Status AVforum V2

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 1 av 89 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1768
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Status AVforum V2

En lærer så lenge en lever er vel et greit ordtak også i denne sammenheng. Et par ting vi i ettertid ser vi burde gjort annerledes:

1. Byttet host før flytting. Dagens host er stor, rask og stabil men treig til å tilbakemelde og bistå med serverboot ved behov (Availo). Resultat: første helgen helt nede fra lørdag av som følge av at ingen svarte på support da vi ikke hadde den nødvendige servicegrad. Dette til tross for at vi betaler i dyre dommer...

LØSNING: vi bytter nå til ny host, men denne gangen vil en dedikert serverekspert ta seg av porteringen og vedkommende lover nærmest null nedetid. Dette vil bli gjort i løpet av 1-2 uker og etter byttet vil plattformen få vesentlig kjappere respons.

2. Testet siten enda bedre før portering. Her gjorde vi en betatesting en lang periode der en gruppe brukere rapportere inn feil og mangler. Disse ble rettet, men en lang rekke nye bugs og feil var allikevel til stede ved portering.

3. Informert brukerne bedre. Her tar vi selvsagt selvkritikk. Prosessen har mildt sagt vært litt klønete, også for vår del mot utviklerfirmaet, som egentlig startet porteringen av siten uten forsvarsel også for vår del. Vi visste det skulle skje en av ukene, men prosessen ble startet senere i uken enn vi hadde avklart på forhånd og dermed gikk vi inn i helgen under initiell lanseringsperiode hvilket selvsagt var svært uheldig - spesielt da en av serverne gikk ned lørdag og vi ikke fikke denne i gang før mandag.

Status i dag!

Etter vi fikk hyret inn en serverekspert fra USA responderer siten nå relativt greit selv med dagens hardware. Vedkommende er også hyret inn til portering mot ny serverløsning.

Bugfiksingen har tatt en del av de største problemene men mye gjenstår allikevel. Vi legger spesielt fokus på forumbiten, der noen av de viktigste bugsene er innloggingsproblemer i Chrome, manglende avatarer, PMer ikke synlig og stadig krav til ny innlogging. Vi håper mye av dette er tatt i løpet av uken.

Simultant blir også feil og bugs i øvrige tjenester fortløpende fikset.

Vi antar at vi i løpet av 2-3 uker har fått tatt unna det meste av større og mindre bugs, samt som følge av bytte av serverpark også vil kunne levere en kjapp tjeneste.

Hva skjer fremover? Hvorfor V2?

En kan selvsagt spørre seg; hvorfor gå gjennom alt bryet med ny plattform når vår foregående fra 2003 fungerte helt greit? Svaret er enkelt; selv ikke vi hadde oversikt over koden i V1-plattformen lenger og det var heller ikke mulig å få eksterne firmaer til å ta seg av videreutvikling da mye av koden var både uforståelig skrevet og på norsk.

Risikoen for at vi dermed hadde havnet i store problemer om det skulle oppstå feil og problemer med V1 var overhengende. Selv et serverskifte ville kunne skapt store utfordringer da V1-plattformen bl.a. ikke fungerte på nyere server-OS. Eksempelvis ville en sikkerhetsrisiko kunne krevet oppgradering av nettopp serversoftwaren og dermed en situasjon der hele siten kunne stått ute av spill over lang tid.

V2-plattformen er derfor i første omgang ikke nødvendigvis så mye bedre enn V1 var, i all hovedsak er det snakk om samme funksjonalitet med visse forbedringer som vi kommer til å gjøre mer ut av ettersom vi har fått tatt unna bugs og mangler.

Det som dermed er hovedgrunnen til V2-plattformen er kontroll på koden. Når vi nå har utviklet tjenesten på nytt fra grunn av har vi en helt unik mulighet til å videreutvikle og vedlikeholde plattformen. Når vi nå også har knyttet et større team av utviklere er det også langt mer rasjonelt å få utviklet ny funksjonalitet.

Vi håper AVforums medlemmer fortsetter å benytte seg av tjenesten til tross for litt buggete fremtoning nå i noen uker fremover. Bugs ber vi om at rapporteres via "http://avforum.no/forum/sendmessage.php". Vi jobber oss gjennom feilene fortløpende!

Vi må til slutt få beklage all nedetiden, og lover at vi har stått på både dag og natt for å få siten stabilisert!

Når koden er stabilisert skal vi også få fikset import av brukerpoeng der forumposter fra V1 vil generere brukerpoeng som en kan benytte nå i første omgang til å promotere annonser på AVtorget. Vi vil også finne nye områder der brukerpoeng kan utnyttes - vi ønsker selvsagt at de som bidrar mest skal få noe ekstra tilbake!

TIPS! Omtaler på AVnytt genererer spesielt mye brukerpoeng, da dette er svært viktig for siten nå som AVnytt-produkter er knyttet enda tettere opp mot bl.a. brukerpresentasjoner. Sett i gang å skrive omtaler om nye AV-produkter du får inn i oppsettet ditt - det er både du og forumet tjent med!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres greit ut. Litt uvanlig grensesnitt men er vel noe man blir vandt med. Stå på

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder hjemmekinopresentasjonene; vil det bli slik det er på forumet nå? At alt av tekst er samlet i en liten boks og ikke under hvert av bildene etc?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Når det gjelder hjemmekinopresentasjonene; vil det bli slik det er på forumet nå? At alt av tekst er samlet i en liten boks og ikke under hvert av bildene etc?
    Lurte jeg på også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du skal kunne flytte tekstbokser til hvor du måtte ønske, samt at du har et eget "hovedfelt" i toppen der du kan legge inn en generell beskrivelse. Vi har fått rapporter om at det ikke lar seg gjøre å flytte rundt på tekstboksene, noe som er rapportert inn og bør være i orden snarlig.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det går an å spørre brukerne om råd... null nedetid er fullt mulig med rett planlegging.

Det som bør gjøres noe med er layouten på V2. Altfor mye "screen real estate" går bort på "dill". Har 1600x1200 skjerm, men jammen er ikke 60% fra toppen og nedover tatt opp av div bannere, ikoner, annonser og (foreløpig tom) plass reservert beskjeder fra AVforum's redaksjon. (På Forum siden) Litt kjedelig å måtte scrolle ned på hver side for å lese innlegg. Legg heller annonser på siden. Her kan og bør det trimmes bort mye "dill"

Videre litt inkonsekvent fontstørrelse/bruk av ikoner. For liten font på frontsiden. For store ikoner på forumsiden. ++

Hvis V2 er basert på vBulletin, så ta en titt på hhv Advrider.com og Cgtalk.com - begge har relativt forumvennlige løsninger. Det er mulig å drepe lysten til å bruke et forum med for mye reklame...

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf Vis post
    Hehe, ja det går an å spørre brukerne om råd... null nedetid er fullt mulig med rett planlegging.Det som bør gjøres noe med er layouten på V2. Altfor mye "screen real estate" går bort på "dill". Har 1600x1200 skjerm, men jammen er ikke 60% fra toppen og nedover tatt opp av div bannere, ikoner, annonser og (foreløpig tom) plass reservert beskjeder fra AVforum's redaksjon. (På Forum siden) Litt kjedelig å måtte scrolle ned på hver side for å lese innlegg. Legg heller annonser på siden. Her kan og bør det trimmes bort mye "dill"Videre litt inkonsekvent fontstørrelse/bruk av ikoner. For liten font på frontsiden. For store ikoner på forumsiden. ++Hvis V2 er basert på vBulletin, så ta en titt på hhv Advrider.com og Cgtalk.com - begge har relativt forumvennlige løsninger. Det er mulig å drepe lysten til å bruke et forum med for mye reklame...
    +1

Syntes det flott at dere oppdaterer plattformen og det har sikkert vært noen slitsomme dager for å få dette opp igjen. For å komme med litt konstruktiv kritikk er det ganske travelt på førstesiden. Kunne vært en ide og fått en litt enklere/renere førsteside. Må passe på så man ikke går i http://arngren.net/ fella

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail til adminer men ikke fått svar.

Jeg er helt avhengig av at alle bildene som ble lastet opp på V1 kopieres med videre. Når vil dette skje ?

Er mange tråder som som er helt uforståelige og usammenhengende uten disse..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette med manglende bilder har vi rapportert som en bug og vi antar det vil løse seg relativt snarlig!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, takk for hurtig svar..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke endret rekkefølgen på bildene på minHjemmekino. Jeg får opp noen piler der det ser ut til at de kan flyttes, men ingen ting skjer når man trykker på disse.

AVtorget er veldig uoversiktlig syns jeg. Hva skjedde med de forskjellige underkategoriene (høyttalere, forsterkere, etc.)?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner alle mine sårt opparbeidede trådabboneringer, inklusive de trådene jeg selv har vært startet og vært deltager i. Det virker også som URLer til tråder er endret, f.eks. til min hjemmekinotråd.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @lygren: Hvordan fikk du til å legge til avatar på brukeren din? Jeg har lagt inn både på profilbilde og avatar, men det dukker ikke opp i trådinnleggene.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å poste svar i noen tråder. Jeg har da fått melding om at postene ikke vil bli synelig før de er godkjent av moderator (eller noe tilsvarende). Skal virkeelig moderator godkjenne samtlige innlegg før de legges ut? Fortsatt har ikke mine innlegg dukket opp... Hvis denne posten går igjennom, er det den første.
    Jeg ser det er mange tråder uten nye innlegg siden portering så det gjelder neppe bare meg. men noen får jo tydeligvis postet nye innlegg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, posten over ble lagt inn momentant. Ingen moderatormelding. Jeg gjorde dette fra MS IE. De tidligere forsøkene jeg nevnte over var fra Opera. Fra Chrome kom jeg ikke inn i det hele tatt..
    Jeg skal prøve en ny post fra Opera og se om det har noe med saken å gjøre eller om det er noe annet som er fiksa nå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester posting fra Opera.

Edit: Ja det fungerte det.

Edit2: Jeg forsøkte å poste i noen andre tråder. Det gikk ikke.... Med Quick reply ble innlegget bare borte. Med advanced kom samme melding om moderatorgodkjenning....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk melding om at jeg måtte vente i 30 sekunder før jeg kunne poste. Men posten ble lagt ut - så bare tilbakemeldingen som var feil.

Ellers testet jeg først i dag noe annet enn Chrome (som ikke fungerer)...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde over 600 abonerte tråder med epost varsling. Håper virkelig ikke all historikk er borte!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlogging forsvinner også med "husk meg" avkrysset.

På iPad/Safari

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min innlogging forblir både på pc med IE og på HTC.

Angående vent 30sek så er det mye dobbelposting som slår ut dette, er da når forumet prøver legge ut 2 ganger at andre innlegg stoppes av 30 sek regelen.

Side 1 av 89 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •