Hvorfor gikk ting så galt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 116
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bildene dine ligger trygt bevart både i x antall backups OG på liveserverne Hunsbedt. En fiks av dette er høyt prioritert og vil være det første vi skal få ordnet etter vi har fått flyttet over til nye servere samt oppdatert til siste forumsoftware!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Vet ikke om jeg kan kalle meg ringrev, men denne beskrivelsen passer veldig godt på meg. Interessen min for AVForum har nok vært litt dalende i utgangspunktet, men V2 har tatt knekken på det lille som var igjen for min del.

Jeg brukte knapt nok noe annet en selve V1 forumet og hadde det som fisken i vannet. Nå spreller jeg litt på land her...
    Som jeg skulle sagt det selv.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg ingenting om koding eller forumbygging i det hele tatt, men hvorfor går det ikke ann å ha et lignende system som f.eks Gamespot?

http://www.gamespot.com/forums/index.html

Er det dyrt med sånt opplegg? Isåfall, hvorfor koster det så mye penger?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det finnes selvsagt veldig mange andre løsninger vi kunne havnet på UltimaNoctis, men jeg kan garantere deg at det ikke blir noen ny plattform med det første... Videre er det igjen full forståelse for at interessen daler når det tekniske ikke holder vann. Dette jobbes det som kjent med, og forhåpentligvis får vi stabilisert siten snarlig!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok absolutt ikke noen i admin gruppa har tjent noen penger på dette forumet.

På det beste så pleier slike reklame inntekter og knapt klare og dekke hosting kostnader, i tillegg kommer ofte drifts oppgaver noe som blir dugnads arbeide og stort sett like morro.

Jeg har absolutt full forståelse for hvor mye pes dette har verdt for admin gruppa, for ikke og nevne frustrende og se det feile.

Jeg håper inderlig det kan snus og jeg skal i det minste prøve og svare på spørsmål som postes, om ikke for noe annet enn og bare få vekk '0 replies' på tråder.

Som nevnt fins alle bilder lagret, det er nok mer ett tilfelle at det nye forumet har en annen syntaks på bilder, eventuelt en annen mappe struktur, men skal ikke teorisere mye om noe jeg ikke har noen konkret kjennskap om.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Chitchat avdelingen kommer igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Tror nok absolutt ikke noen i admin gruppa har tjent noen penger på dette forumet.På det beste så pleier slike reklame inntekter og knapt klare og dekke hosting kostnader, i tillegg kommer ofte drifts oppgaver noe som blir dugnads arbeide og stort sett like morro.Jeg har absolutt full forståelse for hvor mye pes dette har verdt for admin gruppa, for ikke og nevne frustrende og se det feile. Jeg håper inderlig det kan snus og jeg skal i det minste prøve og svare på spørsmål som postes, om ikke for noe annet enn og bare få vekk '0 replies' på tråder.Som nevnt fins alle bilder lagret, det er nok mer ett tilfelle at det nye forumet har en annen syntaks på bilder, eventuelt en annen mappe struktur, men skal ikke teorisere mye om noe jeg ikke har noen konkret kjennskap om.
    Er vel ingen som har påstått at moderatorene tjener penger, men når forumet er så direkte knyttet opp mot avshop som i siste tilgjengelige regnskapsår hadde driftsoverskudd på nesten 1.6 mill, så blir det fjollete å fremstille seg selv som en idealistisk gjeng som kun driver forumet av god vilje på fritid, knapper og glansbilder.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Bildene dine ligger trygt bevart både i x antall backups OG på liveserverne Hunsbedt. En fiks av dette er høyt prioritert og vil være det første vi skal få ordnet etter vi har fått flyttet over til nye servere samt oppdatert til siste forumsoftware!!
    Har dere noen konkret tidsplan for dette? :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det jobbes i kveld og natt med portering av siten til nye servere - som var nødvendig for å kunne oppgradere til siste versjon av forumplattformen. Den siste forumplattformen er allerede installert, og jobbes med fortløpende. Foreløpig ser den ut som følger; http://avforum.no/new-forum/. Dessverre må alt av designelementer rundt forumet bygges opp på nytt da hele strukturen er endret fra installerte versjon til nyeste. Dette er selvsagt utrolig klønete av utviklerne av denne plattformen (VB), men sånn er det bare...

Så snart det oppdaterte forumet er på plass er dette med bilder det vi har satt først på listen over ting som må fikses. Hvis alt går etter planen er derfor bildene på plass igjen i løpet av denne uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, klønete av VB?, VB er en av de desidert største leverandørene av forumsoftware.. de har hatt mange gode og bevisste grunner til å endre på design rammeverket i de nyere versjonene, dette har heller ikke medført særlig store problemer for andre forum som har oppdatert, men de har selvsagt forberedt seg i mer enn 5 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det blitt av dagens innlegg? Endelig så var lygren enig med noe jeg skreiv så har det nå forsvinni

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi fikk dessverre en total DB-serverkrasj i dag tidlig og følgelig er databaseserveren flyttet før vi rakk å ta oppdatert backup. Dette for å slippe nedetid hele dag. Vi antar vi skal klare å hente ut innleggene senere, men det er samtidig lite poeng å gjøre hvis det tar for lang tid å få den gamle databaseserveren opp igjen. Vi sliter med andre ord max med kapasiteten, samt da et utviklerfirma som opptrer svært kritikkverdig; serveren krasjet i dag tidlig som direkte følge av påviselig feil gjort hos dem...... Heldigvis hadde vi satt opp de nye serverne i natt og hadde et alternativ.... Les blogginnlegget rundt dette her: http://avforum.no/forum/members/lygren/53-serverkrasj-vi-tte-flytte-til-ny-db-server-planen.html

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det fin fart på forumet igjen, ikke noe laste tid. Keep it up

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hell i uhell

Akkurat nå føler jeg med dere.
    Men, hell i uhell, forumet går jo mye raskere nå!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farten er fin igjen ja, men må fortsatt logge inn hver gang... og Avtorget er jo bare tragisk.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne siden var jo rene Inferoet å bevege seg rundt i! Dette orker ikke jeg...fryktelig! Avforumet jeg alltid likte å besøke, få ideer, ble inspirert av er jo Myrdet, Dødt...uff, dette gjør meg bare sur og trist!

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forhåpninger om at forumet vil bli bra igjen etter at de største hickupene har blitt ordnet opp igjen.

Nå er hastigheten bedre i det minste. Siden "justerer" seg også til nettleseren min (safari) mye mer enn tidligere. tror det kan bli bra igjen. Håper bare at ikke for mange av alle de faste, aktive medlemmene forsvinner før Avforum er oppe og går igjen.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkar også at piffen har gått ut av meg. Driver med innspurten i byggetråden min, men har ikkje oppdatert med bilda enda. Det går seg sikkert til her etter kvart, men foreløpig er siten verre enn før. Det er verkeleg alvorleg at abonnementa og pm'ane er borte!

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bare krysse fingrene for et bedre forum om ca 2 uker.
    I mellomtiden får man finne på noe annet .

Ha en god helg og nyt av utstyret man har istedet for å skrive om det

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med folket her, forumet er blitt rotete og uoversiktlig, litt på engelsk og litt på norsk. Kjenner at lysten på og ta en tur inn ikke er som den var, før MÅTTE jeg inn flere ganger om dagen. GI MEG DET GAMLE FORUMET TILBAKE!!!!!!!!!!!

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •