Status AVforum V2 - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 79 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1768
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja dette var gode nyheter Ser at det mangler noen bilder på de 2 første sidene i tråden min , men det tror jeg det gjorde tidligere også , og det er slett ikke noen krise. Flott jobbet Lygren
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette var gode nyheter Ser at det mangler noen bilder på de 2 første sidene i tråden min , men det tror jeg det gjorde tidligere også , og det er slett ikke noen krise. Flott jobbet Lygren
    Takker! Da får vi bare håpe denne cronsaken ikke plutselig begynner å slette ting igjen, så sjekk gjerne igjen i morgen så vi er sikre på at problemet forblir løst! Nå har vi uansett funnet synderen, og heldigvis var det ikke snakk om noen fysisk sletting av bildedataene, men allikevel en alvorlig sak ved at fysiske data fra en tabell i databasen ble slettet som følge av en feiljustert cronjobb...

3. Liker Torolan, Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket hele tråden til @Hunsbedt pluss min egen tråd med scriptet. Alt er OK. Alle bilder er på plass!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

5. Takk lygren, Hunsbedt takket for denne posten
    Liker lygren, Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min tråd er ingen av bildene fra tidligere på plass.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    I min tråd er ingen av bildene fra tidligere på plass.

Kjedelige greier, men du kunne ikke gitt meg noen konkrete sider det bilder mangler som jeg kan sende videre? Prøvde å lete meg gjennom en del av sidene dine (10 og 10) og så først et bilde på side 65 som da var synlig; http://avforum.no/forum/hvilket-utst...estilt-65.html.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Backupen vi benyttet for recovery er før øvrig fra slutten av 2014, altså et år gammel, så det er mulig en del bilder mellom dette og oppgraderingen i august allikevel mangler...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Backupen vi benyttet for recovery er før øvrig fra slutten av 2014, altså et år gammel, så det er mulig en del bilder mellom dette og oppgraderingen i august allikevel mangler...
    Det stemmer ikke for min del, hos meg er alt på plass. Jeg har lagt ut mye det siste året. Derfor rart at noen tråder har feilet...
    EDIT: Ser at Andreas har brukt Flicker. Det er ikke noen problemer med linkene til bildene da?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det stemmer ikke for min del, hos meg er alt på plass. Jeg har lagt ut mye det siste året. Derfor rart at noen tråder har feilet...
    EDIT: Ser at Andreas har brukt Flicker. Det er ikke noen problemer med linkene til bildene da?
    Jeg har aldri brukt Flicker, jeg har kun lastet opp på siden hær. Hvis jeg ikke husker helt feil da, min tråd går vel helt tilbake til 2007. Uansett har ikke jeg tid til å gå igjennom alle siden for å se hvilke bilder som mangler og det er heller ikke så viktig for meg da jeg ikke har lagt ut noen viktige bilder i forbindelse med kinobygging. Jeg ville bare meddele at bildene ikke var på plass i begynnelsen av min tråd...

Edit: bruker flickr i dag, men gjorde ikke det før og har ikke linket til flickr ved noen anledning.
    Sist endret av Andreas21; 11-27-2015 kl 15:44
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    backup - de er tross alt en del hundre GB hver seg...
    ?? så med en engangsutgift på rundt 1500 kr kunne man hatt tilgjengelig et dusin forskjellige komplette backup'er av både filer & database... > https://www.komplett.no/product/8310...ts-desktop-4tb

Men bra at ting ordner seg, litt av et kaos alle disse 'ekspertene' maktet å skape (& mottok tilogmed betaling for å prøve å destruere det meste :0)

Lykke til videre, håper ting stabiliserer seg.
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra at ting begynner å komme seg meg mht. bilder, etc.

De neste tre punktene bør etter min mening være:
    -Gjøre noe med utseende/layout (dagens design er ikke bra etter min mening)
    -Få bruktbørsen til å fungere ordentlig
    -Sikre stabil drift av sidene

Lykke til.

Edit: Når jeg tenker meg om så burde kanskje også alle de funksjonene som ikke fungerer ordentlig være fjernet/skjult, så kan det heller rulles ut igjen når det er testet og fungerer (tenker f.eks. på minHjemmkino, AVnytt, etc). De tilfører svære liten verdi slik de er nå og det vil gi ett mye bedre inntrykk om det som er på siden ser bra ut og er velfungerende, slik at man ikke møtes av en rekke uferdige funksjoner.
    Sist endret av LL; 11-27-2015 kl 17:08 Begrunnelse: Mer informasjon

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som siden hvertfall er stabil, er det kanskje på tide å gjøre noe med antall underforum? Burde minst vært halvert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Greit sikkert å holde folk litt orientert om progresjonen her, og status er at vi nå har byttet ut hovedprogrammereren med en ny fyr som bl.a. har jobbet for vBulletin (forumplattformen) i flere år og har tilholdssted i USA. Koster mer per time, men vi har nå hatt såpass dårlig erfaring med å "spare" oss til fant at vi ønsker å prøve ut dette i stedet.

Ettersom vi også snart skal prøve å komme oss på lufta i USA i samarbeid med grunnleggeren av AVSforum.com, Alan Gouger (som har solgt seg ut av AVSforum for noen år siden...), har vi også behov av å få geofunksjonaliteten på AVforum.com oppe å kjøre, som da skal gjøre at brukere på AVforum.com kun ser innhold relatert til USA og at selvsagt AVforum.no fremdeles forholder seg til Norge og norske brukere.

I første omgang skal programmereren gjøre en totalgjennomgang av koden, fjerne ubenyttet kode og generelt gjøre tingene mer klart for videre utvikling. Dernest skal han ta en gjennomgang av templatene til forumet ettersom en rekke av disse falt bort ved forrige oppgradering av vB-plattformen.

Progresjonen er i første omgang som følger;

Here's a detail of each task and I'd suggest to start in the following order as some of the fixes require other steps before:

1. General update of the vbulletin platform. I also need to consolidate ALL the code that's there, I'm pretty sure there're pieces of code that aren't being used and I need to fix this, this would also help to keep the site more code-clean for the next steps.

2. Updating and improving the vBulletin-templates. As this is a very urgent matter, I'd suggest to move on this, plus, we can't really make a difference if we skip the template issue, right now I see that the templates have been trimmed in almost all the areas which isn't good. I'll do this on a first stage to fix the current template and make an improvement at least on the user interface, and SEO-wise optimize them. I'd suggest that approach to optimize the costs for now, we might schedule a total overhaull of the forum design at a later stage.

3. Getting the geo-functionality fixed for some content-sections and also fix the usergroup permissions for the "America" usergroup only.

4. Activation of the vBulletin mobile suite. I'll setup the new Mobile Apps so your users can access to them too. I'll setup both, android and iOS apps and I'll also upload them to the respective App Stores, will need to code them, and add the graphics which I'll appreciate if you can send me, I'll send you the graphic sizes, etc. later on so if you've a graphic artist he can create them.I´ll setup, configurate and upload to app stores.

5. Improving the registration process, as well as being able to log on using Facebook. I'll create a more appealing design for the registration process, and include a FB registration part for this, the only downside is the location area, as FB won't show the country or the area, we might have to require the users to be manually approved unless they change their location, or we can use a geolocation script to help them select their proper area (america or norway).

6. Improve the overall layout of the "myHomeCinema"-section, especially in regards to uploading a new presentation or editing an existing one. For example, altering the sequence of the images should be improved using the same system as we have recently implemented when adding / altering sequence of images on our "AVmarket" service.

15. Liker Gorm har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi vil også vurdere å bytte ut hele AVtorget med en 3. parts løsning, da vår egenutviklede utgave ikke har vært en nevneverdig suksess... Dette vil vi komme tilbake til senere, der vi vil vurdere 3. parts løsninger opp mot fortsatt egenutvkling, men jeg tror vi ender opp med å tilpasse en 3. parts løsning fremfor å fortsette med vår egen. MinHjemmekino og minHiFi finnes det p.t. ingen veldig gode 3.-parts løsninger til, så der vil vi heller prøve å forbedre dagens utgave som bør være mulig å få til.

17. Liker Gorm har likt denne posten
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper dere får det til. Lykke til.

Jeg har aldri helt forstått hva dere skal i USA å gjøre, med mindre dere skal lansere en konkurrent til AVS og AVS-butikken? Personlig ville jeg konsentrert meg om hjemmemarkedet i Norge, men kanskje dere har en langsiktig plan?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns også det er rart. Jeg tror jeg ville fått ett forum til å se fint ut hvor alt fungerer, før jeg ville ekspandert virksomheten. Kanskje til og med prøve å få mer aktivitet blant de norske brukerne også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Av de forbedringene vi gjør nå er kun geofunksjonalitetene relatert til AVforum.com, resten er relatert like mye til AVforum.no som AVforum.com. Kodeoptimaliseringen (= økt hastighet), template-systemet (= bedre design), mobil / ipad kompabilitet samt eventuelt bytte av AVtorget og oppgraderinger av funksjonaliteten på minHjemmekino / minHiFi er alle ting som vil være i .no-brukernes klare favør...

Når det gjelder internasjonal satsning er det jo lite som tyder på at AV-segmentet vil bli særlig bredere i Norge, snarere tvert imot, og når vi nå har muligheten til å dra med oss Alan Gouger på en (potensiell) konkurrent til AVSforum.com må vi jo gjøre et forsøk i det minste. Når det er sagt har både Alan og undertegnede svært forsiktige ambisjoner for AVforum.com, vi ser jo at toget for forumer på nett generelt i mange sammenhenger har gått og at det blir stadig mer aktivitet på sosiale medier enn på de tradisjonelle fagforumene. Uansett hvordan dette måtte gå er det altså ingen ulempe for .no at vi bruker ressurser på å videreutvikle det tekniske da både .no og .com vil benytte samme plattform bare filtrert for sitt respektive land.

21. Liker Gorm har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Jeg håper dere får det til. Lykke til.

Jeg har aldri helt forstått hva dere skal i USA å gjøre, med mindre dere skal lansere en konkurrent til AVS og AVS-butikken? Personlig ville jeg konsentrert meg om hjemmemarkedet i Norge, men kanskje dere har en langsiktig plan?
    For USA blir det jo eventuelt AVScience-butikken (Alan Gougers butikk) som blir samarbeidspartner til AVforum.com, vi har ingen planer om å starte butikkdrift i USA nei...

23. Liker Gorm har likt denne posten
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For USA blir det jo eventuelt AVScience-butikken (Alan Gougers butikk) som blir samarbeidspartner til AVforum.com, vi har ingen planer om å starte butikkdrift i USA nei...
    Vel, AVS kunne hatt godt av en konkurrent. Den siden lider av alvorlig mangel på moderasjon over mange år, samt at hver eneste tråd degenereres til en endeløs rekke med chit-chat og babbel frem og tilbake. Det finnes god informasjon der, men det er omtrent umulig å finne. Ingen gidder å bla gjennom 300-400 sider med dritt for å finne det de leter etter. Eneste måten å få informasjon der er er å følge trådene som interesserer en dag for dag, hvis ikke blir det uoverkommelig. Hele AVS begynner egentlig å bli ganske inngrodd og gammelt spør du meg.

Spør man om noe seriøst er det ikke sikkert man får noen svar. Dersom men er så uheldig å påpeker noe negativt om ett eller annet, så blir man beskyldt for å være biased og å ha en skult agenda.

Det hadde også vært fint med ett forum hvor representanter fra industrien/produsentene kunne komme og svare på spørsmål og få feedback uten å blir overfalt og beskyldt for det ene og det andre. Ikke rart alle representantene har skydd banen derfra. Hadde en fått til det, kunne det vært en ressurs vi alle ville hatt glede av... inkludert oss Norge.

Jeg synes forøvrig forum er en mye bedre ressurs for diskusjon og kunnskap enn sosiale medier. På facebook o.l. er informsjonen borte/druknet i annen støy i løpet av en dag eller to. Det fungerer svært dårlig som en ressurs for senere bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle lage en ny tråd i dag (har ikke gjort det før), men det gikk heller dårlig Etter å ha skrevet et laaaangt åpningsinnlegg fant jeg ingen knapp for å legge ut tråden og posten, men prøvde meg etter hvert på en knapp med forhåndsvisning. For deretter å bli hevet rett ut på innloggingsiden med brukernavn og passord. Vel innlogget igjen var jeg tilbake under rett kategori (Lerret) men hele innlegget var borte.

Hvordan gjør jeg dette? Skal gi forumet en sjanse til, vel vitende om at ting ikke er logiske og selvforklarende når man skal manøvrere her inne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J Vis post
    Jeg skulle lage en ny tråd i dag (har ikke gjort det før), men det gikk heller dårlig Etter å ha skrevet et laaaangt åpningsinnlegg fant jeg ingen knapp for å legge ut tråden og posten, men prøvde meg etter hvert på en knapp med forhåndsvisning. For deretter å bli hevet rett ut på innloggingsiden med brukernavn og passord. Vel innlogget igjen var jeg tilbake under rett kategori (Lerret) men hele innlegget var borte.

Hvordan gjør jeg dette? Skal gi forumet en sjanse til, vel vitende om at ting ikke er logiske og selvforklarende når man skal manøvrere her inne.
    Kjedelige greier, men posting fungerer p.t. stort sett greit for egen del, men om andre opplever tilsvarende er det fint om dere gir beskjed!

Side 79 av 89 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •