Status AVforum V2 - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  19
Like Like:  128
Side 77 av 89 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 1768
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er nok som @Hunsbedt sier; blir meningsløst å gjøre dette manuelt så vi får bare finne en måte å automatisere prosessen på... Bør være fullt mulig å merge gammel og ny vedleggsmappe på et vis, holder dere orientert!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Update på bildeproblemet; alle bildene ligger på serveren, så det har ikke skjedd en mystisk fysisk sletting av bildene. Det som imidlertid har skjedd er at databasen ikke lenger har referansen til de aktuelle bildene tilgjengelig og dermed lenkes ikke bildene opp korrekt. Vi jobber med å finne tilbake til en backup av databasen som inneholder disse referansene nå. Beklager at dette tar tid, men så snart vi finner en database med disse referansene inkludert får vi laget et script som automatisk re-kobler bildene igjen!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere MÅ gjøre noe med hastigheten.
    I IE11 tar det like lang tid å logge på og lese en artikkel på HFS - som det tar å laste ned AVF startsiden.

Og det kan ikke akkurat ha med stor trafikk på AVF å gjøre heller:

Aktive medlemmer

There are currently 222 users online. 10 medlemmer og 212 gjester
    Flest aktive brukere logget inn samtidig var 493, 09-13-2015 klokka 21:16.

HFS:
    Medlemmer:
    Antall medlemmer: 25,785
    Brukere online nå: 2218

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    @Supertramp; stort sett går forumet greit unna nå, men til tider laster forsiden for tregt, spesielt hvis du "treffer" akuratt i det oppdatering av siste tråder skjer. Dette jobber vi absolutt med, er selv totalt allergisk når det gjelder treige nettsider, og vi betaler bl.a. det hvite ut av øyet om dagen for å kompensere for dårlig kode ved bruk av superkraftige servere. Selv da går det altså for tregt, så vi må fortsette å optimalisere / cache sidene, og det er uten tvil store muligheter for å forbedre dette.

@BEF, @Hunsbedt og @kenti (og resten!); når det gjelder de manglende bildene er dette et relativt komplisert issue... Problemet ser ut til å gjelde bilder fra før september 2013, og dermed har vi egentlig spilt falitt hva gjelder å redde oss inn mht backup da samtlige senere backups også mangler indekseringen mot disse bildene. Jeg har imidlertid av "precaution"-årsaker tatt vare på en backup i 2013 som muligens kan være redningen for oss, dette jobbes det med nå. Hvis ikke heller det funker skal vi få laget en eller annen form for semi-automatisk reindeksering av bildene. Vi har jo bildene liggende, problemet er at attachment-ID´en, som viser forumet hvor selve bildet ligger, ikke er til stede i databasen. Hvis vi imidlertid finner "start" bildet til den aktuelle tråden, ligger bildene kategorisert på en måte som sannsynligvis gjør det mulig å kjøre de tilbake inn i tråden ved et tilpasset script...

Vi bruker nå mye tid på dette, som selvsagt bare skulle mangle, og vi finner en løsning på dette om det så skulle være at bildene i verste fall må hentes inn manuelt ett og ett får vi bare svi av det det koster, dette er jo viktig AV-historikk vi her snakker om!!

Til info har vi nå investert i et enda mer avansert backup-system som bl.a. gir oss årlige "snapshots" samt tilgang til backups enda lenger bak i tid...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forumet begynner å fungere greit nå. Er faktisk innom hver dag igjen, og det er et par år siden det var slik sist.

Forstår at det er andre prioriteringer når det kommer til det tekniske, men en "liker"-knapp hadde virkelig gjort noe med stemningen her inne, og er noe dere bør få inn asap. Kan vel ikke være så vanskelig? Blir stadig flere som er aktiv med system-trådene sine igjen, og da er det flere ganger jeg har lyst til å trykke "liker". Å legge igjen en kommentar er kanskje bedre, men mer jobb. Vil da tro det hadde vært hyggelig for trådeiere og få likes på bildene, i stedet for masse visninger og minimal respons.

Ta vare på gamle og nye brukere nå. Det burde være prioritet (ikke at dere ikke har gjort/gjør det, men..) etter så mye trøbbel siste årene, og dertil massivt frafall av brukere.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

6. Liker lygren, Torolan har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da visselig liker-knapp. Det er til og med en "Takk" knapp også.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

8. Liker kimgul, americanFord har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker og takkalternativer dukker opp nederst under innleggene, men man ser det kun når man er logget på!

10. Liker americanFord har likt denne posten
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud. Skulle jo tro man hadde røyka noe, for har ikke sett den før Beklager, og takk for informasjon.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

12. Takk Supertramp takket for denne posten
    Liker Midas, sirant, Pip, Danke, Supertramp har likt denne posten
    Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er AVforum så tregt til tider og hvor har grafikken rundt formkategorier blitt av?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av neo8 Vis post
    Hvorfor er AVforum så tregt til tider og hvor har grafikken rundt formkategorier blitt av?

Jobbes med både hastighet og å få tilbake grafikken på forumet, men p.t. går det xxx antall timer for å finne en automatikk i å få tilbakeført en almass bilder fra 2013 og en stund bakover som av ukjent årsak har mistet oppføringene i databasen.....

Hastigheten vil vi kunne øke ved å regulere cachen, men selve forumet responderer stort sett greit nå, er mer forsiden som trenger en optimalisering.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @lygren , hva er status på bildene?

Hvordan er bildene lagret på harddisken forresten? Ligger de indeksert ut fra attachmentid, sånn ala sånn 83662_kino.jpg? For hvis det gjør det, hadde det da vært mulig å få tilgang til bildene etter en liste av attachment ids? For jeg har god oversikt over hvilke attachmentIDer som mangler fra tråden.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    @lygren, hva er status på bildene?

Hvordan er bildene lagret på harddisken forresten? Ligger de indeksert ut fra attachmentid, sånn ala sånn 83662_kino.jpg? For hvis det gjør det, hadde det da vært mulig å få tilgang til bildene etter en liste av attachment ids? For jeg har god oversikt over hvilke attachmentIDer som mangler fra tråden.
    Bildene er ikke lagret med noe attachment-ID dessverre, men i mapper og undermapper. Vi funderer fremdeles på hvordan vi kan finne et system for å tilbakeføre koblingen mot gitte attachment-ID´s, har bedt om å få oversikt over hvordan bildene er lagret og legger det ut her så snart jeg får dette.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Bildene er ikke lagret med noe attachment-ID dessverre, men i mapper og undermapper. Vi funderer fremdeles på hvordan vi kan finne et system for å tilbakeføre koblingen mot gitte attachment-ID´s, har bedt om å få oversikt over hvordan bildene er lagret og legger det ut her så snart jeg får dette.
    Ok. En elektronisk lesbar liste over attachment IDer mot filnavn, og adgang til å laste ned bilder direkte hadde også hjulpet stort. Det hjelper ikke mot å gjenopprette forumet, det ser jeg, men da kunne vi ved hjelp av script kunne fått lastet ned bildene vi mangler.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @lygren , noe nytt på bildefronten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    @lygren, noe nytt på bildefronten?
    Hovedutvikleren måtte kaste inn håndkledet her (etter nesten 100 arbeidstimer med forsøk som ikke fungerte, hurra...), men har en annen fyr som prøver å se om det er mulig å dechiffrere filene mht å koble de mot attachment-ID nå... Har en siste ekspert jeg kan be om assistanse fra, men vedkommende er alltid veldig opptatt, samt koster like mye som en grei Oslo-advokat, så jeg må først ha testet alle andre muligheter. Ikke sikkert sistemann får det til heller, problemet er rett og slett at vBulletin lagrer disse vedleggene såpass random og i XX-antall undermapper uten kobling verken til brukernavn eller trådtittel, så når først koblingen mot denne attachment-IDen, som er den som viser hvor det aktuelle vedlegger ligger er borte er det veldig utfordrende å få dette tilbake igjen. Når dette i tillegg har skjedd for så lenge siden at vi ikke har noe backuper (vi snakker 2013) gjør jo ikke det saken stort bedre.

Uansett, vi fortsetter å prøve, og dessverre da på bekostning av øvrig utvikling av siden, men dette må vi jo selvsagt prioritere å prøve å finne en løsning på selv om det er krevende......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan man ikke ha backuper? Du argumenterer med at "det er så lenge siden".. Du burde gå tilbake til side 1 i denne tråden hvor du umiddelbart etter portering blir gjort oppmerksom på dette problemet. Arrogansen her er til å ta og føle på, uansett hva som går galt eller hvilke tilbakemeldinger og misnøye man får så toger man bare videre..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av bonkers Vis post
    Hvordan kan man ikke ha backuper? Du argumenterer med at "det er så lenge siden".. Du burde gå tilbake til side 1 i denne tråden hvor du umiddelbart etter portering blir gjort oppmerksom på dette problemet. Arrogansen her er til å ta og føle på, uansett hva som går galt eller hvilke tilbakemeldinger og misnøye man får så toger man bare videre..
    Vi har flere backuper, bl.a. en fra 2014, men altså ingen fra 2013 eller rundt porteringen der problemet åpenbart har oppstått. Dette har vi rett og slett ikke klart å få fiks på i sammensuriumet av problemer med "V2", å kaste rundt seg tåpelige beskyldninger om arroganse blir helt meningsløst og ikke minst respektløst for den vanvittige innsatsen vi har lagt ned i dette forumet.
    Sist endret av lygren; 11-10-2015 kl 16:24

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Her er for øvrig status p.t. fra vBulletin-eksperten;

Hello Jon,

Here are my findings:
    1. Some attachments(Im not sure if all missing are there) are present in the old backup /var/www/htdocs/avforum.no/new-design2.backup.1.10.2014/
    But the weird thing is they are not in the same directory where they supposed to. I tried copying few files to the current attachment directory but its not showing.
    I have to find more clues in the database table "attachment"

Vi får se hvilke "clues" han klarer å finne ut av...

23. Liker Gorm har likt denne posten
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...Når dette i tillegg har skjedd for så lenge siden at vi ikke har noe backuper (vi snakker 2013) gjør jo ikke det saken stort bedre...
    Bare lurte på en ting her. Alle bildene i tråden min har vært tilgjengelige helt til i høst. Det var da de forsvant, ikke i 2013. Dengang var det jo også problemer med blant annet bilder, men da fikset dere det. Måtte jo selv lage helt nye linker selv til alle delprosjektene, siden det ikke ble ordnet. Bildene som nå er forsvunnet, forsvant etter en oppdatering sent i sommer eller i høst. Det må da finnes backup før denne siste oppdateringen? Det blir jo meningsløst å legge ut ting her hvis dere ikke tar backup FØR hver oppgradering, evt tester oppdatering før dere kjører nye versjoner...

Eller er det jeg som er helt på jordet?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Bare lurte på en ting her. Alle bildene i tråden min har vært tilgjengelige helt til i høst. Det var da de forsvant, ikke i 2013. Dengang var det jo også problemer med blant annet bilder, men da fikset dere det. Måtte jo selv lage helt nye linker selv til alle delprosjektene, siden det ikke ble ordnet. Bildene som nå er forsvunnet, forsvant etter en oppdatering sent i sommer eller i høst. Det må da finnes backup før denne siste oppdateringen? Det blir jo meningsløst å legge ut ting her hvis dere ikke tar backup FØR hver oppgradering, evt tester oppdatering før dere kjører nye versjoner...

Eller er det jeg som er helt på jordet?
    OK, så du er 100% sikker på at bildene i tråden din har vært synlige etter oktober 2014? Vår siste "gamle" backup er fra oktober 2014, men også i denne menes det altså at koblingen mot disse attachment-IDene mangler. Hvis dette allikevel ikke stemmer er jo det i og for seg positivt, noe vi skal formidle videre med det første.

Jeg er for øvrig helt enig i at vi må komme til bunns i dette, spesielt om det har skjedd helt plutselig nå helt nylig og dermed potensielt kan skje igjen!

Side 77 av 89 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •