Hvorfor gikk ting så galt? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 116
    Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Update: Virker som de siste "private messages" det siste døgnet er blitt slettet... Og en annen ting, trykker jeg på AVforum knappen kommer siden aldri frem. Jeg har elsket avforum siden tidenes morgen, nå føler jeg at det har blitt en funksjonshemmet kjerring som ikke engang klarer å lage toro suppe,.

Ps: Alt skrytet mitt på minHjemmekino har også blitt sletta...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av metallsulten Vis post
    Update: Virker som de siste "private messages" det siste døgnet er blitt slettet... Og en annen ting, trykker jeg på AVforum knappen kommer siden aldri frem. Jeg har elsket avforum siden tidenes morgen, nå føler jeg at det har blitt en funksjonshemmet kjerring som ikke engang klarer å lage toro suppe,.
    Hvor er liker knappen ? Jeg er SÅ enig ! Ustabil tilgang med diverse virr og vås ! Man får lyst til å takke for seg, skrivelysten er mere på klagesiden enn på den konstruktive side, skal det snus må forumet først stabiliseres. Jeg tar en minimum forumpause uten engang forsøke åpne hovedsiden eller undersider til etter nyttår en gang, er jeg missfornøyd med tilstandene når den tid kommer er jeg borte for godt.

So long good luck!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    So long! Det er gratis og helt frivillig å bruke avforum. Det er jo ikke akkurat slik at lygren og co PRØVER å gjøre det vanskelig for deg eller andre. Bidra positivt med innhold eller konstruktive tilbakemeldinger. Å sutre som kjerringer hjelper ingen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you for posting! Your post will not be visible until a moderator has approved it for posting.

Omg.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott om dere bruker følgende tråd til rapportering av feil: http://avforum.no/forum/showthread.p...tus-AVforum-V2. Ingen fora skal kreve moderatorgodkjennelse, så angir du hvilken forumkategori det er snakk om skal vi prøve å få en fiks på det ASAP!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har raportert det inn der nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Første post på lang tid i AVforum. Støtter de som synes den nye versjonen ser kjedelig ut. Forretningsmessig, eller kanskje skal vi si businesslike for å følge opp den språklige utvanningen som brer om seg. Ikke noe stort 'issue' vil mange si men dog er det ikke spesielt innbydende det hele. Savner ikke den gamle versjonen heller, men det var hvertfall liv og røre der i positiv forstand.

Jeg er ingen dataekspert og det er sikkert for sent nå, men: Hvorfor har man ikke forsøkt å lage et forum som ligner på det svenske MinHembio?

Det er etter min mening uovertruffent i alle sammenhenger; innbydende design og lekre sider, der alt fra fargesammensetning til skriftstype er lekkert og øyevennlig. Søkemotoren er OPTIMAL, det er bare å begynne å skrive inn det man søker etter så popper det opp tråder, produktinfo og bilder etter hvert som man skriver. Linker videre til Prisjakt, gallerier osv. Fantastisk brukervennlig. Googlebaserte søkemotorer i et sånt forum er bortimot ubrukelig, har en fyr f.eks lagt inn et produkt i nicket sitt så kommer alle innleggene til vedkommende opp i et søk. Elendig i forhold til MinHembio. I tillegg er forumet godt organisert med både offisielle tråder rundt et produkt/produsent osv samt et fornuftig utvalg kategorier. Det er en gjennomgående positiv og hjelpsom holdning i forumet og det er virkelig svært OK å slå i hjel litt tid der.

Skrevet i beste mening.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J Vis post
    Hei!
    Første post på lang tid i AVforum. Støtter de som synes den nye versjonen ser kjedelig ut. Forretningsmessig, eller kanskje skal vi si businesslike for å følge opp den språklige utvanningen som brer om seg. Ikke noe stort 'issue' vil mange si men dog er det ikke spesielt innbydende det hele. Savner ikke den gamle versjonen heller, men det var hvertfall liv og røre der i positiv forstand.

Jeg er ingen dataekspert og det er sikkert for sent nå, men: Hvorfor har man ikke forsøkt å lage et forum som ligner på det svenske MinHembio?

Det er etter min mening uovertruffent i alle sammenhenger; innbydende design og lekre sider, der alt fra fargesammensetning til skriftstype er lekkert og øyevennlig. Søkemotoren er OPTIMAL, det er bare å begynne å skrive inn det man søker etter så popper det opp tråder, produktinfo og bilder etter hvert som man skriver. Linker videre til Prisjakt, gallerier osv. Fantastisk brukervennlig. Googlebaserte søkemotorer i et sånt forum er bortimot ubrukelig, har en fyr f.eks lagt inn et produkt i nicket sitt så kommer alle innleggene til vedkommende opp i et søk. Elendig i forhold til MinHembio. I tillegg er forumet godt organisert med både offisielle tråder rundt et produkt/produsent osv samt et fornuftig utvalg kategorier. Det er en gjennomgående positiv og hjelpsom holdning i forumet og det er virkelig svært OK å slå i hjel litt tid der.

Skrevet i beste mening.
    Søkemotoren vår er faktisk laget ala minHembio, men må nok raffineres litt for å komme helt på nivå... Poenget med motoren er uansett at en skal få opp resultater fra alle sitens tjenester kjapt og oversiktelig. Ligger oppe i høyre hjørne på startsiden.

Ellers startet vi med en langt mer "spenstig" design, men valgte å gå i den "konservative" retning allikevel da første forsøk nok bar preg av at det var undertegnede og ikke en designer som hadde utformet dette. Når vi er på plass med det tekniske og kommet oss litt opp av gropa som gjerne følger i kjølvannet som følge av enorme kostnadsoverskridelser i prosjektet skal vi uten tvil få kjørt en generell designoppdatering på hele siten.

Utover det vil jeg vel kanskje også understreke at minHembio har hatt nåværende plattform kjørende i en årrekke og dermed hatt muligheten til å forbedre denne over tid, og er i tillegg eid av Schibsted og har dermed "noe" mer muskler sånn sett enn AVforum. Vi sier ikke dermed at vi skal forbli på dagens status quo, men at vi "jobber med saken".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Katastrofe som blir nevnt her er jo bare fornavnet dessverre!! :-(......forstår at dette er frivilig og alt det der....men!!
    Mitt tidligere oppsett er blitt et reint kaos og stokket på, og heeelt umulig og forstå hvordan jeg skal få rettet opp i dette....prøvd det meste ingenting skjer!!
    Har også nå prøvd og oppdatere etter og være i gang med nytt prosjekt...Men tror ikke jeg gidder og kaste bort mer tid på og få dette til.
    Detter er jo så tungrod og ingenting fungerer som det skal!! Kjipern da dette er en kul greie!! :-)
    Håper jo selvfølgelig at dette forumet ender med dette.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av tottla Vis post
    Katastrofe som blir nevnt her er jo bare fornavnet dessverre!! :-(......forstår at dette er frivilig og alt det der....men!!
    Mitt tidligere oppsett er blitt et reint kaos og stokket på, og heeelt umulig og forstå hvordan jeg skal få rettet opp i dette....prøvd det meste ingenting skjer!!
    Har også nå prøvd og oppdatere etter og være i gang med nytt prosjekt...Men tror ikke jeg gidder og kaste bort mer tid på og få dette til.
    Detter er jo så tungrod og ingenting fungerer som det skal!! Kjipern da dette er en kul greie!! :-)
    Håper jo selvfølgelig at dette forumet ender med dette.....
    Du må nesten være litt mer konkret om du ønsker at vi skal prøve å få fikset feilene du har funnet, tottla... Hva er det som ikke virker? Bare begynn med første ting, så tar vi det derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.. NR1..Når det gjelder gammelt oppsett så har alle kommentarer og forklaringer havnet i en usammenhengende stabel under bilder, i stedet for under respektive bilder som det var tidligere....Har prøvd og stokke tilbake på dette m piler og nummer på siden...But Nothing`s Happening! Eller så er jeg bare dum....kan jo selvfølgelig være det! :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av tottla Vis post
    Hmmmm.. NR1..Når det gjelder gammelt oppsett så har alle kommentarer og forklaringer havnet i en usammenhengende stabel under bilder, i stedet for under respektive bilder som det var tidligere....Har prøvd og stokke tilbake på dette m piler og nummer på siden...But Nothing`s Happening! Eller så er jeg bare dum....kan jo selvfølgelig være det! :-)
    OK, dette var feil tidligere, men skulle vært rettet... Hvilken browser bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer! :-/

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Feilen er rapportert inn tottla, men test gjerne om du får samme feil i firefox og meld tilbake hit. Det gjør det lettere å pinpointe feilen, altså browser eller generelt relatert. På forhånd takk!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver og oppdatere min hifi,etter jeg har lagt inn bilder blir den borte!
    Synd dette er blit en katastrofe men håper dere får orden på det igjen,vi trenger avforum også!!

Ove

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm Vis post
    Prøver og oppdatere min hifi,etter jeg har lagt inn bilder blir den borte!
    Synd dette er blit en katastrofe men håper dere får orden på det igjen,vi trenger avforum også!!

Ove
    Beklager dette, feilen er rapportert inn. Jeg finner presentasjonen din her; http://avforum.no/myhifi/wikstr%C3%B8m, men som du sier virker ikke lenken. Sannsynligvis noe på gjøre med ÆØÅ i headingen, men det skal selvsagt fungere. Bør ikke ta lenge før dette er fikset!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra

Ove

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på når vi kan forvente en oppdatering av AVtorget, slik at det igjen kan brukes på en fornuftig måte? Slik det er nå er det helt dødt. Layout messig er det en katastrofe og det kommer kanskje bare noen få nye annonser i uken. Jeg tipper dere kan se svært dårlige tall når det gjelder antall besøk.

Dere må ikke undervurdere betydningen av denne delen av siden. For meg har AVtorget vært en viktig grunn til å besøke AVforum flere ganger daglig og jeg tror kanskje det er andre enn meg som har samme bruksmønster. Problemet er at hvis dere lar denne delen av siden dø, så vil det ha ringvirkninger for resten av AVforum. Personlig mener jeg dere bør fokusere på å få denne til å fungere. En bruktbørs uten aktivitet og mange "treff" er ubrukelig. AVtorget har hatt en unik posisjon i forhold til salg/kjøp av hjemmkino utstyr/film/etc, på samme måte som Hi-Fi Sentralen er unik får det kommer til Hi-fi/stereo/etc. Denne unike posisjonen vil dere miste om ikke noe gjøre ganske snart.

Personlig mener jeg dere bør fjerne alle funksjoner bortsett fra forum, bruktbørs og min hjemmekino og sørge for at disse fungerer optimalt og har en bra layout. Så kan dere heller legge til andre funksjoner siden (prisguide, blog, anmeldelser, redasjonelt innhold). Det er viktig at kjernevirksomheten fungerer som den skal!

Ellers vil jeg tipse dere til å ta kontakt med de som drifter det britsike AVforum. De portet nylig hele forumet til en ny plattform, noe som gikk mer eller mindre smertefritt. Det var nok mye arbeid i bakkant, men vi snakker altså om konvertering av flere millioner innlegg. Ganske imponerende hva de har fått til. Kanskje dere kan får hjelp/tips av dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg lurer på når vi kan forvente en oppdatering av AVtorget, slik at det igjen kan brukes på en fornuftig måte? Slik det er nå er det helt dødt. Layout messig er det en katastrofe og det kommer kanskje bare noen få nye annonser i uken. Jeg tipper dere kan se svært dårlige tall når det gjelder antall besøk.

Dere må ikke undervurdere betydningen av denne delen av siden. For meg har AVtorget vært en viktig grunn til å besøke AVforum flere ganger daglig og jeg tror kanskje det er andre enn meg som har samme bruksmønster. Problemet er at hvis dere lar denne delen av siden dø, så vil det ha ringvirkninger for resten av AVforum. Personlig mener jeg dere bør fokusere på å få denne til å fungere. En bruktbørs uten aktivitet og mange "treff" er ubrukelig. AVtorget har hatt en unik posisjon i forhold til salg/kjøp av hjemmkino utstyr/film/etc, på samme måte som Hi-Fi Sentralen er unik får det kommer til Hi-fi/stereo/etc. Denne unike posisjonen vil dere miste om ikke noe gjøre ganske snart.

Personlig mener jeg dere bør fjerne alle funksjoner bortsett fra forum, bruktbørs og min hjemmekino og sørge for at disse fungerer optimalt og har en bra layout. Så kan dere heller legge til andre funksjoner siden (prisguide, blog, anmeldelser, redasjonelt innhold). Det er viktig at kjernevirksomheten fungerer som den skal!

Ellers vil jeg tipse dere til å ta kontakt med de som drifter det britsike AVforum. De portet nylig hele forumet til en ny plattform, noe som gikk mer eller mindre smertefritt. Det var nok mye arbeid i bakkant, men vi snakker altså om konvertering av flere millioner innlegg. Ganske imponerende hva de har fått til. Kanskje dere kan får hjelp/tips av dem?

Liker!!!

O

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi jobber med funksjonalitet og brukervennlighet fortløpende, og AVtorget er på ingen måte nedprioritert. Vi måtte fikse en del ting på minHK / HiFi forrige uke, men jobber denne uken med torget. Engelske AVSforums er flinke, ingen tvil om det, ikke minst på det kommersielle. Norge som marked er jo vanskelig på mange måter, men vi gjør så godt vi kan med de midler vi rår over!

Ser du konkrete feil er det viktigste du kan gjøre å rapportere disse inn. Navigering er selvsagt en mer generell ting, det samme er layout, og begge deler jobbes det med!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •