Status AVforum V2 - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 83 av 89 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 1768
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har det jo plutselig kviknet til litt her virker det til - måtte det vare
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da var første runde med optimalisering allerede foretatt, arbeidet fortsetter men responsen er allerede betraktelig bedre...

3. Liker Kohe321, striky, Gorm har likt denne posten
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er AVforum oppe og går raskt og greit igjen, men komisk nok så er hifisentralen nå nede. Hehehe, er det ikke den ene så er det den andre.

Men bra jobbet Lygren, vet dere er ildsjeler og at dere har begrensede midler.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum har vært nede i morgentimene i dag, og virker litt tregere enn vanlig nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av striky Vis post
    AVforum har vært nede i morgentimene i dag, og virker litt tregere enn vanlig nå.
    Ja, var et script som sluttet å svare på forsiden her i dag, vi har gått tilbake til gammel kode igjen. For øvrig har vi byttet servere nå og flyttet til sentraleuropa i stedet for Norge. De norske ble rett og slett for treige, til tross for at de i utgangspunktet var svært høyt spesifisert med 12 CPUer, SSD disker og 64GB memory klarte de plutselig ikke å levere tilstrekkelig speed. De nye serverne er hyperkraftige, litt i overkant egentlig, så går det treigt nå er det kun som følge av kode som ikke er optimal nok, noe vi vil jobbe med å optimalisere fremover.

Ellers har jeg nok innsett at AVtorget nok må ryke, vår egenproduserte versjon brukes jo knapt og har fremdeles mye igjen før den er operasjonell. Vi ser derfor på alternative løsninger, og den nye Facebook-appen er sånn sett noe vi skal ta en vurdering av - forutsatt at vi klarer å integrere den i noe som gjør at brukerne kan legge ut annonser herfra samt at folk kan se annonsene. Krever nok i så fall at alle må registrere seg på Facebook, vi får se hvordan det kan la seg integrere...

7. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at ting fungerer igjen.
    Så lenge AVtorget er slik det er i dag, er det nok et riktig valg å fjerne denne funksjonaliteten, for jeg tror dette egentlig bare bidrar til at andre deler av AVforum blir mindre brukt også. All funksjonalitet som er aktiv bør fungere og ha en aktiv brukergruppe. Ubrukt eller ikke fungerende funksjoner bør fjernes slik at det ikke "overskygger" den funksjonaliteten som folk faktisk ønsker og bruker. Dette vil jo også påvirke ytelse generelt på forumet til det bedre.

9. Liker lygren har likt denne posten
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, var et script som sluttet å svare på forsiden her i dag, vi har gått tilbake til gammel kode igjen. For øvrig har vi byttet servere nå og flyttet til sentraleuropa i stedet for Norge. De norske ble rett og slett for treige, til tross for at de i utgangspunktet var svært høyt spesifisert med 12 CPUer, SSD disker og 64GB memory klarte de plutselig ikke å levere tilstrekkelig speed. De nye serverne er hyperkraftige, litt i overkant egentlig, så går det treigt nå er det kun som følge av kode som ikke er optimal nok, noe vi vil jobbe med å optimalisere fremover.

Ellers har jeg nok innsett at AVtorget nok må ryke, vår egenproduserte versjon brukes jo knapt og har fremdeles mye igjen før den er operasjonell. Vi ser derfor på alternative løsninger, og den nye Facebook-appen er sånn sett noe vi skal ta en vurdering av - forutsatt at vi klarer å integrere den i noe som gjør at brukerne kan legge ut annonser herfra samt at folk kan se annonsene. Krever nok i så fall at alle må registrere seg på Facebook, vi får se hvordan det kan la seg integrere...
    Kan dere ikke bare fjerne (eller i hvert fall gjør usynlig) alle funksjoner som ikke er direkte knyttet til forum. Det gjelder AVtorget, minHjemmekino, etc. Alt dette kan løses som forum-tråder. Det finnes mange forum som har bruktbørs som bare er ett eget subforum hvor salgsannonsen bare er ett nytt innlegg. Da er det også mulig å bare legge en lenke til annonse på f.eks. Finn.no. Å integrere med Facebook synes jeg er en dårlig ide. Det samme gjelder for hjemmekino presentasjoner.

Spør du meg så bør dere fjerne alt og sørge for at forum delen fungerer 100%. Det er jo ett forum folk vil ha, ikke alt det andre. Så lenge forum funksjonen ikke fungerer vil heller ingen bruke noe på siden. Så kan dere heller sakte innføre nye funksjoner når de faktisk fungerer og eventuelt er etterspurt.

Status AVforum V2-bilde-jpg

Edit: Det finnes ett begrep som heter "kill you darlings". Jeg forstår det kan være vanskelig, men i dette tilfellet tror jeg kanskje det kan være det beste å gjøre.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^^^ Enig med han over her: keep it simple.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det må slankes. Tror Facebook-integrering vil virke mot sin hensikt, vi ønsker vel å få aktiviteten bort fra AVforum på Facebook og inn på forumet igjen?
    Ta AVSforum f.eks., der foregår all kjøp og salg som forumtråder?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, måtte blitt at vi fikk integrert torget FRA Facebook og INN her, men med den fordel at annonsen får bedre spredning via fjesboka...... Vi skal tenke litt på hvordan dette kan løses best mulig, men poenget må uten tvil være å hente folk og annonsører INN hit, ikke vice versa.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...kjapp avgjørelse her; vi legger inn DragonByte Classifieds - DragonByte® Technologies | Premium Mods & Addons. Vi har vært fornøyd med de andre Dragonbyte-appene som "like"-appen og denne markedsplass-appen har alle de funksjoner vi ser etter og mer til. Riktignok ingen kobling mot Facebook, men det får vi heller ta litt etterhvert... Det burde vært mulig for folk å kunne markere en annonse når den legges ut og velge å legge den til på Facebook også. Bør ikke være noe heksekunst å få til, er jo fullt mulig på f.eks. Instagram (post bildet på Facebook også-muligheten). Uansett, dagens torg ryker herved!

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn til at det er flere themes tilgjengelig som valg? Det er vel bare "AVforum - Restore" som er "riktig"? De andre kan vel fjernes?

Status AVforum V2-screen-shot-2016-10-09-09-44-42-png

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, ligger der egentlig bare som følge av at vi hele tiden har noe annet, mer prekært å henge fingrene i; nå f.eks. lar deg seg ikke gjøre å registrere nye brukere på forumet som følge av serverbytte og en eller annen kompabilitetsgreie... Skal legge den opp som task, men først får vi ordne dette med registreringer og deretter bytte ut torget.

Når det gjelder minHjemmekino / HiFi er faktisk det rammeverket vi allerede har relativt unikt. Ingen 3. parts apper som tilbyr noe som ligner, så her gjelder det bare å forbedre det vi har. Bl.a. må det være drag & drop på sekvensering, noe som egentlig bør være en smal sak å få til, men forrige programmerer måtte gi opp etter å ha brukt mer enn 50 timer (på vår regning) uten å få til noe som helst... Vi gjør et nytt forsøk i å strømlinjeforme denne tjenesten så snart vi er ferdig med å bytte ut torget!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller er det flere som ikke får lagt inn bilder. Alt ser normalt ut ved opplastnig, men bildet dukker ikke opp i tråden

Einar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Status AVforum V2-jvc-dla-z1-jpg...ser ut til å funke fint her...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hvilken tråd er det for øvrig det er snakk om @devilej ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...kan for øvrig være en brukergruppe-greie devilej; skal sjekke at "moderator" ikke har trøbbel, men sjekk gjerne selv om bildet viser om du logger ut...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å oppdatere et bilde i egen tråd. Fikk det ikke til å lastes inn i innlegget.
    Prøvde igjen her nå uten hell. Mulig det er brukeren min bare
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er en heng. Jeg får heller ikke logget meg ut. Får bekreftet utlogging, men går jeg inn i en tråd er jeg fortsatt logget inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Virker som om det er en heng. Jeg får heller ikke logget meg ut. Får bekreftet utlogging, men går jeg inn i en tråd er jeg fortsatt logget inn
    ...sett det selv, må ofte klikke "logg ut" et par ganger før jeg faktisk er logget ut... Skal få sett på dette, men et par andre ting vi få må fix på først... Prøv i mellomtiden å bare klikke "logg ut" en gang til eller to, så skal du normalt bli logget ut til slutt....

Side 83 av 89 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •