bildene har blandet seg.....og teksten til bildene og svar er borte...

mvh..
    Sist endret av sense; 12-03-2013 kl 16:35

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, dette skipet ser jeg ut til å slippe ut vann igjen, og ikke slippe inn. Ville bare belyse ett muligens problem med at brukere ikke får logget inn.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noen tilbakemeldinger på min brukerprofil i forbindelse med salg på AV Torget. Nå ser jeg ikke disse noe sted lenger. Disse tilbakemeldingene var av stor betydning for meg i forbindelse med salg, da de positive tilbakemeldingene bidro til større interesse hos potensielle kjøpere. Er disse tilbakemeldingene tapt for alltid etter overgangen til V2?

Noe liknende hendte også på Hardware.no for en rekke år tilbake: Der forsvant alle tilbakemeldinger fra bruktmarkedet, og såvidt jeg vet fikk vi aldri noe forvarsel om dette. Jeg synes det er synd at tilbakemeldinger som man har "opparbeidet" seg gjennom flere år bare forsvinner slik uten videre. Jeg er klar over at det kan være vrient å få overført eller integrert disse tilbakemeldingene direkte i et helt nytt system, men det burde være mulig å markere den nye profilen på en eller annen måte slik at den er representativ for de tilbakemeldingene som lå i systemet før.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    +1. Vi må bare få ballen til å rulle. Altså poste. Om det blir litt tråder som går opp igjen så mener jeg det er bare riktig dersom det genererer trafikk og får aktiviteten opp. Norge er alt for lite til at vi kan la en slik resurs og forum gå ned.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Absolutt, dette skipet ser jeg ut til å slippe ut vann igjen, og ikke slippe inn. Ville bare belyse ett muligens problem med at brukere ikke får logget inn.
    Husker du å slette kaker etter hver økt? Jeg har ikke problemer med det på chromeen min.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile Vis post
    Jeg hadde noen tilbakemeldinger på min brukerprofil i forbindelse med salg på AV Torget. Nå ser jeg ikke disse noe sted lenger. Disse tilbakemeldingene var av stor betydning for meg i forbindelse med salg, da de positive tilbakemeldingene bidro til større interesse hos potensielle kjøpere. Er disse tilbakemeldingene tapt for alltid etter overgangen til V2?

Noe liknende hendte også på Hardware.no for en rekke år tilbake: Der forsvant alle tilbakemeldinger fra bruktmarkedet, og såvidt jeg vet fikk vi aldri noe forvarsel om dette. Jeg synes det er synd at tilbakemeldinger som man har "opparbeidet" seg gjennom flere år bare forsvinner slik uten videre. Jeg er klar over at det kan være vrient å få overført eller integrert disse tilbakemeldingene direkte i et helt nytt system, men det burde være mulig å markere den nye profilen på en eller annen måte slik at den er representativ for de tilbakemeldingene som lå i systemet før.
    For alt vi vet så kan det være noe som bare ikke er gjort synlig enda. Bare at det tar litt tid.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •